Åpent forum for alle Saab entusiaster. Her postes Saab/bil-tekniske innlegg.
Moderator: Moderatorer
-
Kjell N1179
- 1,5 bar

- Innlegg: 472
- Registrert: 08 okt 2007, 21:35
- Medlemsnummer: N1179
- Navn: Kjell Gullerud
- Bil: 9-3 Viggen og 9-3SS
- Sted: Sande
Legg inn
av Kjell N1179 » 29 des 2008, 15:54
Hei hei.....
Da har turbo'n min tatt kvelden igjen. Drikker olje og ryker blått. Bare kos
Men skal ha en turbo som muligens tåler noe mere over. Skal montere over den turbo'n som sitter på viggen på min NG900 M95.
Men hva mer enn turbo'n ere jeg trenger? Tenker da på olje/vannrør! Passer det som sitter på viggen over på min, eller må jeg ha noen ombyggnings deler?
Fortsatt god romjul
mvh
kjell
Saab 9-3 Viggen
Saab 9-5.
Saab 93 SS
Tidligre biler
Ng900 Se Turbo, 95'' X
-
saab9000aero
- Overload!!!
- Innlegg: 1571
- Registrert: 23 sep 2004, 01:00
- Medlemsnummer: n434
- Navn: Arvid Nesse
- Bil: saab 9-5 2.2tid, saab 9000 cse
- Sted: Bergen
Legg inn
av saab9000aero » 29 des 2008, 15:57
trenger masse mere ja.....letteste du gjør er og kjøpe det kittet som abbott racing selger.koster litt mere enn speedparts sitt men er 1000 ganger bedre laget og passformen er 100% i forhold til jalla settet til speedparts som mangler masse nødvendige deler.

Opel vivaro 9 seter
Ford Mondeo 2.0 tdci 2008 modell. Min bil
1989 modell SUZUKI DR 750 BIG.
-
Kjell N1179
- 1,5 bar

- Innlegg: 472
- Registrert: 08 okt 2007, 21:35
- Medlemsnummer: N1179
- Navn: Kjell Gullerud
- Bil: 9-3 Viggen og 9-3SS
- Sted: Sande
Legg inn
av Kjell N1179 » 29 des 2008, 16:00
hehe... den er knall

Saab 9-3 Viggen
Saab 9-5.
Saab 93 SS
Tidligre biler
Ng900 Se Turbo, 95'' X
-
Glevi-900S
- 1.2 bar

- Innlegg: 250
- Registrert: 19 apr 2005, 01:00
- Medlemsnummer: 454
- Sted: Eidsvoll/Oslo
Legg inn
av Glevi-900S » 29 des 2008, 22:52
Jeg brukte speedparts sitt ombyggingskitt, og syns det funka fint. Det var riktignok til bruk på 9-5, så mulig det er forskjell ift 900, men er du litt gjerrig, så får du det til med SP sitt
Jeg trengte bare nye vannslanger. Oljerøra kunne brukes om igjen.
Tips: Bytt alle kopperpakningene til nye, ikke bruk noen av de gamle om igjen! Men det følger med i kittet til SP, og sikkert i Abbott sitt også.
9-5 2,0t SE, -98 mod
Prosjekttråd *Solgt*
900S 95-mod med Viggen/SE-look *Solgt*
-
Skaten N671
- 2.0 bar

- Innlegg: 985
- Registrert: 14 jan 2005, 01:00
- Medlemsnummer: N671
- Bil: Saab 900 Aero
- Sted: Tysnes
Legg inn
av Skaten N671 » 30 des 2008, 00:52
Viss du skal ha viggen-turbo på 900, så må du ha nye vannrør. Oljerøra kan du bruka frå den gamle. Eg sveise berre på nye koblingar i enden på vannrøra. Forskjellen er at det er ulik diameter på banjoskruene. Ellers så må du ha nytt støttestag frå blokka og oppunder turboen, og du må ha innsugsrøret til turboen frå viggen/9-5 aero.
'82 Saab 99
'86 Saab 900 Aero (go' bilen)
'98 Peugeot Partner (arbeidsbil)
'99 Saab 9-5
- tlf: 94366164 -
"Norges største trosamfunn er folk som har kjøpt ett VAG produkt å tror de har fått en bra bil"
-
Bent N208
- Overload!!!
- Innlegg: 1807
- Registrert: 07 jul 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N208
- Navn: Bent Andresen
- Bil: VW Scirocco TSI
- Sted: " Stort sett å finne hos Speedparts "
-
Kontakt:
Legg inn
av Bent N208 » 30 des 2008, 10:29
Hei Kjell
Ja det finnes mange alternativer å kjøpe

Der jeg jobber har vi et settsom passer meget godt

men har desverre ikke på lager akurat nå
Ellers kan du jo kjøpe dette hos SAAB da , dvs originale vann og oljerør mener det ligger på ca kr 2000.- +-.... prøv SAAB skøyen hvis det er lagervare er det nok de som har inne i dag
Lykke til med jobben, og ett godt nytt år
Mvh
Bent
Close to your saab,closer to you with Speedparts
-
Skaten N671
- 2.0 bar

- Innlegg: 985
- Registrert: 14 jan 2005, 01:00
- Medlemsnummer: N671
- Bil: Saab 900 Aero
- Sted: Tysnes
Legg inn
av Skaten N671 » 30 des 2008, 10:33
Skaten N671 skrev:Viss du skal ha viggen-turbo på 900, så må du ha nye vannrør. Oljerøra kan du bruka frå den gamle. Eg sveise berre på nye koblingar i enden på vannrøra. Forskjellen er at det er ulik diameter på banjoskruene. Ellers så må du ha nytt støttestag frå blokka og oppunder turboen, og du må ha innsugsrøret til turboen frå viggen/9-5 aero.
Kom på ein ting til du må ha, og det er retur flensen til olja. den som er skrudd i turboen...
'82 Saab 99
'86 Saab 900 Aero (go' bilen)
'98 Peugeot Partner (arbeidsbil)
'99 Saab 9-5
- tlf: 94366164 -
"Norges største trosamfunn er folk som har kjøpt ett VAG produkt å tror de har fått en bra bil"