Jeg tipper på at trådstarter trenger å bytte drivstoffilter.
Tror at parafin bryter overflatespenningen på kondensvannet i filteret, sånn at den(kondensen) kommer med bensinen gjennom resten av systemet, som etter bruk av kondensfjerner har fått kondens... Kondensfjerner gjør ikke det den heter. Den trekker til seg kondens... Så om du ikke har en dråpe vann på tanken, og fyller en flaske "kondensfjerner" av og til for sikkerhets skyld... så har du snart fått kondens..
Har aldri brukt skvipet, og har aldri, så langt, hatt noen tegn på kondens på tanken. Når jeg gikk på billinja på vgs for en evighet siden, ble vi fortalt at nymotens biler med innsprøytning ikke skulle ha kondensfjerne, fordi da ville kondensen følge med kondensfjerneren og bensinen til dysene, der den kunne gi symptomer a'la det tråden her begynte med. Kunne også gi korrosjon, ble vi fortalt..
Noen som kan støtte eller gå imot denne forklaringen?
Er åpen for korreksjon, er jo gammel lærdom dette, kan være utdatert!

MVH Gunnar Medl. N326
9-3 '02 2,3 prosjekt...
9-3 2.0s '98
9-5 Estate 2.0t aut '01

Solgt

9-3 2,3i '98, nå avskiltet delebil.
x 9000cse 2.3t '96(solgt)
x 9000cc 2.3i '90 (solgt)
x 9000cc 2.0T '90(totalvraket)