Åpent forum for alle Saab entusiaster. Her postes Saab/bil-tekniske innlegg.
Moderator: Moderatorer
-
Isdahl N1069
- 2.0 bar

- Innlegg: 853
- Registrert: 22 mar 2006, 23:29
- Medlemsnummer: N1069
- Navn: Patrick Isdahl-Engh
- Bil: Suzuki Baleno GL-"R"
- Sted: Langhus
-
Kontakt:
Legg inn
av Isdahl N1069 » 08 mar 2009, 20:48
Noen som veit hva dette kommer av? Har en liten lekk i enten radiator eller en slange ett sted i motoren, men veit ikke eksakt hvor. Men ser det ryker. Varmeapparatet klarer ikke å gi no særlig varm luft på "full-gass"
Noen som har noen tips her, om hva som burde gjøres???
Takker på forhånd
1987 Saab 900 T8 (Solgt)
1997 Saab 9000 CSE 2.0T (Solgt)
1998 Saab 9-3 2.0i (Solgt)
1998 Saab 9-3 2.0t Coupè (Bruks/Prosjektbil)
2000 Saab 9-3 2.0i aut. (Solgt)
2001 Suzuki GL-"R" 1300 (Bruksbil)
-
Morten N88
- Overload!!!
- Innlegg: 1263
- Registrert: 29 mar 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N 88
- Bil: 9000 Aero M96 9-5 Estate M07
- Sted: Levanger
Legg inn
av Morten N88 » 08 mar 2009, 20:56
Check radiator betyr bare at nivået på kjølevæska er lavt, så du må etterfylle. Har du lekkasjer er jo ikke det usannsynlig

Angående lav temp på varmeapparatet bytt termostat. Stor sjans for at synderen er der.
M96 9000 AERO (go'bilen)
M96 9000 CS (avskiltet..)
M07 9-5 estate (familiebil)
M11 MB Vito 116 (arbeidsbil)
-
Isdahl N1069
- 2.0 bar

- Innlegg: 853
- Registrert: 22 mar 2006, 23:29
- Medlemsnummer: N1069
- Navn: Patrick Isdahl-Engh
- Bil: Suzuki Baleno GL-"R"
- Sted: Langhus
-
Kontakt:
Legg inn
av Isdahl N1069 » 08 mar 2009, 21:09
Morten N88 skrev:Check radiator betyr bare at nivået på kjølevæska er lavt, så du må etterfylle. Har du lekkasjer er jo ikke det usannsynlig

Angående lav temp på varmeapparatet bytt termostat. Stor sjans for at synderen er der.
Tingen er at det er normalt med kjølevæske på den

1987 Saab 900 T8 (Solgt)
1997 Saab 9000 CSE 2.0T (Solgt)
1998 Saab 9-3 2.0i (Solgt)
1998 Saab 9-3 2.0t Coupè (Bruks/Prosjektbil)
2000 Saab 9-3 2.0i aut. (Solgt)
2001 Suzuki GL-"R" 1300 (Bruksbil)
-
EdHunter N815
- MAX BOOST
- Innlegg: 4525
- Registrert: 02 sep 2006, 13:11
- Medlemsnummer: N815
- Navn: Bjørn
- Bil: 2008 9-3 2,0t Hirsch
- Sted: Bergen
Legg inn
av EdHunter N815 » 08 mar 2009, 21:29
Isdahl N1069 skrev:Tingen er at det er normalt med kjølevæske på den

Helt sikker på at det er nok væske? Har vært borti tilfeller med samme symptomer, da har vedkommende blitt lurt av en strek/kant på tanken, der var det slikket tomt...
Om ikke er det nok sensoren i tanken som har hengt seg opp sist det var tomt/lavt nivå. Forsøk å dunke/slå litt på tanken og se om lyset går av da.
M91 Saab 9000cc 2.3 Turbo S (godbil)
M08 Saab 9-3 SC 2,0t Vector (Hirsch)
M98 Saab 9-5 sedan 2.3t steg 1
-
Tor N12
- MAX BOOST
- Innlegg: 9123
- Registrert: 13 aug 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N012
- Navn: Tor
- Bil: 9000/9-5/9-3
- Sted: Melhus
Legg inn
av Tor N12 » 08 mar 2009, 23:23
Er også rimelig vanlig at det rett og slett blir kortslutning i kablene fra sensoren rett under tanken.
Ellers sjekk termostat ja, men også stor sansynlighet for at du bør bytte varmeapparatresgister etterhvert om det ikke er gjort før, lukter det kjøleveske inne i bilen da?
M97 9000 AERO Godbilen, evighetsprosjekt....
M07 9-5 A60 Hirsch/MgMotor
M07 9-3 Vector/Aero Cab Hirsch/MgMotor
M09 9-3 Aero XWD Hirsch/MgMotor
-
Isdahl N1069
- 2.0 bar

- Innlegg: 853
- Registrert: 22 mar 2006, 23:29
- Medlemsnummer: N1069
- Navn: Patrick Isdahl-Engh
- Bil: Suzuki Baleno GL-"R"
- Sted: Langhus
-
Kontakt:
Legg inn
av Isdahl N1069 » 09 mar 2009, 19:10
Tor N12 skrev:Er også rimelig vanlig at det rett og slett blir kortslutning i kablene fra sensoren rett under tanken.
Ellers sjekk termostat ja, men også stor sansynlighet for at du bør bytte varmeapparatresgister etterhvert om det ikke er gjort før, lukter det kjøleveske inne i bilen da?
Nei det lukter ikke. Spm, ser du har noen 9000 delebiler. Mye av den solgt ell? Skulle gjerne hatt no småting...
1987 Saab 900 T8 (Solgt)
1997 Saab 9000 CSE 2.0T (Solgt)
1998 Saab 9-3 2.0i (Solgt)
1998 Saab 9-3 2.0t Coupè (Bruks/Prosjektbil)
2000 Saab 9-3 2.0i aut. (Solgt)
2001 Suzuki GL-"R" 1300 (Bruksbil)
-
smiggen
- 0.7 bar

- Innlegg: 101
- Registrert: 20 jan 2009, 23:04
- Medlemsnummer: N1608
- Navn: Andreas Frivåg
- Bil: NG900turbo
- Sted: Sortland
Legg inn
av smiggen » 10 mar 2009, 00:11
Ryker det noe av eksosen?
-
Isdahl N1069
- 2.0 bar

- Innlegg: 853
- Registrert: 22 mar 2006, 23:29
- Medlemsnummer: N1069
- Navn: Patrick Isdahl-Engh
- Bil: Suzuki Baleno GL-"R"
- Sted: Langhus
-
Kontakt:
Legg inn
av Isdahl N1069 » 10 mar 2009, 10:46
Ikke mer enn vanlig tror jeg

1987 Saab 900 T8 (Solgt)
1997 Saab 9000 CSE 2.0T (Solgt)
1998 Saab 9-3 2.0i (Solgt)
1998 Saab 9-3 2.0t Coupè (Bruks/Prosjektbil)
2000 Saab 9-3 2.0i aut. (Solgt)
2001 Suzuki GL-"R" 1300 (Bruksbil)
-
Tor N12
- MAX BOOST
- Innlegg: 9123
- Registrert: 13 aug 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N012
- Navn: Tor
- Bil: 9000/9-5/9-3
- Sted: Melhus
Legg inn
av Tor N12 » 10 mar 2009, 12:00
Isdahl N1069 skrev:
Nei det lukter ikke. Spm, ser du har noen 9000 delebiler. Mye av den solgt ell? Skulle gjerne hatt no småting...
Du får sende meg en PM, er vel ikke mye jeg ikke har til 9k

M97 9000 AERO Godbilen, evighetsprosjekt....
M07 9-5 A60 Hirsch/MgMotor
M07 9-3 Vector/Aero Cab Hirsch/MgMotor
M09 9-3 Aero XWD Hirsch/MgMotor