Ronny_N169 skrev:Og om den virkelig går 400km på en lading er det ikke rart GM sjefen fikk hakeslepp!
Chevy Volt-en gikk 1/10 ca, så jeg vil ha en sånn China-ting når den blir masseprodusert! Så kan jeg lure og900en inn i garasjen når vintern og saltet herjer som verst!
"You pick up your best Girl, Get some Lutefisk sandwiches, and you go Ice Racing, That's a SAAB weekend" - Jay Leno
Batteri-drevne el-biler er allerede avlegs pga korte avstander, kjempebra til bykjøring o.l. men for enhver nordmann som bor nord for dovre er denne bilen alene ubrukelig(og generelt el-biler).
I et av de siste episodene av Top Gear sesong 12 så vi "captain slow" prøvekjøre en hydrogen drevet el-bil med mye lengre kjørelengde, husker ikke hva den het, men var Honda som stod bak.
Når det gjelder el-motorer er jo disse overlegne i forhold til bensin/diesel pga dreiemomentet fra begynnelsen, så bare de får masseprodusert hydrogen teknologien så er vi kommet ganske langt
Noen her som TROR på det Byd sier om denne, eh, bilen?
Ingen som har lest noenting om kinesisk bilindustri siste tiår?
Tror ikke noe på dette før bilen er kommet i salg, og er testet, etter flere oppladinger. Ellers setter de bare inn Duracell i prototypen, og sier at ladekretsen ikke er ferdig, så den må lades på verksedet, så neste journalist får kjøre neste dag...
MVH Gunnar Medl. N326
9-3 '02 2,3 prosjekt...
9-3 2.0s '98
9-5 Estate 2.0t aut '01 Solgt
9-3 2,3i '98, nå avskiltet delebil.
x 9000cse 2.3t '96(solgt)
x 9000cc 2.3i '90 (solgt)
x 9000cc 2.0T '90(totalvraket)
Andrew N1328 skrev:Batteri-drevne el-biler er allerede avlegs pga korte avstander, kjempebra til bykjøring o.l. men for enhver nordmann som bor nord for dovre er denne bilen alene ubrukelig(og generelt el-biler).
I et av de siste episodene av Top Gear sesong 12 så vi "captain slow" prøvekjøre en hydrogen drevet el-bil med mye lengre kjørelengde, husker ikke hva den het, men var Honda som stod bak.
Når det gjelder el-motorer er jo disse overlegne i forhold til bensin/diesel pga dreiemomentet fra begynnelsen, så bare de får masseprodusert hydrogen teknologien så er vi kommet ganske langt
Dette er jo i mine øyne litt rett, og litt fjas da Det har vel aldri vært snakk om å kjøre Norge på langs med elbil, men heller som et supplement til bil nr 2. Evt bytte ut scooteren med el-bil (ville aldri jeg gjort men). Jeg ser (som andrew sier) ikke for meg at el-bilen blir husstandens eneste bil, om ikke det hadde blitt en Tezla, som gjør 0-100 på under 4 sek
"You pick up your best Girl, Get some Lutefisk sandwiches, and you go Ice Racing, That's a SAAB weekend" - Jay Leno
Joda, tezla er rå den, men der har du problemet med avstanden igjen pga batterier, og et annet problem med batteri som ble bevist av top gear når de prøvde tezla er vekten, alle batteriene i tezla var visst i midten, men bilen var elendig i svinger pga dette, og hang langt etter lotus elise(som da tezla er "basert" på).
"Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary… That’s what gets you." -Jeremy Clarkson
Andrew N1328 skrev:Joda, tezla er rå den, men der har du problemet med avstanden igjen pga batterier, og et annet problem med batteri som ble bevist av top gear når de prøvde tezla er vekten, alle batteriene i tezla var visst i midten, men bilen var elendig i svinger pga dette, og hang langt etter lotus elise(som da tezla er "basert" på).
Seff, batterier har det med å være litt tunge, så når de forsvinner blir bilen konge
"You pick up your best Girl, Get some Lutefisk sandwiches, and you go Ice Racing, That's a SAAB weekend" - Jay Leno
Andrew N1328 skrev:Joda, tezla er rå den, men der har du problemet med avstanden igjen pga batterier, og et annet problem med batteri som ble bevist av top gear når de prøvde tezla er vekten, alle batteriene i tezla var visst i midten, men bilen var elendig i svinger pga dette, og hang langt etter lotus elise(som da tezla er "basert" på).
Seff, batterier har det med å være litt tunge, så når de forsvinner blir bilen konge
Ja nettopp! Er derfor jeg stusser litt på at folk gidder å bruke mer penger på å utvikle batteri-drevne el-biler, vi har jo endel av de, og de kan videreutvikles frem til vi får hydrogen teknologien på plass.
Men jeg holder fortsatt litt på E85 som "bensin-erstatter", så fremt de får masseprodusert bioetanolen de fremstiller av matsøppel.
"Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary… That’s what gets you." -Jeremy Clarkson
na_X skrev:E85 skulla da ikke være noe problem i Trøndelag sånn egentlig, av alle plasser!
Tja, når du sier det så... Men så er jo ikke det BIOetanol, men bare go gammeldags etanol... noen kjemikere som vet forskjell?
Klart det er BIOetanol! hvor kommer sukkeret fra da? Planter! sukkerrør og sukkerroe!
Edit: Er det forresten noen flere som har tenkt på at ØL ER FULLKORN! Må da være kjempesunt!
MVH Gunnar Medl. N326
9-3 '02 2,3 prosjekt...
9-3 2.0s '98
9-5 Estate 2.0t aut '01 Solgt
9-3 2,3i '98, nå avskiltet delebil.
x 9000cse 2.3t '96(solgt)
x 9000cc 2.3i '90 (solgt)
x 9000cc 2.0T '90(totalvraket)
Andrew N1328 skrev:Joda, tezla er rå den, men der har du problemet med avstanden igjen pga batterier, og et annet problem med batteri som ble bevist av top gear når de prøvde tezla er vekten, alle batteriene i tezla var visst i midten, men bilen var elendig i svinger pga dette, og hang langt etter lotus elise(som da tezla er "basert" på).
Seff, batterier har det med å være litt tunge, så når de forsvinner blir bilen konge
Tror nok resten av Tezla må ha en gjenomgang også.... Hvor mange ganger "stoppa" de (ja det var to) iløpet av innspillingen av top gear? Enten så ble motoren for varm, ellers så gikk den tom for strøm.... Slutta den ikke bare å virke til slutt også?
"Supersportsbil" som ikke kan kjøres hardt, skal du på bane med den kan du ikke ha for langt å kjøre dit.... Da er litt av vitsen borte