Topp fra 9000 til 900?

Åpent forum for alle Saab entusiaster. Her postes Saab/bil-tekniske innlegg.

Moderator: Moderatorer

Svar
Brukeravatar
Rambraut N1491
MAX BOOST
Innlegg: 2068
Registrert: 16 jun 2008, 14:50
Navn: Martin Rambraut
Bil: 2007 BMW 525da
Sted: Hovin i Gauldal

Topp fra 9000 til 900?

Legg inn av Rambraut N1491 » 20 okt 2008, 14:01

Hei,

vil en T16 topp fra en 9000CC m86 eller m89 passe på blokka til min kjære T8?

Og hva annet må eventuelt gjøres for at det skal passe, med tanke på tenning, bensin osv...

Mvh
Martin
1991 Toyota Celica GT-4 ''Carlos Sainz''
2007 BMW 525da LCI

Ottar N398
Overload!!!
Innlegg: 1961
Registrert: 22 jul 2004, 01:00
Medlemsnummer: 398
Navn: Ottar Amdal
Bil: SAAB 900 T16, 9-5 Estate 2,0t
Sted: Skjæveland

Re: Topp fra 9000 til 900?

Legg inn av Ottar N398 » 20 okt 2008, 15:06

Svaret er vel egnetlig: alt for mye! For å bytte fra T8 til T16 må du om jeg ikke husker feil, bytte den kåpa der regkjedet går, bygge om til t16 sprut, skaffe deg et nytt grenrør fra 900 med T16, skaffe deg et nytt innsug fra 900 med T16 og sikkert en del til.. Bytt motor med andre ord :wink:
900 T16 M89 4d
9-5 Estate 2,0t M05

Brukeravatar
Rambraut N1491
MAX BOOST
Innlegg: 2068
Registrert: 16 jun 2008, 14:50
Navn: Martin Rambraut
Bil: 2007 BMW 525da
Sted: Hovin i Gauldal

Re: Topp fra 9000 til 900?

Legg inn av Rambraut N1491 » 20 okt 2008, 15:26

Yepp, takk igjen Ottar :)

Har jo tross alt en motor for hånd, men ingen jobb og penger, har sendt en del søknader nå i det siste. Bare og vente på et eventuelt JA fra noen :)
1991 Toyota Celica GT-4 ''Carlos Sainz''
2007 BMW 525da LCI

Svar