Jeg er en kar fra Bærum med svakhet for mange merker og bruker derfor forumet til å spørre om noe....
Saken er at jeg skriver endel på et bilforum som heter forum.lazzaroni . Mesteparten av dette forumet er veldig glad i Italienske biler (endel er desverre HELT blindet av de ) og til stadighet diskuteres
det tidvis ganske heftig om verden vs Italienske biler her .
Det hevdes til stadighet fra den Italienske "leiren" at deres biler er overlegne
alle andretilsvarende biler når det kommer til kjøreegenskaper .
Det er her jeg trenger hjelp fra saab leiren !
I forbindelse med en diskusjon om mercedes e klasse w-124 på vårt forum http://forum.lazzaroni.no/viewtopic.php ... c&start=30
slenger jeg ut at en Mercedes w 124 lett holder følge med en Alfa 164 på rudskogen , dette skaper en ganske heftig debatt og vi planlegger faktisk å gjennomføre denne "duellen " på Rudskogen 18 April 2009 . Med ett fikk jeg da ideen om å utvide duellen med et par biler til med lignende vekt /hk forhold som 300e og Alfa 164 v6 har.(lancia Thema turbo og Bmw 535 i skal også delta )
Det er da dere kan hjelpe å forsvare Sveriges ære med å finne en orginal saab 9000 turbo med manuell gearkasse og en fører som er villig til å være med på denne morsomme duellen. Bilen bør være så orginal som mulig (vet dette kanskje er en utfordring ) og føreren bør ha litt/mye baneerfaring.
Som en ekstra godbit kan jeg opplyse at det ikke helt ukjente bladet autofil skal lage en reportasje fra dette evenemanget

Håper dere kan hjelpe meg her , gøy å forsvare sitt eget merke i en slik bataje....!
Kontaktinfo :
Mail : bardrisan@hotmail.com
Mobil : 97766441 helt ok med sms