Har lenge trodd at det er tenningsbank som plager bilen min, men er nå litt usikker.
Det virker som om at den kutter og starter ved pådrag, spesielt i 4. og 5. gir.
Byttet pluggledninger, rotor, fordelerlokk og plugger i går, men til ingen nytte.
Har også merket at den bruker VELDIG mye bensin.. hadde ca. 50 liter + med bensin forrige søndag, i går, onsdag hadde jeg kjørt 25 roolige mil og da måtte jeg tanke opp igjen. Dette kan da ikke stemme!? 2 liter på mila er rett og slett uhørt synes nå jeg...
Var også innom til naboen til en kompis som har ei slik tenningslampe? eller hva det heter, men han fant ikke noe tenningspunkt? eller hva det heter på svinghjulet.. (unskyld min uvitenhet ang. tenningsproblemer.)
Dette begynner og bli veldig frustrerende siden jeg kjører ganske mye, og det er veldig ubehagelig og sitte på også.
Men kan dette ha noe med f.eks for mye/lite strøm fra dynamo eller et slappt WG-stag? Vet selv at WG-staget sitter bra, men litt usikker på regulatoren på dynamoen.
Kan nevne at jeg har Voltmeter montert inne i bilen, og noen ganger på tomgang så varierer ladinga fra 13 - 14.3 volt ca, og da merker jeg litt fusking på tomgang. Men når det ikke er slik da går den som ei klokke på tomgang. Ingen ulyder e.l.
Håper noen kan komme med et vettugt svar i løpet av dagen/kvelden som fikser dette

Mvh
Martin