Morten N88 skrev:Sotningssats inneholder toppakning, innsugspakning og eksospakningGandulf N1535 skrev:Ja må nok bare kle på meg da..
Menneh.. heter det sotningssats på Speedparts?
Allerede bestilt

Moderator: Moderatorer
Morten N88 skrev:Sotningssats inneholder toppakning, innsugspakning og eksospakningGandulf N1535 skrev:Ja må nok bare kle på meg da..
Menneh.. heter det sotningssats på Speedparts?
Jo det så da slik ut.. Toppen ble planet og blokka rengjort så det skulle da være greit. Eneste feilen vi gjorde var at vi ikke satte styrehylsene rett i blokka, og dermed knotet vi litt med å få toppen på plass. Den lå skjevt, og vi måtte sette hylsene i blokka samt legge toppakninga oppå der igjen. Kan hende at pakninga har fått litt skade av dette, kunne se små merker i den.doo-kie skrev:Du er sikker på det va topp pakninga som var ødelagt før du byttet?
Fikk du sjekket toppen for sprikker? En del sprikker vises skjelden før toppen blir varm.
Eller så har du kanskje lekasje på topppakninga igjen? Men om du gjorde reint på blokka og har brukt rett fremgangsmåte
er det vel mest sansynlig en annen plass det lekker.
Fant ut at jeg måtte av med registerdekselet for å få tettet det skikkelig. Skrudde ut bunnpluggen - og hva kom ut? Jo vann! Masser av vann rant ut, før til slutt olja kom ut. Tappet også av radiatoren, men her så det ut som det kun kom ut vann (tror jeg).
Jaok, da eliminerer vi det forslaget.Aleks-ander_N948 skrev:Skal ha koblet kjølevansslangene veldig feil viss det skulle ha komt vann inn på den måten så den dropper vi![]()
Men hvordan skrudde du til boltene på toppen? Det er viktig og begynnde med skuene på midten og sku seg utover. Og etterdra skruene etter motoren er kjørt varm kan hjelpe.