Kj?p av Saab 900 1994-

Åpent forum for alle Saab entusiaster. Her postes Saab/bil-tekniske innlegg.

Moderator: Moderatorer

Svar
Saabulf

Kjøp av Saab 900 1994-

Legg inn av Saabulf » 23 aug 2004, 16:23

Hei, jeg plager dere litt til, takk for raske svar på forrige spørsmål!!

Jeg bare lurer på om det er noe spesielt man skal se etter når man kjøper brukt 900. Jeg skal nok ha Turbo!
Kan man bruke div. 9-3 og 9-5 felger på denne modellen? (så mye vakkert å velge mellom!) :D

Hilsen Ulf

Brukeravatar
Kjetiln122
1,5 bar
1,5 bar
Innlegg: 440
Registrert: 27 feb 2003, 01:00
Medlemsnummer: N122
Navn: Kjetil Finstad
Bil: Saab CX, 99, 900, 900, 9-3
Sted: Ås

Legg inn av Kjetiln122 » 23 aug 2004, 16:55

Heisann....

Det du skal se etter er vel rust nederst på alle dører/bakluke

Alle 9-3, 9-5 og 9-3ss felger skal passe etter det jeg husker!!!
Saab 9-3 2008
Saab 900 set 1994
Saab 900 t16 1987
Saab 99GL Custom 1980 t16
Saab CX 1974

Brukeravatar
Hjelle, N6
Site Admin
Site Admin
Innlegg: 8371
Registrert: 25 feb 2003, 01:00
Medlemsnummer: N6
Kontakt:

Legg inn av Hjelle, N6 » 23 aug 2004, 17:48

Ta eit kjappt søk på GM900 i forumet her, so skal du finne ein tråd som handla om kjøperåd på denne modellen.

Brukeravatar
Petter_N261
0.7 bar
0.7 bar
Innlegg: 179
Registrert: 24 aug 2003, 01:00
Medlemsnummer: 261
Bil: Saab 9-5 og Saab 9-3
Sted: Tønsberg

Re: Kjøp av Saab 900 1994-

Legg inn av Petter_N261 » 23 aug 2004, 20:43

Saabulf skrev: Jeg bare lurer på om det er noe spesielt man skal se etter når man kjøper brukt 900. Jeg skal nok ha Turbo!
Hold deg unna 94-modeller. De fleste jeg har sett har hatt masse rust nederst på dører og på bakluka. Min er helt tragisk :-x
Petter
N261
2001 9-5 2.0T

Brukeravatar
TH
0.7 bar
0.7 bar
Innlegg: 117
Registrert: 14 mar 2004, 01:00
Sted: Oslo

Legg inn av TH » 24 aug 2004, 20:25

Sjekk forfjærene. Fjærknekk på tidlige modeller er vanlig. Rust nede på dører er langt bedre fra 95 og framover enn på 94. De fleste 94-95 har svarte støtfangere (praktisk til lukeparkering), mens lakkerte fangere ble standard i 96. En midre chassioppgradering i 96.

Svar