Papirer på ratt
Moderator: Moderatorer
-
- Overload!!!
- Medlemsnummer: 1194
- Navn: Andreas E. Andersen
- Bil: og900 T16 cab, 9-5, 9-3 cab
- Sted: San Francisco
- Kontakt:
Papirer på ratt
Er det noen som har noen slike papirer her i klubben? Jeg fikk påpakning at jeg ikke hadde originalt ratt, men ut fra det hadde han ikke noen grunn på hvorfor han absolutt måtte ha papirer. Jeg kan alltids skifte til orginalratt dagen jeg viser bilen, men lurte litt på om det finnes papirer fra f.eks Nardi i Italia.
"You pick up your best Girl, Get some Lutefisk sandwiches, and you go Ice Racing, That's a SAAB weekend" - Jay Leno
M09 Saab 9-3 2.0T Convertible California Cruiser MK3
-
- Overload!!!
- Medlemsnummer: 398
- Navn: Ottar Amdal
- Bil: SAAB 900 T16, 9-5 Estate 2,0t
- Sted: Skjæveland
Re: Papirer på ratt
Er det et orginalt saab ratt? isåfall tror jeg at jeg har til mitt. Det er riktignok treratt med skinn i midten men..
900 T16 M89 4d
9-5 Estate 2,0t M05
9-5 Estate 2,0t M05
-
- Overload!!!
- Kontakt:
Tar det gjerne jeg!Ottar N398 skrev:Er det et orginalt saab ratt? isåfall tror jeg at jeg har til mitt. Det er riktignok treratt med skinn i midten men..

"You pick up your best Girl, Get some Lutefisk sandwiches, and you go Ice Racing, That's a SAAB weekend" - Jay Leno
-
- Overload!!!
- Medlemsnummer: 398
- Navn: Ottar Amdal
- Bil: SAAB 900 T16, 9-5 Estate 2,0t
- Sted: Skjæveland
Skal se hva jeg klarer å grave frem i påskeferien 

900 T16 M89 4d
9-5 Estate 2,0t M05
9-5 Estate 2,0t M05
- Ingvar N629
- MAX BOOST
- Medlemsnummer: 629
- Navn: Ingvar Garåsen
- Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
- Sted: Rissa
Skikkelig gjøk du traff på ja... rattet står forresten i original tilbehørskatalog.
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
- Haaka
- 2.0 bar
- Medlemsnummer: N1236
- Bil: Saab900SEturbo94'
- Sted: Oslo (Tromsø)

Dette skal da ikke ha noe å si!? Det står ingen definisjon av begrepet 'uorginalt ratt' i protokoll for pkk, det er riktig nok merknad på pkk, men dette har sammenheng med airbag srs og øvrige funksjoner tilknyttet rattet. Og disse, som f.eks i tilfelle airbagutkobling skal dette føres inn i vognkort, rattet i seg selv er da bare et ratt uansett.. Merkelig..

Om du ikke allerede har fått dette som merknad i sammenheng med PKK, skal du nok bare ta det med ro..
Hvem har gitt deg denne 'påpakningen'?

- Eirik N396
- MAX BOOST
- Medlemsnummer: N396
- Bil: 95, 99, 90
- Sted: Sandnes
- Kontakt:
Jeg vet om en som på PKK tok frem målestokken og målte diameter på rattet, for deretter å konstatere at rattet hadde "for liten diameter" og dermed måtte byttes. Men om du får lånt med deg en tilbehørskatalog burde da ikke det være noe mer å diskutere(?)
-
- Overload!!!
- Kontakt:
Dette står særskilt merket som mangel på den lappen jeg fikk hos Biltilsynet i dag gittHaaka skrev:![]()
Dette skal da ikke ha noe å si!? Det står ingen definisjon av begrepet 'uorginalt ratt' i protokoll for pkk, det er riktig nok merknad på pkk, men dette har sammenheng med airbag srs og øvrige funksjoner tilknyttet rattet. Og disse, som f.eks i tilfelle airbagutkobling skal dette føres inn i vognkort, rattet i seg selv er da bare et ratt uansett.. Merkelig..![]()
Om du ikke allerede har fått dette som merknad i sammenheng med PKK, skal du nok bare ta det med ro..
Hvem har gitt deg denne 'påpakningen'?

- Haaka
- 2.0 bar
- Medlemsnummer: N1236
- Bil: Saab900SEturbo94'
- Sted: Oslo (Tromsø)
Hmm, jo da har du et problem.. BT vil nok ikke gå tilbake på en evaluering de har gjort, enten den er rett eller gal, og om de i det hele tatt har gjort noen evaluering. Så den er grei. Jeg ville satt på 'orginalt' ratt, dersom det er mulig.
Men for fremtiden bør du vite at ja, det er en reell merknad på pkk som heter 'Uorginalt ratt'. Men bruken av dette som merknad så ikke protokollført for hva dette innebærer, annet enn selvfølgeligheter som f.eks manglende airbag eller byttet ratt med en god gammel 19mm fastnøkkel på rattstammen... Og det blir litt tullete.
Kan tenke meg kontrollant har følt seg litt uvel på øvrige punkter han ikke har kunnet merke.. Om bilen ellers er litt type 'bråkebil'...
Gjør det lettvint for deg for å få bilen godkjent, for du kommer nok ingen vei ellers, kanskje ikke MED dokumentasjon heller.. Og etter kontroll, kjør gjerne i framtiden med uorginalt ratt, i ren protest! Det ville jeg gjort
(for jeg mener bestemt dette er feil! (Og rett meg gjerne noen(?))
Men for fremtiden bør du vite at ja, det er en reell merknad på pkk som heter 'Uorginalt ratt'. Men bruken av dette som merknad så ikke protokollført for hva dette innebærer, annet enn selvfølgeligheter som f.eks manglende airbag eller byttet ratt med en god gammel 19mm fastnøkkel på rattstammen... Og det blir litt tullete.
Kan tenke meg kontrollant har følt seg litt uvel på øvrige punkter han ikke har kunnet merke.. Om bilen ellers er litt type 'bråkebil'...

Gjør det lettvint for deg for å få bilen godkjent, for du kommer nok ingen vei ellers, kanskje ikke MED dokumentasjon heller.. Og etter kontroll, kjør gjerne i framtiden med uorginalt ratt, i ren protest! Det ville jeg gjort

Sist redigert av Haaka den 23 feb 2009, 17:10, redigert 1 gang totalt.
-
- Overload!!!
- Kontakt:
Tro meg, originalratt og pingle-effektanlegg vil kun sitte på ca en halv dagHaaka skrev: Gjør det lettvint for deg for å få bilen godkjent, for du kommer nok ingen vei ellers, kanskje ikke MED dokumentasjon heller.. Og kjør gjerne i framtiden med uorginalt ratt, i ren protest... Det ville jeg gjort(for jeg mener bestemt dette er feil! (Og rett meg gjerne noen(?))

- alex_ander3@hotmail.com
- MAX BOOST
- Medlemsnummer: 189
- Navn: Alexander A.
- Sted: Drammen
Jeg har MOMO rattet mitt i vognkortet. Traff på en ordentlig tosk jeg også. Han krevde at jeg fremskaffet dokumentasjon.
Fikk dokumentasjon fra momo men det gjaldt bare 9000. Skal ikke si hva jeg gjorde for å ta bort en null, men den ble i hvertfall godkjent.
Fikk dokumentasjon fra momo men det gjaldt bare 9000. Skal ikke si hva jeg gjorde for å ta bort en null, men den ble i hvertfall godkjent.
1988 Saab 900 T16 *Åge*
1999 Saab 9-3 Viggen
//El gringo drifto dos-tacos *sensurert*
1999 Saab 9-3 Viggen
//El gringo drifto dos-tacos *sensurert*
- smiggen
- 0.7 bar
- Medlemsnummer: N1608
- Navn: Andreas Frivåg
- Bil: NG900turbo
- Sted: Sortland
Hahahah, skrivemaskin med kulehode og rettetast? ;Dalex_ander3@hotmail.com skrev: Fikk dokumentasjon fra momo men det gjaldt bare 9000. Skal ikke si hva jeg gjorde for å ta bort en null, men den ble i hvertfall godkjent.