Om du er gira på å gjøre jobben selv, vil jeg anbefale deg at du gjør en 'vanntest' med en slange, mye vann med nok trøkk spredt over hele taket og bakover. La det stå 20-30min, og konstater at bilen har gått fra tørr til våt, og lokaliser lekasjen så nært som mulig.
Ny vanntest etter at taktrekk og paneler rundt bakre stolper er demontert, finner du noen slanger oppunder langsgående stolpe har du nok funnet takdrenet (om disse har?), om det ikke er til spyling bak (om du har). Disse skal IKKE være tett, du skal fritt kunne blåse i alle ender ut til friluft. Sjekk også for sprekker og lekasje på selve slangen, bakover i området av fukten.
Om jeg forstår deg rett, er nok lekasjen såpass langt frem i bilen at du skal lete rundt denne dreneringen, og alternativt innvendig rundt limtråden på bakruta/bakre siderute. Finner du lekk rundt vindu, bør du få noen til å skjære ut og lime ny tråd for deg.
Ellers opplever jeg disse bilene som søkk lekk i bakre deler av karosseriet, og skulle ikke overraske meg om det er i baklykter osv. som det nevnes. Det er jo heller ikke uvanlig at dreneringen i selve bakluka er dårlig. Isåfall må du sørge for å tette så godt som mulig i hull for spoiler/plugger/vindusvisker... Men sjekk alle tettelister grundig i første omgang