Da jeg prøvekjørte en splitter ny 9-5 Estate ved juletider ble hele familien solgt umiddelbart, og lillejuleaften ble bestillingen av en splitter ny bil med meste av ekstrautstyr bestillt, og levert tidlig januar.
På bilen vi hadde prøvekjørt var det akustiske beltepåminnere (som var med på å øke NCap scoren til fem stjerner). På bilen våres var den ikke til å se. Første som slo meg var at det måtte ha vært en feil, så vi dro til Aeroauto og hørte med de (når sant skal sies var det ikke ens erend, de hadde bla. levert feil felger og glemt SPA). Der sa de at de hadde deaktivert den fordi folk flest synes den var veldig irriterende hvis man hadde noe bagasje i passasjersete foran, men jeg skulle gjerne likt å hatt den på igjen. Så til spørsmålet mitt:
Hvordan kan jeg få skrudd på beltepåminnerene? Er det en måte jeg kan få skrudd det på uten å levere inn bilen hos Aeroauto? (hvilket jeg ikke ønsker)
Re-aktivere akustiske beltep?minnere?
Moderator: Moderatorer
- Hjelle, N6
- Site Admin
- Medlemsnummer: N6
- Kontakt:
Oppsøk eit verksted som har Tech2-apparat (dvs. alle SAAB-verksted, eg veit også at Speedparts Norge har), og då gjordt denne endringa. Burde ikkje vere lenge gjordt om operatøren av Tech2-apparatet veit framgongsmåten på korleis dette skal gjerast.
Du kan desverre ikkje med det eg veit aktivere/deaktivere dette utan Tech2.
Du kan desverre ikkje med det eg veit aktivere/deaktivere dette utan Tech2.
- Jørgen N237
- MAX BOOST
- Medlemsnummer: N237
- Navn: Jørgen Tveiterås
- Bil: GM
- Sted: Geiranger, sunnmøre
- Kontakt:
- Hjelle, N6
- Site Admin
- Medlemsnummer: N6
- Kontakt:
Ja, men han må oppsøke eit verksted som hat Tech2 (og selfølgelig har SAAB-programmet til Tech2).Freshmaker skrev:Poenget er vel at han skal slippe å levere inn bilen da...
Det er ikkje værre enn at han spør om dei kan ta det inni mellom andre bilar, medan han ventar. Og på Austlandet er det då flust i SAAB-verksted.
Finn han eit verksted som har litt sørvis gjer dei dette for han. Må i verste fall betale nokre få kroner for jobben, men det er slikt som en berre må rekne med, ihvertfall om en ikkje har kjøpt bil med den aktuelle forhandlaren.
"Mitt" SAAB-verksted hadde ihvertfall fiksa dette nokso greit, utan om eg hadde behøvd å bestille time. Måtte kanskje ha venta til dei bytta bil i verkstedhallen, men det hadde nok ordna seg utan for mykje venting.
Og somsagt, en har då også Speedparts som vel kan gjere dette?
- Edonis
- 0.7 bar
- Navn: Alexander
- Bil: 1995 Saab 9000 CD
- Sted: Asker
Hvis jeg må levere inn bilen så kan det egentlig være det samme, det er jo tross alt en grunn til at de deaktiverte alarmen, nemlig at den kan bli grenseløst irriterende. Men jeg skulle søren a meg ikke ha betalt for det, i og med at vi har kjøpt bilen (Aeroauto Asker) der, og de deaktiverte den uten å spørre oss.