varm turbo 9000 CSE 2,3 LTT 94 mod
Moderator: Moderatorer
-
- 0.7 bar
- Innlegg: 179
- Registrert: 23 sep 2008, 19:01
- Medlemsnummer: 1660
- Navn: Anders Meisingset
- Bil: 12 BMW x3
- Sted: romsdal
varm turbo 9000 CSE 2,3 LTT 94 mod
Er det normalt at turboen min blir rødglødende av vanlig landeveikjøring?
Ser det ikke når det er dagslys, men når det begynner å bli mørkt ute ser jeg at den gløder bare etter en liten tur. har vært sånn lenge, aldri merket noe på bilen.
Ser det ikke når det er dagslys, men når det begynner å bli mørkt ute ser jeg at den gløder bare etter en liten tur. har vært sånn lenge, aldri merket noe på bilen.
2012 BMW X3
- Skaten N671
- 2.0 bar
- Innlegg: 985
- Registrert: 14 jan 2005, 01:00
- Medlemsnummer: N671
- Bil: Saab 900 Aero
- Sted: Tysnes
Re: varm turbo 9000 CSE 2,3 LTT 94 mod
Unormalt rødglødande turbo kan koma av mager blanding, då vil ein få høg forbrenningstemperatur. For sein tenning kan også vera ein mulighet. Då vil ikkje bensinen vera "ferdig" oppbrunne før den er på veg ut i eksosen. Dette vil føra til unormalt varm manifold/turbo. Har du trionic?
Vegard
Vegard
'82 Saab 99
'86 Saab 900 Aero (go' bilen)
'98 Peugeot Partner (arbeidsbil)
'99 Saab 9-5
- tlf: 94366164 -
"Norges største trosamfunn er folk som har kjøpt ett VAG produkt å tror de har fått en bra bil"
'86 Saab 900 Aero (go' bilen)
'98 Peugeot Partner (arbeidsbil)
'99 Saab 9-5
- tlf: 94366164 -
"Norges største trosamfunn er folk som har kjøpt ett VAG produkt å tror de har fått en bra bil"
-
- 0.7 bar
- Innlegg: 179
- Registrert: 23 sep 2008, 19:01
- Medlemsnummer: 1660
- Navn: Anders Meisingset
- Bil: 12 BMW x3
- Sted: romsdal
Re: varm turbo 9000 CSE 2,3 LTT 94 mod
Har trionic ja, fikk vel ikke 94 mod uten?Vegard Skaten skrev:Unormalt rødglødande turbo kan koma av mager blanding, då vil ein få høg forbrenningstemperatur. For sein tenning kan også vera ein mulighet. Då vil ikkje bensinen vera "ferdig" oppbrunne før den er på veg ut i eksosen. Dette vil føra til unormalt varm manifold/turbo. Har du trionic?
Vegard
2012 BMW X3
- Skaten N671
- 2.0 bar
- Innlegg: 985
- Registrert: 14 jan 2005, 01:00
- Medlemsnummer: N671
- Bil: Saab 900 Aero
- Sted: Tysnes
Re: varm turbo 9000 CSE 2,3 LTT 94 mod
Då skal det jo ikkje vera mulig å justere nåke av det, utenom gjennom softwareuppdate. Hadde samme problem på 900'an min, då var det 5-6 grader for sein tenning som gjorde det...
Vegard
Vegard
'82 Saab 99
'86 Saab 900 Aero (go' bilen)
'98 Peugeot Partner (arbeidsbil)
'99 Saab 9-5
- tlf: 94366164 -
"Norges største trosamfunn er folk som har kjøpt ett VAG produkt å tror de har fått en bra bil"
'86 Saab 900 Aero (go' bilen)
'98 Peugeot Partner (arbeidsbil)
'99 Saab 9-5
- tlf: 94366164 -
"Norges største trosamfunn er folk som har kjøpt ett VAG produkt å tror de har fått en bra bil"
-
- Overload!!!
- Innlegg: 1263
- Registrert: 29 mar 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N 88
- Bil: 9000 Aero M96 9-5 Estate M07
- Sted: Levanger
Re: varm turbo 9000 CSE 2,3 LTT 94 mod
Se om du finner noen sprekker på avgasshuset på turboen eller grenrøret.
Hvordan går bilen ellers?
Hvordan går bilen ellers?
M96 9000 AERO (go'bilen)
M96 9000 CS (avskiltet..)
M07 9-5 estate (familiebil)
M11 MB Vito 116 (arbeidsbil)
M96 9000 CS (avskiltet..)
M07 9-5 estate (familiebil)
M11 MB Vito 116 (arbeidsbil)
-
- 0.7 bar
- Innlegg: 179
- Registrert: 23 sep 2008, 19:01
- Medlemsnummer: 1660
- Navn: Anders Meisingset
- Bil: 12 BMW x3
- Sted: romsdal
Re: varm turbo 9000 CSE 2,3 LTT 94 mod
Det kan jeg sjekke, men vil du ikke da høre frieksos hvis det er sprekker i grenrør og avgasshus??Morten N88 skrev:Se om du finner noen sprekker på avgasshuset på turboen eller grenrøret.
Hvordan går bilen ellers?
hehe, bilen går som en rakett!!!!!! funker bra med steg 3 ja.
2012 BMW X3
-
- 0.7 bar
- Innlegg: 179
- Registrert: 23 sep 2008, 19:01
- Medlemsnummer: 1660
- Navn: Anders Meisingset
- Bil: 12 BMW x3
- Sted: romsdal
Re: varm turbo 9000 CSE 2,3 LTT 94 mod
kjører nå med steg 3 i bilen, men den var helt lik på varmen fra turboen når jeg bare kjørte på GLT.Vegard Skaten skrev:Då skal det jo ikkje vera mulig å justere nåke av det, utenom gjennom softwareuppdate. Hadde samme problem på 900'an min, då var det 5-6 grader for sein tenning som gjorde det...
Vegard
så softwareproblem kan da umulig være......?
2012 BMW X3
- Trond N47
- Overload!!!
- Innlegg: 1292
- Registrert: 04 apr 2003, 01:00
- Medlemsnummer: 047
- Sted: Trondheim
Re: varm turbo 9000 CSE 2,3 LTT 94 mod
Lar du bilen stå litt på tomgang etter kjøring? Det bør du gjøre selv om du har vannkjølt turbo. 20 sek etter vanlig kjøring og lenger etter grisekjøring. Jeg har grillet pølser og tent røyk på turboen etter kjøring, så det er ikke uvanlig at den blir litt varm.
Trond #047
94 SAAB og900 Cabriolet turbo S (Aero)
94 SAAB 9000 2,3T CSE
06 SAAB 9-5 Vector Sport Estate 2,3T
94 SAAB og900 Cabriolet turbo S (Aero)
94 SAAB 9000 2,3T CSE
06 SAAB 9-5 Vector Sport Estate 2,3T
-
- 0.7 bar
- Innlegg: 179
- Registrert: 23 sep 2008, 19:01
- Medlemsnummer: 1660
- Navn: Anders Meisingset
- Bil: 12 BMW x3
- Sted: romsdal
Re: varm turbo 9000 CSE 2,3 LTT 94 mod
ja så klart jeg lar bilen få gå på tomgang, men syns det er litt rart den blir så varm av rolig landeveikjøring??Trond N47 skrev:Lar du bilen stå litt på tomgang etter kjøring? Det bør du gjøre selv om du har vannkjølt turbo. 20 sek etter vanlig kjøring og lenger etter grisekjøring. Jeg har grillet pølser og tent røyk på turboen etter kjøring, så det er ikke uvanlig at den blir litt varm.
2012 BMW X3