APC Ledninger

Åpent forum for alle Saab entusiaster. Her postes Saab/bil-tekniske innlegg.

Moderator: Moderatorer

Svar
T16

APC Ledninger

Legg inn av T16 » 25 jul 2004, 18:40

Holder på å ta ut APC'n av en T8 bil som jeg skal bruke i en T16. Holder på å ta ut ledningene nå, men ser at to (hvis ikke fler) går inn i bilen. Hvis jeg ikke husker feil er den ene Gul/Hvit. Hvor går disse? Finner ikke den Gul/Hvite på skjema hos Haynes, men har lest at det er feil på en farge der.. kan det være denne?

Brukeravatar
Rune N35
MAX BOOST
Innlegg: 2951
Registrert: 25 feb 2003, 01:00
Sted: Årnes, Romerike

Legg inn av Rune N35 » 25 jul 2004, 19:29

den gul/hvite går til trykkgiveren som sitter under dashbordet , rett over pedalstellet. Trykkgiveren trenger ikke sitte der, så du kan bare klippe ledningen og sette trykkgiveren i motorrommet.
2003 Saab 9-5 2,2 TiD SC
2003 Saab 9-5 2,0t SC
2009 Toyota HiAce

Brukeravatar
alex_ander3@hotmail.com
MAX BOOST
Innlegg: 3943
Registrert: 28 apr 2003, 01:00
Medlemsnummer: 189
Navn: Alexander A.
Sted: Drammen

Legg inn av alex_ander3@hotmail.com » 26 jul 2004, 01:27

min gul hvite på det orginale ledningnettet går til temp giveren min..!
1988 Saab 900 T16 *Åge*
1999 Saab 9-3 Viggen

//El gringo drifto dos-tacos *sensurert*

T16

Legg inn av T16 » 26 jul 2004, 05:53

Tok litt feil tror jeg
jeg mente den Blå/Rød :? (tror jeg hvertfall)

Brukeravatar
Rune N35
MAX BOOST
Innlegg: 2951
Registrert: 25 feb 2003, 01:00
Sted: Årnes, Romerike

Legg inn av Rune N35 » 26 jul 2004, 10:23

Ingen tempgiver i ledningsnettet til APC'n! Men sjekka i bilen min, der går den gul/hvite til magnetventilen.

Og den blå/røde skal til tenningsmodulen (nr. 7)
2003 Saab 9-5 2,2 TiD SC
2003 Saab 9-5 2,0t SC
2009 Toyota HiAce

Gjest

Legg inn av Gjest » 26 jul 2004, 17:59

På min `86 skal den være grønn/rød. På `87-`89 skal den være gul/rød. På min bil må det være mixet litt gammelt og nytt på fabrikken for ledninga er grønn/rød i motorommet og gul/rød inni bilen. På koblingsskjema skal den ha samme farge hele vegen.

Brukeravatar
alex_ander3@hotmail.com
MAX BOOST
Innlegg: 3943
Registrert: 28 apr 2003, 01:00
Medlemsnummer: 189
Navn: Alexander A.
Sted: Drammen

Legg inn av alex_ander3@hotmail.com » 26 jul 2004, 20:35

Anonymous skrev:På min `86 skal den være grønn/rød. På `87-`89 skal den være gul/rød. På min bil må det være mixet litt gammelt og nytt på fabrikken for ledninga er grønn/rød i motorommet og gul/rød inni bilen. På koblingsskjema skal den ha samme farge hele vegen.
tror ikke du skal stole blindt på koblingskjemaet, i hvertfall ikke i haynes boka.
1988 Saab 900 T16 *Åge*
1999 Saab 9-3 Viggen

//El gringo drifto dos-tacos *sensurert*

Brukeravatar
skilpaddaN287
2.0 bar
2.0 bar
Innlegg: 537
Registrert: 10 mar 2004, 01:00
Medlemsnummer: N287
Navn: Magne Elvenes
Sted: Mosjøen

Legg inn av skilpaddaN287 » 26 jul 2004, 22:06

Har bentley manualen. Den er riktig, men dekker bare modeller solgt i usa. Altså ikke 900s som jeg har eller andre modeller med lucas innsprøytning. Min `91 900s har nå bosch innsprøytning :D Er akkurat ferdig med koble apc på den :wink: har bare prøvekjøringa igjen :shock:
2000/2001 SAAB 9-5 2.0 Aut sedan
1999 SAAB 9-3 SE LTD 200hk Monte carlo gul
1997/1998 SAAB 9000 CSE Classic
1986 Yamaha RD 350 YPVS
1998 Holder C230

Brukeravatar
zvein
Innlegg: 17
Registrert: 03 jul 2004, 01:00
Sted: Oppegård
Kontakt:

Legg inn av zvein » 27 jul 2004, 21:58

Mulighet for å si hvor de forskjellige ledningene går hen eller? hehe

Brukeravatar
skilpaddaN287
2.0 bar
2.0 bar
Innlegg: 537
Registrert: 10 mar 2004, 01:00
Medlemsnummer: N287
Navn: Magne Elvenes
Sted: Mosjøen

Legg inn av skilpaddaN287 » 28 jul 2004, 05:12

Kan jo prøve.
Grå/rød til sikring nr 10
gul/hvit til magnetventilen ved coilen (via vakumbryteren i skjermen hvis du har cruise)
Hvit skal på bremselysbryter slik at den får strøm hver gang du bremser
blå/rød skal på kontakt 7 på tenningsmodul alt. blå ledning på tsiuttaket i sikringsbox
grønn/rød(`86)eller gul/rød(`87)+svart skal til denne overtrykksbryteren som sitter inni bilen bak/under instrumentpanel. Denne har jeg for enkelhets skyld flyttet til innerskjermen på venstre side.
ledninga til bankesensor tok jeg ut med kontakt og det hele og det håper jeg du også har gjort
Magnetbryteren skal ha jording(svart)
APCboksen skal ha jording(svart) denne må ikke forveksles med den svarte til overtrykksbryteren.
Lag god jording og dra til bankesensor med riktig moment(14Nm), så slipper du det trøblet jeg hadde :-x
2000/2001 SAAB 9-5 2.0 Aut sedan
1999 SAAB 9-3 SE LTD 200hk Monte carlo gul
1997/1998 SAAB 9000 CSE Classic
1986 Yamaha RD 350 YPVS
1998 Holder C230

Brukeravatar
zvein
Innlegg: 17
Registrert: 03 jul 2004, 01:00
Sted: Oppegård
Kontakt:

Legg inn av zvein » 28 jul 2004, 13:24

Grundig forklart. helt enkelt genialt sagt :D tusen takk ;) men denne trykk greia som sitter bak dash'n, tok opp bak igår, og så en metall klump med no vakum slanger på? er det denne? virka som det var mange ledninger kopla til, uten at jeg skal si no sikkert...

Brukeravatar
skilpaddaN287
2.0 bar
2.0 bar
Innlegg: 537
Registrert: 10 mar 2004, 01:00
Medlemsnummer: N287
Navn: Magne Elvenes
Sted: Mosjøen

Legg inn av skilpaddaN287 » 28 jul 2004, 14:48

Det sitter faktisk to trykkdingser der og det går to ledninger til hver. Apc bruker den metall dingsen som det går en vacumslange til. Den andre dingsen kan det være to slanger på og den er koblet "mellom" de to releene til innsprøytninga med brun/hvite ledninger
2000/2001 SAAB 9-5 2.0 Aut sedan
1999 SAAB 9-3 SE LTD 200hk Monte carlo gul
1997/1998 SAAB 9000 CSE Classic
1986 Yamaha RD 350 YPVS
1998 Holder C230

Svar