Ikke ladetrykk 9000 2.3 92 mod.
Moderator: Moderatorer
- audun-eg N228
- 1,5 bar
- Innlegg: 413
- Registrert: 11 sep 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N228
- Navn: Audun Eggen
- Bil: Saab 9-5 Aero 2000 mod - solgt
Re: Ikke ladetrykk 9000 2.3 92 mod.
Da har jeg litt mer å sjekke. Kjørte en tur med apc-sikringen tatt ut. Ingen forskjell. Har ikke tatt av slangen fra luftfilteret, men skal prøve å få gjort det i kveld. Hvis det er apc-boksen, ligger den oppi "tanken" under frontvinduet?
- Tor N12
- MAX BOOST
- Innlegg: 9123
- Registrert: 13 aug 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N012
- Navn: Tor
- Bil: 9000/9-5/9-3
- Sted: Melhus
Re: Ikke ladetrykk 9000 2.3 92 mod.
Som Ingvar sier så er jo GLT midt på det gule feltet så om du ikke engang har GLT så må det jo være noe radikalt som er galt. Rører måleren din seg i det heletatt da?
Går bilen rent og pent ellers? Hvis ikke så kan det jo f.eks være en slange til ic som lekker.
Bilen din har jo også TCS og da er det litt flere faktorer med i bildet.
Går bilen rent og pent ellers? Hvis ikke så kan det jo f.eks være en slange til ic som lekker.
Bilen din har jo også TCS og da er det litt flere faktorer med i bildet.
M97 9000 AERO Godbilen, evighetsprosjekt....
M07 9-5 A60 Hirsch/MgMotor
M07 9-3 Vector/Aero Cab Hirsch/MgMotor
M09 9-3 Aero XWD Hirsch/MgMotor
M07 9-5 A60 Hirsch/MgMotor
M07 9-3 Vector/Aero Cab Hirsch/MgMotor
M09 9-3 Aero XWD Hirsch/MgMotor
- EdHunter N815
- MAX BOOST
- Innlegg: 4525
- Registrert: 02 sep 2006, 13:11
- Medlemsnummer: N815
- Navn: Bjørn
- Bil: 2008 9-3 2,0t Hirsch
- Sted: Bergen
Re: Ikke ladetrykk 9000 2.3 92 mod.
Nå må du ikke herme Tor, trykklekkasje var min idè.Tor N12 skrev:Går bilen rent og pent ellers? Hvis ikke så kan det jo f.eks være en slange til ic som lekker.
Bilen din har jo også TCS og da er det litt flere faktorer med i bildet.

Så vidt jeg kan forstå har vel ikke TCS noe med dette å gjøre, det er vel ikke noe elektronisk som kan få trykket under GLT, siden dette er styrt av en mekanisk WG?
M91 Saab 9000cc 2.3 Turbo S (godbil)
M08 Saab 9-3 SC 2,0t Vector (Hirsch)
M98 Saab 9-5 sedan 2.3t steg 1
M08 Saab 9-3 SC 2,0t Vector (Hirsch)
M98 Saab 9-5 sedan 2.3t steg 1
- audun-eg N228
- 1,5 bar
- Innlegg: 413
- Registrert: 11 sep 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N228
- Navn: Audun Eggen
- Bil: Saab 9-5 Aero 2000 mod - solgt
Re: Ikke ladetrykk 9000 2.3 92 mod.
Måleren rører seg ja. fra midt på grønt felt til grensen mellom grønt og gult som sagt. Motoren går helt som den skal bortsett fra at den er lat som en eldgammel labradorTor N12 skrev:Som Ingvar sier så er jo GLT midt på det gule feltet så om du ikke engang har GLT så må det jo være noe radikalt som er galt. Rører måleren din seg i det heletatt da?
Går bilen rent og pent ellers? Hvis ikke så kan det jo f.eks være en slange til ic som lekker.
Bilen din har jo også TCS og da er det litt flere faktorer med i bildet.

Vet ikke om det har noe for seg, men bilen skal være fabrikk-chippet, så det også er nevnt.
- Ingvar N629
- MAX BOOST
- Innlegg: 12871
- Registrert: 14 mar 2006, 16:41
- Medlemsnummer: 629
- Navn: Ingvar Garåsen
- Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
- Sted: Rissa
Re: Ikke ladetrykk 9000 2.3 92 mod.
Da tror jeg du skal ta av framrøret på eksosen, og se om lokket til wastegaten faktisk sitter der. Om det gjør det, så kjenn etter at ikke turbinen har slark og stopper mot sidene i turbinhuset, er alt i orden der, så må du nok ned med eksosanlegget og sjekke at ikke katalysatoren er tett. Dette har overhodet ingenting med APC eller annen elektronikk å gjøre, siden du har null i trykk.audun-eg N228 skrev:Vært under og sjekket. staget satt på plass, og kunne heller ikke se noe problem med vakumslanger.
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
- audun-eg N228
- 1,5 bar
- Innlegg: 413
- Registrert: 11 sep 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N228
- Navn: Audun Eggen
- Bil: Saab 9-5 Aero 2000 mod - solgt
Re: Ikke ladetrykk 9000 2.3 92 mod.
Merkelige greier.... Var ute på en kjøretur nå, og etter å ha kjørt en stund, kom plutselig ladetrykket tilbake.
Som sagt har det skjedd en gang før, men da kom det tilbake igjen etter en kort stund. Nå har det jo gått flere dager.... Får se hvor lenge det varer denne gangen da!

- EdHunter N815
- MAX BOOST
- Innlegg: 4525
- Registrert: 02 sep 2006, 13:11
- Medlemsnummer: N815
- Navn: Bjørn
- Bil: 2008 9-3 2,0t Hirsch
- Sted: Bergen
Re: Ikke ladetrykk 9000 2.3 92 mod.
Kan det være at enten staget eller spjellet til WG henger seg opp? Noe mekanisk er det i alle fall som er feil, og når det er periodisk er det jo ikke så mange alternativer...audun-eg N228 skrev:Merkelige greier.... Var ute på en kjøretur nå, og etter å ha kjørt en stund, kom plutselig ladetrykket tilbake.Som sagt har det skjedd en gang før, men da kom det tilbake igjen etter en kort stund. Nå har det jo gått flere dager.... Får se hvor lenge det varer denne gangen da!
M91 Saab 9000cc 2.3 Turbo S (godbil)
M08 Saab 9-3 SC 2,0t Vector (Hirsch)
M98 Saab 9-5 sedan 2.3t steg 1
M08 Saab 9-3 SC 2,0t Vector (Hirsch)
M98 Saab 9-5 sedan 2.3t steg 1
- Ingvar N629
- MAX BOOST
- Innlegg: 12871
- Registrert: 14 mar 2006, 16:41
- Medlemsnummer: 629
- Navn: Ingvar Garåsen
- Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
- Sted: Rissa
Re: Ikke ladetrykk 9000 2.3 92 mod.
hmm periodisk feil ja, prøv å spray wg-klokka med wd-40 da, kanskje det er den som henger i åpen stiling.
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
- audun-eg N228
- 1,5 bar
- Innlegg: 413
- Registrert: 11 sep 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N228
- Navn: Audun Eggen
- Bil: Saab 9-5 Aero 2000 mod - solgt
Re: Ikke ladetrykk 9000 2.3 92 mod.
Skal jeg spraye der staget går inn i klokka da? (dumt spm sikkert, men...)Ingvar N629 skrev:hmm periodisk feil ja, prøv å spray wg-klokka med wd-40 da, kanskje det er den som henger i åpen stiling.
- Ingvar N629
- MAX BOOST
- Innlegg: 12871
- Registrert: 14 mar 2006, 16:41
- Medlemsnummer: 629
- Navn: Ingvar Garåsen
- Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
- Sted: Rissa
Re: Ikke ladetrykk 9000 2.3 92 mod.
Ja, det er da verdt et forsøk iallfall.
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan