Hei,
vil en T16 topp fra en 9000CC m86 eller m89 passe på blokka til min kjære T8?
Og hva annet må eventuelt gjøres for at det skal passe, med tanke på tenning, bensin osv...
Mvh
Martin
Topp fra 9000 til 900?
Moderator: Moderatorer
- Rambraut N1491
- MAX BOOST
- Innlegg: 2068
- Registrert: 16 jun 2008, 14:50
- Navn: Martin Rambraut
- Bil: 2007 BMW 525da
- Sted: Hovin i Gauldal
Topp fra 9000 til 900?
1991 Toyota Celica GT-4 ''Carlos Sainz''
2007 BMW 525da LCI
2007 BMW 525da LCI
-
- Overload!!!
- Innlegg: 1961
- Registrert: 22 jul 2004, 01:00
- Medlemsnummer: 398
- Navn: Ottar Amdal
- Bil: SAAB 900 T16, 9-5 Estate 2,0t
- Sted: Skjæveland
Re: Topp fra 9000 til 900?
Svaret er vel egnetlig: alt for mye! For å bytte fra T8 til T16 må du om jeg ikke husker feil, bytte den kåpa der regkjedet går, bygge om til t16 sprut, skaffe deg et nytt grenrør fra 900 med T16, skaffe deg et nytt innsug fra 900 med T16 og sikkert en del til.. Bytt motor med andre ord 

900 T16 M89 4d
9-5 Estate 2,0t M05
9-5 Estate 2,0t M05
- Rambraut N1491
- MAX BOOST
- Innlegg: 2068
- Registrert: 16 jun 2008, 14:50
- Navn: Martin Rambraut
- Bil: 2007 BMW 525da
- Sted: Hovin i Gauldal
Re: Topp fra 9000 til 900?
Yepp, takk igjen Ottar 
Har jo tross alt en motor for hånd, men ingen jobb og penger, har sendt en del søknader nå i det siste. Bare og vente på et eventuelt JA fra noen

Har jo tross alt en motor for hånd, men ingen jobb og penger, har sendt en del søknader nå i det siste. Bare og vente på et eventuelt JA fra noen

1991 Toyota Celica GT-4 ''Carlos Sainz''
2007 BMW 525da LCI
2007 BMW 525da LCI