EDIT: Har endret denne posten:
Jeg har da klart og ødelegge ett eller annet tilhørende clutchen på mod 92mod 900.
Bilen står nå nesten 3 timer / 200 km unna.
Ingen mislyder med motoren i gang eller når bilen kjører.
Clutch'en fungerer ikke, men kassa fungerer. Jeg har startet bilen i gir og kjørt den etter at jeg mistet clutchen.
Så da lurte jeg på hva det var som er mest vanlig som ryker når man "mister" clutchen: master eller slavesylinder?
Det er fin motstand i clutch pedalen også.
Noen ide om hva som er galt med min kjære?
Den har forresten gått 170 000 og har en 2.0l uten turbo.
Clutch problemer på og900
Moderator: Moderatorer
-
- 1,5 bar
- Innlegg: 306
- Registrert: 01 aug 2007, 15:24
- Medlemsnummer: N14
- Navn: Thomas
- Bil: Saab 9-3ss Aero 2005
- Sted: Kløfta
Clutch problemer på og900
Sist redigert av Thomas ll N14 den 02 des 2008, 20:19, redigert 1 gang totalt.
Saab 9-3 SS 2.0T Aero 2005mod m/ Maptun Magi
Saab 96 2-takt 1964mod

Saab 96 2-takt 1964mod
Re: Clutch problemer på og900
har du bremseveske igjen i beholderen? det er denne som forsyner clutch.. og hvis denne er tom så er det garantert en lekkasje et sted..
N744 - Saab 900 t16 på e85 - Solgt.. VRÆÆL!
N744 - Audi 200 20v tq
900 Kasser på samvittigheten: 5 På lager: 0
Audi kasser: 3 På lager: 1
N744 - Audi 200 20v tq

900 Kasser på samvittigheten: 5 På lager: 0
Audi kasser: 3 På lager: 1
-
- 1,5 bar
- Innlegg: 306
- Registrert: 01 aug 2007, 15:24
- Medlemsnummer: N14
- Navn: Thomas
- Bil: Saab 9-3ss Aero 2005
- Sted: Kløfta
Re: Clutch problemer på og900
Ups, glømte og skrive at denne er full. Så tviler på at det er en lekasje...
Saab 9-3 SS 2.0T Aero 2005mod m/ Maptun Magi
Saab 96 2-takt 1964mod

Saab 96 2-takt 1964mod
Re: Clutch problemer på og900
du kan jo prøve å sette den i første gir og dra den på starteren og la bilen starte av seg selv og gå fremover... hvis det da sier "rakle rakle" og mange rykk og napp i bilen så er det vel et klassisk kasseras..
evnt så kan du få noen til å titte på trykkplata\slaven mens du trykker inn pedalen for å se om det faktisk er noen bevegelse på slavesylinderen
evnt så kan du få noen til å titte på trykkplata\slaven mens du trykker inn pedalen for å se om det faktisk er noen bevegelse på slavesylinderen
N744 - Saab 900 t16 på e85 - Solgt.. VRÆÆL!
N744 - Audi 200 20v tq
900 Kasser på samvittigheten: 5 På lager: 0
Audi kasser: 3 På lager: 1
N744 - Audi 200 20v tq

900 Kasser på samvittigheten: 5 På lager: 0
Audi kasser: 3 På lager: 1
-
- 1,5 bar
- Innlegg: 306
- Registrert: 01 aug 2007, 15:24
- Medlemsnummer: N14
- Navn: Thomas
- Bil: Saab 9-3ss Aero 2005
- Sted: Kløfta
Re: Clutch problemer på og900
EDIT: Første posten er endret
Jeg beklager men det første innlegget er veldig dårlig og kronglete skrevet.
Saken er:
Ingen mislyder med motoren i gang eller når bilen kjører.
Clutch'en fungerer ikke, men kassa fungerer. Jeg har startet bilen i gir og kjørt den etter at jeg mistet clutchen.
Så da lurte jeg på hva det var som er mest vanlig som ryker når man "mister" clutchen: master eller slavesylinder?
Det er fin motstand i clutch pedalen også.
Det der ble mye lettere tror jeg
Så får dere spørre hvis dere trenger mer info.
Jeg beklager men det første innlegget er veldig dårlig og kronglete skrevet.
Saken er:
Ingen mislyder med motoren i gang eller når bilen kjører.
Clutch'en fungerer ikke, men kassa fungerer. Jeg har startet bilen i gir og kjørt den etter at jeg mistet clutchen.
Så da lurte jeg på hva det var som er mest vanlig som ryker når man "mister" clutchen: master eller slavesylinder?
Det er fin motstand i clutch pedalen også.
Det der ble mye lettere tror jeg

Så får dere spørre hvis dere trenger mer info.
Saab 9-3 SS 2.0T Aero 2005mod m/ Maptun Magi
Saab 96 2-takt 1964mod

Saab 96 2-takt 1964mod
-
- MAX BOOST
- Innlegg: 3628
- Registrert: 25 feb 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N17
- Navn: Børre Midtlien
- Bil: -63 96/-73 99/-76 95
- Sted: Lillehammer
- Kontakt:
Re: Clutch problemer på og900
Jeg har knekka et par slaver, men har også klart å ta master'n og en gang slangen... Men det var på 99'er modell eldre, og med råtten gummi.
Hvor står'n hen da? Går jo an å få STCN hjelp!
Hvor står'n hen da? Går jo an å få STCN hjelp!
-63 96TT // -73 99 // -99 9-5 LPG // -11 9-3 TTiD
TECH2 // Lawicel & BDM
TECH2 // Lawicel & BDM
-
- 1,5 bar
- Innlegg: 306
- Registrert: 01 aug 2007, 15:24
- Medlemsnummer: N14
- Navn: Thomas
- Bil: Saab 9-3ss Aero 2005
- Sted: Kløfta
Re: Clutch problemer på og900
Bilen står i Aurdal, i Valdres.
Saab 9-3 SS 2.0T Aero 2005mod m/ Maptun Magi
Saab 96 2-takt 1964mod

Saab 96 2-takt 1964mod