Forsikring igjen... IF superforsikring?

Innlegg som er av ikke-teknisk art skal postes her.

Moderator: Moderatorer

Børre N17
MAX BOOST
Medlemsnummer: N17
Navn: Børre Midtlien
Bil: -63 96/-73 99/-76 95
Sted: Lillehammer
Kontakt:

Forsikring igjen... IF superforsikring?

Legg inn av Børre N17 » 18 des 2008, 20:23

Fikk et bra tilbud hos IF idag, sk Superforsikring som også dekker skader på motor og girkasse. Selger påstår det ikke er noen km begrensning.
Har hørt ymse om IF, selger påstår (selvfølgelig) at det er et gammel ufortjent rykte.
Noen som har IF OG har hatt skade?

Innspill?
-63 96TT // -73 99 // -99 9-5 LPG // -11 9-3 TTiD
TECH2 // Lawicel & BDM

Brukeravatar
Frode N073
MAX BOOST
Medlemsnummer: N073
Bil: 2005 9-5 Vector Sport Estate
Sted: Sola

Re: Forsikring igjen... IF superforsikring?

Legg inn av Frode N073 » 18 des 2008, 21:46

min far benytta seg av den superforsikringå når han fekk oilsludge på bilen sin. han hadde og fått beskjed om at det ikkje var någen km begrensning. men når det stod om erstatning så va det visst plutseligt 100 000km så var grenså.
Diskusjonsdyktige så han e så fekk han det dekka for det.

få det skriftligt at det ikkje e km begrensning. eg e ganske sikker på at det e det. hvis ikkje så e det jo ypperlig for oss med OG900.

personlig så komme eg nok aldri te å ha IF igjen då de klarte å prestera å kødda det skikkeligt te sånn at eg ikkje hadde forsikring på verken bila ellår hus i øve 1 måned. [-X E vel ikkje nødvendig å poengtere kor skjedelig det konne blitt :evil:
2017 Huyndai Ionic
2005 9-5 Estate Vector Sport 2.0t aut. Pappas bil :twisted: Solgt
2017 Ford Kuga ST-Line AWD (Esel) :lol:
2015 Ford Fiesta 1.0 ecoboost (Konebil)(Solgt)
2002 Peugot 307 1,6 astmamotor (solgt)
1993 Og900s Aero (tidligere ltt, nå ftt) Prosjekt Solgt

Brukeravatar
Timon
2.0 bar
2.0 bar
Medlemsnummer: N1234
Navn: Kristian Selås
Bil: M95 9000 CS 2,3t
Sted: Vestfossen
Kontakt:

Legg inn av Timon » 19 des 2008, 00:38

Få det skriftlig ja. Og superforsikring blir dyrere jo eldre bilen blir. Mye dyrere.

Men hvis bilen er under 15 år (tror jeg det var) og har gått mindre enn 250.000 bør du vurdere if bruktbilgaranti. Den dekker mye mer! ;) +lavere egenandel.. (1000,-)
"Cars are meant to be driven, beat to fuck, broken, fixed and made better!"

1995 SAAB 9000 CS 2,3t (1,4 bar)
2001 Audi A6 2.5 quattro

Brukeravatar
Morti
Overload!!!
Sted: Drammen
Kontakt:

Legg inn av Morti » 19 des 2008, 17:08

IF er et møkkaselskap.. jeg skal aldri ha IF selv om jeg får bedre pris hos de... du kan banne på at de krangler på ALT som er mulig å krangle på hvis det først skjer noe..
N744 - Saab 900 t16 på e85 - Solgt.. VRÆÆL!
N744 - Audi 200 20v tq :D
900 Kasser på samvittigheten: 5 På lager: 0
Audi kasser: 3 På lager: 1

Brukeravatar
Eirik
Overload!!!
Medlemsnummer: N943
Navn: Eirik
Bil: M91 9000 CD 2,3i

Legg inn av Eirik » 19 des 2008, 18:20

Morti skrev:IF er et møkkaselskap.. jeg skal aldri ha IF selv om jeg får bedre pris hos de... du kan banne på at de krangler på ALT som er mulig å krangle på hvis det først skjer noe..
Jeg er derimot mer skeptisk til å ha skadeforsikring og personforsikring i Gjensidige. De har vel en tendens til å krangle på det hvis noe skulle skje.
25 Year anniversary of Saab 9000

Tore N10
Grunnladetrykk
Grunnladetrykk
Sted: Lierskogen

Legg inn av Tore N10 » 19 des 2008, 20:14

Superforsikringen til IF dekker også leiebil hele tiden bilen er på veksted - og ikke bare de 10 dagene som vanlig kasko dekker.
I tillegg så får man en større bil.

Jeg måtte ha leiebil i forbindelse med at jeg ble påkjørt.
Jeg har vanlig forsikring og da skulle jeg egentlig fått en bil i størrelse Golf, men siden jeg trengte større bil så fikk jeg oppgradert.

Men ifølge hun jeg snakket med så fikk ikke biler eldre enn 8 år Superforsikring
Tore N10

Brukeravatar
Gisle N163
Overload!!!
Medlemsnummer: N163
Navn: Gisle Hillesund
Bil: M06 - Saab 9-5 1,9 TiD sedan
Sted: Søgne
Kontakt:

Legg inn av Gisle N163 » 19 des 2008, 22:11

Tore N10 skrev:Superforsikringen til IF dekker også leiebil hele tiden bilen er på veksted - og ikke bare de 10 dagene som vanlig kasko dekker.
I tillegg så får man en større bil.

Jeg måtte ha leiebil i forbindelse med at jeg ble påkjørt.
Jeg har vanlig forsikring og da skulle jeg egentlig fått en bil i størrelse Golf, men siden jeg trengte større bil så fikk jeg oppgradert.

Men ifølge hun jeg snakket med så fikk ikke biler eldre enn 8 år Superforsikring
If superforsikring er ut i fra det jeg kjenner til veldig bra. Du får leiebil i størrelsesorden det du har fra før. Har du Saab 9-5 får du det igjen. ( ihvertfall størrelsen). Frontruteskift er "gratis" har jeg hørt. I hvertfall hvis du har Vesta BilXtra. Tror det gjelder IF Super også. Jeg har If og har aldri hatt problemer med dem.

Ble frastjålet kameraet mitt i syden for en del år siden. Fikk igjen alt kameraet kostet nytt, samt 20 (brente) CDer som tilfeldigvis lå i samme veske. Så der var de greie. Så jeg beholder IF helt til den dagen jeg får en vond opplevelse med dem.
'96 Saab 900R Turbo

If u do too much - people get dependent on u.
If u do too little - they lose hope.
If u do things rigth people won't be shure you've done anything at all.

Singsaker
2.0 bar
2.0 bar
Medlemsnummer: N968
Bil: Saab 9-5 M04
Sted: Trondheim

Legg inn av Singsaker » 20 des 2008, 00:56

IF superforsikring dekker høye uforutsette utgifter som drivlinje
TrygVesta dekker ved bilextra egenandel på skifte av frontrute og veihjelp.
IF mener at de fleste kan dekke 2000,- men 50.000,- hvis gearkassa ryker blir i det meste laget.

Alle har en mening om forsikring og de fleste vil betale minst mulig, når du betaler minst mulig får du ofte dekt mindre kontra overstående eksempel, hvor det er dekning på fabrikkny bil inntil 3år 60'km(det som kommer først) ved totalskade på bil, IF dekker inntil 1,2X av listepris ved totalskade om du kjøper samme type bil, evt 1,15X av listepris til annen bil.
Har du skade på bil så tar det som regel mer én 10 dager før den er besiktiget, deler er bestilt, skiftet og bil er lakkert, sannsynligvis 3uker totalt.

Super forsikring på bil dekker inntil 8år tror jeg evt 160'km med servicehistorikk i orden, uten at det er tuklet med maskineriet mm. Det er ikke ikke en garanti på trim. Det er heller ikke en forsikring som skal dekke gamle biler slik at de blir udødelige.

Ingen får dekt fullverdi på hus hvis det er et sankthansbål i stua.
De aller fleste forsikringsoppgjør går smertefritt, men iom at ca 18% av forsikringspremien du/jeg/vi betaler dekker svindel så må det være noen som blir tråkket litt på når det dukker opp krav som virker usannsynlig mm.

Alle selskap har ivrige selgere som tar snarveier og lover ting som et selskap aldri har dekt for å få salget, det dere kan gjøre for å "ta" de er å lese avtalen og notere evtuelle feil som selger har sagt at er dekt, så kan dere skrive/kontakte selskapet om det slik at den selgeren enten blir korigert eller avskjediget.

Jeg har jobbet med forsikringer på "rådgiver" siden i noen år og har møtt kunder som har noe negativt å si om alle selskap, selvfølgelig må noen av 1.000.000 kunder være misfornøyd alt annet vil være umulig, men jeg er svært sikker på at de fleste som er misfornøyd er for at de ikke har en dekning de tror/trodde de har/hadde.

F.eks en kunde jeg tok ifra jernbanes bank og forsikring fikk jeg kun fordi at JBF ikke dekker vanngjennomtregning i utett tak eller utette vegger, han ble svært overrasket dan han fant ut at det ikke var dekt og at de heller ikke tilbyr den dekningen.
For dere som ikke vet hva det koster å rive opp tak og isolasjon, skifte gulv mm(for ikke å glemme bryderiet av å ikke ha råd til å dekke det) koster, så kan det være rimeligere å kjøpe en ny SAAB 9-5 Aero 2009 modell og krasje den i fjellveggen uten kasko.............
JBF er et selskap som selger seg på å være billig, det å spare 3000,- i et år og tape 500K neste år hva ville dere valgt.
Sjansen for å få brann er statistisk 0,5% iløpet av 30år, da er alle senge-røykerne og natt-mat-i-fylla-gjengene tatt med, er du ikke en av de så er sjanse enda mindre. Sjansen for å få vannskade i tak og ytterveger er kanskje 50% i løpet av 30år,
aner ikke fordi vær og vind er ikke så enkelt å kalkulere.

Jeg tør neste garantere at de fleste som klager på forsikringene ikke forteller hele sanheten når de forteller dere om hvordan de ble lurt osv.
07. Saab 9-5 1,9 tdi man, sedan.

Singsaker
2.0 bar
2.0 bar

Legg inn av Singsaker » 20 des 2008, 01:02

Frode N073 skrev:min far benytta seg av den superforsikringå når han fekk oilsludge på bilen sin. han hadde og fått beskjed om at det ikkje var någen km begrensning. men når det stod om erstatning så va det visst plutseligt 100 000km så var grenså.

få det skriftligt at det ikkje e km begrensning. eg e ganske sikker på at det e det. hvis ikkje så e det jo ypperlig for oss med OG900.

personlig så komme eg nok aldri te å ha IF igjen då de klarte å prestera å kødda det skikkeligt te sånn at eg ikkje hadde forsikring på verken bila ellår hus i øve 1 måned. [-X E vel ikkje nødvendig å poengtere kor skjedelig det konne blitt :evil:
Her er det sannsynligvis gjort en feil som IKKE betyr at du var uten forsikring. Dette skjer av og til men ville ALDRI fått noen betydning for deg bortsett fra sinne og søvnløshet!!

Singsaker
2.0 bar
2.0 bar

Legg inn av Singsaker » 20 des 2008, 01:32

Morti skrev:IF er et møkkaselskap.. jeg skal aldri ha IF selv om jeg får bedre pris hos de... du kan banne på at de krangler på ALT som er mulig å krangle på hvis det først skjer noe..
Ingen har fått mer juling i rettsaker én Gensidige(Gjenstridige) i innehverende år, de fikk flere forsider i VG og Dagbladet mm.

Den ene saken som gjaldt en som var helt uskyldig blitt invalid i trafikkulykke, der hvor Gjensidige påsto at han var for skadet til at han trengte en så stor erstattning som han i utgangspunktet hadde krav på, slå den du................. =D>

Brukeravatar
Morti
Overload!!!
Sted: Drammen
Kontakt:

Legg inn av Morti » 20 des 2008, 10:54

Når vi først er inne på temaet.. her er et klassisk IF eksempel:

http://www.nettavisen.no/innenriks/iosl ... 475272.ece
N744 - Saab 900 t16 på e85 - Solgt.. VRÆÆL!
N744 - Audi 200 20v tq :D
900 Kasser på samvittigheten: 5 På lager: 0
Audi kasser: 3 På lager: 1

Brukeravatar
Gisle N163
Overload!!!
Medlemsnummer: N163
Navn: Gisle Hillesund
Bil: M06 - Saab 9-5 1,9 TiD sedan
Sted: Søgne
Kontakt:

Legg inn av Gisle N163 » 20 des 2008, 14:19

Morti skrev:Når vi først er inne på temaet.. her er et klassisk IF eksempel:

litt Off topic, men hva i h... mener du med den avataren din?? [-X :wink:
'96 Saab 900R Turbo

If u do too much - people get dependent on u.
If u do too little - they lose hope.
If u do things rigth people won't be shure you've done anything at all.

Brukeravatar
Frode N073
MAX BOOST
Medlemsnummer: N073
Bil: 2005 9-5 Vector Sport Estate
Sted: Sola

Legg inn av Frode N073 » 20 des 2008, 14:26

Singsaker skrev:
Frode N073 skrev:min far benytta seg av den superforsikringå når han fekk oilsludge på bilen sin. han hadde og fått beskjed om at det ikkje var någen km begrensning. men når det stod om erstatning så va det visst plutseligt 100 000km så var grenså.

Her er det sannsynligvis gjort en feil som IKKE betyr at du var uten forsikring. Dette skjer av og til men ville ALDRI fått noen betydning for deg bortsett fra sinne og søvnløshet!!
De hadde gjort ein feil ja. de hadde avslutta forsikringen på vår nye bolig i tillegg til alt annet i stedet for å avslutte den på vår forrige bolig. skjedde midt i et boligbytte. eg fant dette ut heilt tilfeldig pga at eg fekk et brev fra leasingselskapet som sa at den eine bilen ville bli avskilta hvis den ikkje blei forsikra ASAP.
I tillegg så sko eg reparera begge bakdørene (parkeringsbulka) på 9-5'en og heldigvis for meg så skjedde dette før forsikringå blei avslutta. dermed fekk eg det dekka. Detta hadde de ikkje gjort hvis eg hadde meldt det inn itte de avslutta forsikringå.

IF viste null forståelse for de problem de lagde/kunne lagd for meg og va ikkje villige te å dekka evt merutgifter som eg ville fått. hvis leasingselksapet sko tegna ekstra forsikring pga dette så hadde det kosta meg 5000,- i uka/mnd. huske ikkje heilt i farten. men det blir leie ekstrautgifter uansett.
I tillegg så somla de med å få sendt et bekreftelsesbrev te leasingselksapet for å bekrefta at forsikring va i orden.
2017 Huyndai Ionic
2005 9-5 Estate Vector Sport 2.0t aut. Pappas bil :twisted: Solgt
2017 Ford Kuga ST-Line AWD (Esel) :lol:
2015 Ford Fiesta 1.0 ecoboost (Konebil)(Solgt)
2002 Peugot 307 1,6 astmamotor (solgt)
1993 Og900s Aero (tidligere ltt, nå ftt) Prosjekt Solgt

Singsaker
2.0 bar
2.0 bar

Legg inn av Singsaker » 20 des 2008, 17:31

Morti skrev:Når vi først er inne på temaet.. her er et klassisk IF eksempel:

Ingen forsikringsselskap dekker grov uaktsomhet, politiet sier i artikkelen at vedkommende løp over gata på rødt lys.

Hopper du i fallskjerm, konkurrerer i roadracing, drar til Mt Everest mm så må du ha egen forsikring som representerer den risikoen du løper.

Artikkelen belyser forøvrig bare en side av saken da IF ikke har uttalt seg om saken, det kan som regel ikke forsikringsselskapene kontra enkeltpersoner som kan si hva de vil uten å stå til ansvar for det.

Singsaker
2.0 bar
2.0 bar

Legg inn av Singsaker » 20 des 2008, 17:37

Frode N073 skrev:
Singsaker skrev:

De hadde gjort ein feil ja. de hadde avslutta forsikringen på vår nye bolig i tillegg til alt annet i stedet for å avslutte den på vår forrige bolig. skjedde midt i et boligbytte. eg fant dette ut heilt tilfeldig pga at eg fekk et brev fra leasingselskapet som sa at den eine bilen ville bli avskilta hvis den ikkje blei forsikra ASAP.
I tillegg så sko eg reparera begge bakdørene (parkeringsbulka) på 9-5'en og heldigvis for meg så skjedde dette før forsikringå blei avslutta. dermed fekk eg det dekka. Detta hadde de ikkje gjort hvis eg hadde meldt det inn itte de avslutta forsikringå.

IF viste null forståelse for de problem de lagde/kunne lagd for meg og va ikkje villige te å dekka evt merutgifter som eg ville fått. hvis leasingselksapet sko tegna ekstra forsikring pga dette så hadde det kosta meg 5000,- i uka/mnd. huske ikkje heilt i farten. men det blir leie ekstrautgifter uansett.
I tillegg så somla de med å få sendt et bekreftelsesbrev te leasingselksapet for å bekrefta at forsikring va i orden.
Så lenge IF eller andre forsikringsselskap ikke kan sansynligjøre(noe de ikke kan hvis dere ikke har solgt huset) at dere ville avslutte forsikringene, evt skifte selskap(enkelte selgere kan sende inn oppsigelse uten samtykke fra dere uten deres kunnskap hvis de får nok opplysninger om selskap, produkter dere har og polisenr.) så er deres forsikringer iorden så lenge dere har betalt i tide, evt gjort opp etter purring.

Svar