Jeg har et irreterende problem med min Saab 900 1984-modell. Hverken kjørelys eller langlys (separate 1000-metringer) fungerer selv om jeg har på kjørelys-funksjonen på bryteren. Dette har skjedd en gang før, men da kom de tilbake etter at Saaben sov natten over.
Som før skjedde problemet etter at jeg har skrudd over til parklys (som fortsatt fungerer) mens bilen sto parkert utenfor butikken på tomgang. Når jeg vrir bryteren igjen vil ikke kjørelysene komme på igjen. Når hverken kjørelysene eller langlysene fungerer, kan dette utvikle seg til å bli en gullgruve for staten om jeg blir stoppet.
Jeg tenker slik at siden ikke langlysene fungerer engang i parklys-modus, så er det mindre sannsynlig at det er en kontaktfeil med både kjørelys og langlys da disse mest sannsynlig er koblet separat.
Har sjekket sikringene i sikringsboksen og der viste det seg at alt var i skjønneste orden.
EDIT: Var ute og sjekket nå, og bryterene for å stille ytterspeilene elektrisk innenifra fungerte heller ikke... Ellers fungerer alt annet av knapper og brytere på dashbordet unntatt lysbryteren selvfølgelig.
Har noen opplevd det samme?
Håper på positivt svar!