Dyno test via OBD 2*EDIT*
Moderator: Moderatorer
- Andrew N1328
- Overload!!!
- Innlegg: 1362
- Registrert: 18 jun 2008, 21:24
- Medlemsnummer: N1328
- Navn: Andrew
- Bil: 04 9-5 2.0t Hirsch
- Sted: Trondheim
- Kontakt:
Dyno test via OBD 2*EDIT*
Noen som vet hvordan "dyno" testen via tech2 skal utføres? må ha gjort noe feil, på et punkt påstod programmet at jeg hadde 600HK og 1213 NM... nærmeste jeg kom reelle tall var 260HK og 400NM... så noe gjør jeg feil ?
Sist redigert av Andrew N1328 den 13 mar 2009, 16:17, redigert 1 gang totalt.
"Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary… That’s what gets you." -Jeremy Clarkson
http://www.garaget.org/?car=101291
http://www.garaget.org/?car=101291
-
- Overload!!!
- Innlegg: 1346
- Registrert: 27 mar 2003, 01:00
- Sted: Sarpsborg
- Kontakt:
Re: Dyno test via tech2
Det er nok desverre ofte slik det blir gjort med noen limiterfunksjoner i T7 av tunere, setter inn skyhøye verdier for å være sikker på at limiteren er ute av drift. Ofte kan bilen bli styrt av bare en funksjon, f.eks gasspedalens masseforespørsel.Dette er jo i og for seg kanskje greit, men i tillegg er ofte følsomheten for knakking skrudd ned, for å være sikker på at du får dine 260hk også ved 30 grader utetempratur og 95oktan bensin.
Edit: knakkefølsomhet for en B235R orginal vs en tunet fil
http://img152.imageshack.us/img152/168/ ... stuner.jpg
Edit: knakkefølsomhet for en B235R orginal vs en tunet fil
http://img152.imageshack.us/img152/168/ ... stuner.jpg
To crash with a Volvo is extremely safe.
... if you`re sitting in a Saab.
... if you`re sitting in a Saab.
- Tor N12
- MAX BOOST
- Innlegg: 9123
- Registrert: 13 aug 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N012
- Navn: Tor
- Bil: 9000/9-5/9-3
- Sted: Melhus
Re: Dyno test via tech2
Har du lånt deg Tech2 eller er det den OBD-dingsen du skaffet deg du har testet med da?
Men som Daniel sier så er tallet der helt uvesentlig.
Men som Daniel sier så er tallet der helt uvesentlig.
M97 9000 AERO Godbilen, evighetsprosjekt....
M07 9-5 A60 Hirsch/MgMotor
M07 9-3 Vector/Aero Cab Hirsch/MgMotor
M09 9-3 Aero XWD Hirsch/MgMotor
M07 9-5 A60 Hirsch/MgMotor
M07 9-3 Vector/Aero Cab Hirsch/MgMotor
M09 9-3 Aero XWD Hirsch/MgMotor
- Andrew N1328
- Overload!!!
- Innlegg: 1362
- Registrert: 18 jun 2008, 21:24
- Medlemsnummer: N1328
- Navn: Andrew
- Bil: 04 9-5 2.0t Hirsch
- Sted: Trondheim
- Kontakt:
Re: Dyno test via tech2
Var tydligvis litt trøtt når jeg laget tråden, mente såklart OBD 2 og ikke tech2Tor N12 skrev:Har du lånt deg Tech2 eller er det den OBD-dingsen du skaffet deg du har testet med da?
Men som Daniel sier så er tallet der helt uvesentlig.

Men usikker på om jeg forklarte dette godt nok(igjen, pga trøtthet:P), dette er ikke en verdi jeg får helt uten videre, jeg starter testen, så kjører jeg f. eks. maks gass i et viss gir(gjerne femte har jeg hørt) fra 2000-6000 rpm, så får jeg opp HK og NM... Må også oppgi vekt, og dekkdimensjoner...
Men er uansett slike tall helt på jordet i forhold til virkeligheten, selv om jeg får utført "testen" riktig?
"Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary… That’s what gets you." -Jeremy Clarkson
http://www.garaget.org/?car=101291
http://www.garaget.org/?car=101291
- utengen
- 1,5 bar
- Innlegg: 430
- Registrert: 04 mar 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N038
- Sted: Norge, Sveits
- Kontakt:
Re: Dyno test via OBD 2*EDIT*
Hallo
Ja, veldig bra
,
på annen 95 205e tuning er det som regel 00 i hele matrisen, altså helt avslått.
Mvh
Tommy Utengen
Ja, veldig bra

på annen 95 205e tuning er det som regel 00 i hele matrisen, altså helt avslått.

Mvh
Tommy Utengen
900TTR M94
93SC 1,9 TID M07
STCN 038

93SC 1,9 TID M07
STCN 038