Pris på topp.

Åpent forum for alle Saab entusiaster. Her postes Saab/bil-tekniske innlegg.

Moderator: Moderatorer

Svar
Trazor
0.7 bar
0.7 bar
Innlegg: 107
Registrert: 11 jan 2008, 20:16
Medlemsnummer: N1335
Sted: Bergen

Pris på topp.

Legg inn av Trazor » 12 nov 2008, 17:35

En kompis har fått en pris på en 2,1l topp til og900, 1800,- +frakt. Er dette dyrt eller en ok pris?

Takk for hjelpen :)
SAAB 900 Aero, 1985.

Brukeravatar
Tor N12
MAX BOOST
Innlegg: 9123
Registrert: 13 aug 2003, 01:00
Medlemsnummer: N012
Navn: Tor
Bil: 9000/9-5/9-3
Sted: Melhus

Re: Pris på topp.

Legg inn av Tor N12 » 12 nov 2008, 18:11

Kommer jo an på tilstand men det høres vel helt normalt ut, vil vel si at slike som er i bra stand går for 1500-3000.-
M97 9000 AERO Godbilen, evighetsprosjekt....
M07 9-5 A60 Hirsch/MgMotor
M07 9-3 Vector/Aero Cab Hirsch/MgMotor
M09 9-3 Aero XWD Hirsch/MgMotor

Børre N17
MAX BOOST
Innlegg: 3628
Registrert: 25 feb 2003, 01:00
Medlemsnummer: N17
Navn: Børre Midtlien
Bil: -63 96/-73 99/-76 95
Sted: Lillehammer
Kontakt:

Re: Pris på topp.

Legg inn av Børre N17 » 12 nov 2008, 21:38

Husk på innsuget om det er ombygging, det har større kanaler til 2,1 liter'n. :wink:
-63 96TT // -73 99 // -99 9-5 LPG // -11 9-3 TTiD
TECH2 // Lawicel & BDM

Brukeravatar
alex_ander3@hotmail.com
MAX BOOST
Innlegg: 3943
Registrert: 28 apr 2003, 01:00
Medlemsnummer: 189
Navn: Alexander A.
Sted: Drammen

Re: Pris på topp.

Legg inn av alex_ander3@hotmail.com » 13 nov 2008, 00:22

Trazor skrev:En kompis har fått en pris på en 2,1l topp til og900, 1800,- +frakt. Er dette dyrt eller en ok pris?

Takk for hjelpen :)

Syntes det hørtes litt dyrt ut. Er etter min kunnskap lik som 9000 langtopp. Disse finns det jo masse av.
Hadde ikke gitt mer enn litt over tusenlappen.
1988 Saab 900 T16 *Åge*
1999 Saab 9-3 Viggen

//El gringo drifto dos-tacos *sensurert*

Brukeravatar
Morti
Overload!!!
Innlegg: 1240
Registrert: 31 mai 2006, 21:30
Sted: Drammen
Kontakt:

Re: Pris på topp.

Legg inn av Morti » 13 nov 2008, 17:45

kan kjøpe og 900 topp av meg for 800 spenn +frakt .. den er ren og fin.. får med et par kammer og en haug med ventiler, fjører og trykkere
N744 - Saab 900 t16 på e85 - Solgt.. VRÆÆL!
N744 - Audi 200 20v tq :D
900 Kasser på samvittigheten: 5 På lager: 0
Audi kasser: 3 På lager: 1

Brukeravatar
Ingvar N629
MAX BOOST
Innlegg: 12871
Registrert: 14 mar 2006, 16:41
Medlemsnummer: 629
Navn: Ingvar Garåsen
Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
Sted: Rissa

Re: Pris på topp.

Legg inn av Ingvar N629 » 13 nov 2008, 19:01

alex_ander3@hotmail.com skrev:
Trazor skrev:En kompis har fått en pris på en 2,1l topp til og900, 1800,- +frakt. Er dette dyrt eller en ok pris?

Takk for hjelpen :)

Syntes det hørtes litt dyrt ut. Er etter min kunnskap lik som 9000 langtopp. Disse finns det jo masse av.
Hadde ikke gitt mer enn litt over tusenlappen.
Må nok korrigere deg ørlite alex :wink: 9000 2,3 langtopp. Da er det ikke mange årganger å ta av.
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan

Brukeravatar
alex_ander3@hotmail.com
MAX BOOST
Innlegg: 3943
Registrert: 28 apr 2003, 01:00
Medlemsnummer: 189
Navn: Alexander A.
Sted: Drammen

Re: Pris på topp.

Legg inn av alex_ander3@hotmail.com » 14 nov 2008, 12:35

Ingvar N629 skrev:
alex_ander3@hotmail.com skrev:
Trazor skrev:En kompis har fått en pris på en 2,1l topp til og900, 1800,- +frakt. Er dette dyrt eller en ok pris?

Takk for hjelpen :)

Syntes det hørtes litt dyrt ut. Er etter min kunnskap lik som 9000 langtopp. Disse finns det jo masse av.
Hadde ikke gitt mer enn litt over tusenlappen.
Må nok korrigere deg ørlite alex :wink: 9000 2,3 langtopp. Da er det ikke mange årganger å ta av.

ååååh Ingvar. Bare å korrigere meg vettu.
Husker du hvem årganger som den sitter på forresten?
1988 Saab 900 T16 *Åge*
1999 Saab 9-3 Viggen

//El gringo drifto dos-tacos *sensurert*

Brukeravatar
Eirik
Overload!!!
Innlegg: 1865
Registrert: 03 mai 2006, 00:21
Medlemsnummer: N943
Navn: Eirik
Bil: M91 9000 CD 2,3i

Re: Pris på topp.

Legg inn av Eirik » 14 nov 2008, 13:07

Alle motorene (på 9000) til og med M93 er vel langtopp. M94- er korttopp.
25 Year anniversary of Saab 9000

Brukeravatar
Ingvar N629
MAX BOOST
Innlegg: 12871
Registrert: 14 mar 2006, 16:41
Medlemsnummer: 629
Navn: Ingvar Garåsen
Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
Sted: Rissa

Re: Pris på topp.

Legg inn av Ingvar N629 » 14 nov 2008, 14:20

Eirik skrev:Alle motorene (på 9000) til og med M93 er vel langtopp. M94- er korttopp.
Ja, men det er forskjell på 2,3 og 2,0 langtopp!

Jeg mener 2,3 langmotor kom i 1990, så da er det toppene fra 9000 2,3 M90-M93 som er lik 2,1-toppen. Om jeg blingser på årstallene så tipper jeg Tor N12 retter meg ganske kjapt. :wink:

EDIT: Innsugene derimot, MÅ komme fra en og900 2,1 M90-M93. Uten det innsuget har man ikke bruk for toppen, om man ikke lager innsug sjøl.
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan

Brukeravatar
Morti
Overload!!!
Innlegg: 1240
Registrert: 31 mai 2006, 21:30
Sted: Drammen
Kontakt:

Re: Pris på topp.

Legg inn av Morti » 16 nov 2008, 13:11

smell på en standard og900 2.0 topp, den lager hester i massevis for de girkassene vil jeg tørre å påstå
N744 - Saab 900 t16 på e85 - Solgt.. VRÆÆL!
N744 - Audi 200 20v tq :D
900 Kasser på samvittigheten: 5 På lager: 0
Audi kasser: 3 På lager: 1

Svar