noen som tør å tenke tanken på å prøve å få godkjent no sånt i Norge?
Her snakker vi f?rseriebil...
Moderator: Moderatorer
Her snakker vi førseriebil...
http://www2.blocket.se/view/2943425.htm?l=0&c=1&city=0
noen som tør å tenke tanken på å prøve å få godkjent no sånt i Norge?

noen som tør å tenke tanken på å prøve å få godkjent no sånt i Norge?
2003 Saab 9-5 2,2 TiD SC
2003 Saab 9-5 2,0t SC
2009 Toyota HiAce
2003 Saab 9-5 2,0t SC
2009 Toyota HiAce
- Eirik N310
- 2.0 bar

- Innlegg: 577
- Registrert: 28 mar 2004, 01:00
- Sted: Lørenskog
?
Det er jo en helt vanlig 900 cabbie? Er det ikke? En billig en, sådan... 
mvh
Eirik
mvh
Eirik
Eirik N310 |
'01 BMW 320 TD
x '95 Saab 900S 2.0i BLACK EDITION!!! (m/takluke)
x '84 Mercedes 300d..
x '84 Saab 99GL Five Speed
'01 BMW 320 TD
x '95 Saab 900S 2.0i BLACK EDITION!!! (m/takluke)
x '84 Mercedes 300d..
x '84 Saab 99GL Five Speed
- skilpaddaN287
- 2.0 bar

- Innlegg: 537
- Registrert: 10 mar 2004, 01:00
- Medlemsnummer: N287
- Navn: Magne Elvenes
- Sted: Mosjøen
Den kan godt være bygd av et spesialfirma og være godkjent av svenske myndigheter. Det skulle derfor ikke være umulig å ta den inn til norge på lovlig vis. Med avgifter blir den dog tett på 50000,-john n04 skrev:Cab kom vel ikke før faceliften på 900 rundt 86-87.
Derfor er nok dette en selvbygd cab, derav så billig
Så forresten en tilsvarende 99 cab i sverige nå i sommer til 19000,-
Var fristende men jeg lot det være
2000/2001 SAAB 9-5 2.0 Aut sedan
1999 SAAB 9-3 SE LTD 200hk Monte carlo gul
1997/1998 SAAB 9000 CSE Classic
1986 Yamaha RD 350 YPVS
1998 Holder C230
1999 SAAB 9-3 SE LTD 200hk Monte carlo gul
1997/1998 SAAB 9000 CSE Classic
1986 Yamaha RD 350 YPVS
1998 Holder C230
- Hjelle, N6
- Site Admin

- Innlegg: 8371
- Registrert: 25 feb 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N6
- Kontakt:
Er nok heimesimde, dei fysste bilane kom som M86, med den gamle fronten, rundt 250 bilar vart bygde, dei fleste på USA eksport.
For oss her i området kom det for fulle muggar som M87, og heldt koken til M94.
Prototyp(ene) vart bygde frå 1982 og utover. Den fysste ASC prototypen er vel faktisk i privat eige, med ein svenske om eg ikkje huskar feil.
Er nok kanskje ikkje umulig å få gjodkjent noko slikt om det er bygd med eit firma (mao endrar chassisnummer til eige fabrikat), om det er ein privatmann som har bygd går det somregel ikkje utan mykje krangel med myndigheitene...
For oss her i området kom det for fulle muggar som M87, og heldt koken til M94.
Prototyp(ene) vart bygde frå 1982 og utover. Den fysste ASC prototypen er vel faktisk i privat eige, med ein svenske om eg ikkje huskar feil.
Er nok kanskje ikkje umulig å få gjodkjent noko slikt om det er bygd med eit firma (mao endrar chassisnummer til eige fabrikat), om det er ein privatmann som har bygd går det somregel ikkje utan mykje krangel med myndigheitene...
-
Gjest
Bilen är ett hemmabygge, därom råder ingen tvekan.
Kan även meddela att Saab presenterade sitt cabriolet-koncept baserat på og900 redan 1983.
År 1986 kom de första seriemässiga bilarna, precis som redan nästan uteslutande för amerikansk marknad. Främsta anledningen var att det var efter påtryckningar från just den dåvarande amerikanske VD för Saab som 900 cabriolet ens blev till.
Dock var det en serie om 400 bilar som fick den gamla fronten, innan facelift. Inte 250 stycken.
Den ordentliga lanseringen skedde dock inte förrän 1987, då med den faceliftade fronten.
Som överkurs kan nämnas att og900 Cabriolet fortsatte att tillverkas till 1994 och inte (som många tror) till 1993.
Antalet og900 cabriolet av årsmodell 1994 är dock skrämmande liten. Bara ett handfullt antal gjordes detta år.
Kan även meddela att Saab presenterade sitt cabriolet-koncept baserat på og900 redan 1983.
År 1986 kom de första seriemässiga bilarna, precis som redan nästan uteslutande för amerikansk marknad. Främsta anledningen var att det var efter påtryckningar från just den dåvarande amerikanske VD för Saab som 900 cabriolet ens blev till.
Dock var det en serie om 400 bilar som fick den gamla fronten, innan facelift. Inte 250 stycken.
Den ordentliga lanseringen skedde dock inte förrän 1987, då med den faceliftade fronten.
Som överkurs kan nämnas att og900 Cabriolet fortsatte att tillverkas till 1994 och inte (som många tror) till 1993.
Antalet og900 cabriolet av årsmodell 1994 är dock skrämmande liten. Bara ett handfullt antal gjordes detta år.
-
Gjest
Bilen är ett hemmabygge, därom råder ingen tvekan.
Kan även meddela att Saab presenterade sitt cabriolet-koncept baserat på og900 redan 1983.
År 1986 kom de första seriemässiga bilarna, precis som redan nästan uteslutande för amerikansk marknad. Främsta anledningen var att det var efter påtryckningar från just den dåvarande amerikanske VD för Saab som 900 cabriolet ens blev till.
Dock var det en serie om 400 bilar som fick den gamla fronten, innan facelift. Inte 250 stycken.
Den ordentliga lanseringen skedde dock inte förrän 1987, då med den faceliftade fronten.
Som överkurs kan nämnas att og900 Cabriolet fortsatte att tillverkas till 1994 och inte (som många tror) till 1993.
Antalet og900 cabriolet av årsmodell 1994 är dock skrämmande liten. Bara ett handfullt antal gjordes detta år.
Kan även meddela att Saab presenterade sitt cabriolet-koncept baserat på og900 redan 1983.
År 1986 kom de första seriemässiga bilarna, precis som redan nästan uteslutande för amerikansk marknad. Främsta anledningen var att det var efter påtryckningar från just den dåvarande amerikanske VD för Saab som 900 cabriolet ens blev till.
Dock var det en serie om 400 bilar som fick den gamla fronten, innan facelift. Inte 250 stycken.
Den ordentliga lanseringen skedde dock inte förrän 1987, då med den faceliftade fronten.
Som överkurs kan nämnas att og900 Cabriolet fortsatte att tillverkas till 1994 och inte (som många tror) till 1993.
Antalet og900 cabriolet av årsmodell 1994 är dock skrämmande liten. Bara ett handfullt antal gjordes detta år.