900T16 startproblem
Moderator: Moderatorer
- Rambraut N1491
- MAX BOOST
- Innlegg: 2068
- Registrert: 16 jun 2008, 14:50
- Navn: Martin Rambraut
- Bil: 2007 BMW 525da
- Sted: Hovin i Gauldal
Re: Dyser åpner, men starter ikke. Siste post.
De står rett. Har sjekka flere ganger bare i dag.
Prøvde forresten den orginale starteren nå.. den ville plutselig funke igjen. Men virker som om jeg har det samme problemet med at den gåååår, pang - stopp, gåååår, hark hark pang.
Prøvde forresten den orginale starteren nå.. den ville plutselig funke igjen. Men virker som om jeg har det samme problemet med at den gåååår, pang - stopp, gåååår, hark hark pang.
1991 Toyota Celica GT-4 ''Carlos Sainz''
2007 BMW 525da LCI
2007 BMW 525da LCI
-
- Overload!!!
- Innlegg: 1263
- Registrert: 29 mar 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N 88
- Bil: 9000 Aero M96 9-5 Estate M07
- Sted: Levanger
Re: Dyser åpner, men starter ikke. Siste post.
Sikker på at styreboksen din fungerer som den skal?
Hadde et lignende problem på samboerens Golf (slapp av, har kjøpt 9000 for henne nå
) , den startet forsåvidt, men gikk ikke rent under 4k, putret, smalt og stoppet. Virket som det slo tilbake i innsuget. Prøvde å bytte plugger og litt forsjellig annet, men ingenting hjalp. Ga mer eller mindre opp, skulle selge den uansett. Skrudde ut anlegget for å flytte det over, tok av batteripolene i forbindelse med det. Skulle flytte den etterpå, og da startet den med en gang og gikk så fint en Golf kan gå. Eneste jeg hadde gjort var å ta av batteripolen en stund. Om det var for at boksen ble nullet eller om det var dårlig kontakt vet jeg ikke..
Hadde et lignende problem på samboerens Golf (slapp av, har kjøpt 9000 for henne nå

M96 9000 AERO (go'bilen)
M96 9000 CS (avskiltet..)
M07 9-5 estate (familiebil)
M11 MB Vito 116 (arbeidsbil)
M96 9000 CS (avskiltet..)
M07 9-5 estate (familiebil)
M11 MB Vito 116 (arbeidsbil)
Re: Dyser åpner, men starter ikke. Siste post.
also.
Her er tenningsrekkefølgen. Ta bilde av fordeler lokket og på rotor.
tenningsrekkefølgen skal være 1-3-4-2 og det står på toppen din.
Se bilde. (HUSK at rotoren går MOTSATT av klokka sett forfra(fra snuten på bilen))

Her er tenningsrekkefølgen. Ta bilde av fordeler lokket og på rotor.
tenningsrekkefølgen skal være 1-3-4-2 og det står på toppen din.
Se bilde. (HUSK at rotoren går MOTSATT av klokka sett forfra(fra snuten på bilen))


Anthonsen Performance[right]Donate[/right]
O - Saab 9-5 B235 Biopower MY98
O - Saab 9-5 B205 MY04
O - Saab 9-5 B235 MY06
O - Suzuki (Bandit) GSF 600n MY99
X - Saab 900 T16 B202 MY84 LH2.2[right]Bilde 2272x1704[/right]
O - Saab 9-5 B235 Biopower MY98
O - Saab 9-5 B205 MY04
O - Saab 9-5 B235 MY06
O - Suzuki (Bandit) GSF 600n MY99
X - Saab 900 T16 B202 MY84 LH2.2[right]Bilde 2272x1704[/right]
- Rambraut N1491
- MAX BOOST
- Innlegg: 2068
- Registrert: 16 jun 2008, 14:50
- Navn: Martin Rambraut
- Bil: 2007 BMW 525da
- Sted: Hovin i Gauldal
Re: Dyser åpner, men starter ikke. Siste post.
OI!
SLIK STÅR DET IKKE TIL MEG!
jeg har fulgt haynes boka, og den er helt motsatt av det der.. TAKKTAKKTAKK! Stikker ut mens pizzaen står i oven jeg nå
*nytt håp*
Takk datapaal.
SLIK STÅR DET IKKE TIL MEG!
jeg har fulgt haynes boka, og den er helt motsatt av det der.. TAKKTAKKTAKK! Stikker ut mens pizzaen står i oven jeg nå

*nytt håp*
Takk datapaal.
1991 Toyota Celica GT-4 ''Carlos Sainz''
2007 BMW 525da LCI
2007 BMW 525da LCI
- Rambraut N1491
- MAX BOOST
- Innlegg: 2068
- Registrert: 16 jun 2008, 14:50
- Navn: Martin Rambraut
- Bil: 2007 BMW 525da
- Sted: Hovin i Gauldal
Re: Dyser åpner, men starter ikke. Siste post.
DEN STARTER!!!! JIPPIIIIIIIIIIII
TAKK TIL ALLE SOM HAR HJULPET TIL MED OG FÅ START PÅ DYRET VIA FORUMET!
Men en litt ekstra en til Datapaal som la opp bildet sitt!!!

Men det er tomgang på caaaa. 2500rpm, men det er lett og fikse.
I haynes boka så står tennrekkefølgen slik: 1 - 3 - 2- 4.








TAKK TIL ALLE SOM HAR HJULPET TIL MED OG FÅ START PÅ DYRET VIA FORUMET!


Men en litt ekstra en til Datapaal som la opp bildet sitt!!!


Men det er tomgang på caaaa. 2500rpm, men det er lett og fikse.
I haynes boka så står tennrekkefølgen slik: 1 - 3 - 2- 4.
1991 Toyota Celica GT-4 ''Carlos Sainz''
2007 BMW 525da LCI
2007 BMW 525da LCI
- Ingvar N629
- MAX BOOST
- Innlegg: 12871
- Registrert: 14 mar 2006, 16:41
- Medlemsnummer: 629
- Navn: Ingvar Garåsen
- Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
- Sted: Rissa
Re: DEN STARTER!!!!
i toppen din er det støpt inn 1-3-4-2
gratulerer!

Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
- Rambraut N1491
- MAX BOOST
- Innlegg: 2068
- Registrert: 16 jun 2008, 14:50
- Navn: Martin Rambraut
- Bil: 2007 BMW 525da
- Sted: Hovin i Gauldal
Re: 900T16 startproblem (DEN STARTER!!!!)
ja, jeg vet det
men tenkte aldri over og sjekke på fordelerlokket
Takk!

men tenkte aldri over og sjekke på fordelerlokket

Takk!

1991 Toyota Celica GT-4 ''Carlos Sainz''
2007 BMW 525da LCI
2007 BMW 525da LCI
Re: 900T16 startproblem (DEN STARTER!!!!)
Hepp Hepp 

Anthonsen Performance[right]Donate[/right]
O - Saab 9-5 B235 Biopower MY98
O - Saab 9-5 B205 MY04
O - Saab 9-5 B235 MY06
O - Suzuki (Bandit) GSF 600n MY99
X - Saab 900 T16 B202 MY84 LH2.2[right]Bilde 2272x1704[/right]
O - Saab 9-5 B235 Biopower MY98
O - Saab 9-5 B205 MY04
O - Saab 9-5 B235 MY06
O - Suzuki (Bandit) GSF 600n MY99
X - Saab 900 T16 B202 MY84 LH2.2[right]Bilde 2272x1704[/right]
- Rambraut N1491
- MAX BOOST
- Innlegg: 2068
- Registrert: 16 jun 2008, 14:50
- Navn: Martin Rambraut
- Bil: 2007 BMW 525da
- Sted: Hovin i Gauldal
Re: 900T16 startproblem (DEN STARTER!!!!)
Datapaal N526 skrev:Hepp Hepp

1991 Toyota Celica GT-4 ''Carlos Sainz''
2007 BMW 525da LCI
2007 BMW 525da LCI
- Gandulf N1535
- 2.0 bar
- Innlegg: 879
- Registrert: 11 aug 2008, 23:19
- Medlemsnummer: N1535
- Navn: Øyvind
- Sted: Helgeland
Re: 900T16 startproblem (DEN STARTER!!!!)
Grattis mann!
Litt småjustering er det nok, men nå er du kommet over kneika
Du skal tro det blir godt med første turen, eller kanskje du har tatt den allerede?



Du skal tro det blir godt med første turen, eller kanskje du har tatt den allerede?

2019 Volvo V90 T8 R-design
[x] 1986 Saab 9000 T16 Speedparts Steg 2
[x] 1986 Saab 9000 T16 Speedparts Steg 2
- Rambraut N1491
- MAX BOOST
- Innlegg: 2068
- Registrert: 16 jun 2008, 14:50
- Navn: Martin Rambraut
- Bil: 2007 BMW 525da
- Sted: Hovin i Gauldal
Re: 900T16 startproblem (DEN STARTER!!!!)
Litt småjustering ja.. har tomgang på 2500rpmGandulf N1535 skrev:Grattis mann!![]()
Litt småjustering er det nok, men nå er du kommet over kneika
![]()
Du skal tro det blir godt med første turen, eller kanskje du har tatt den allerede?


Får nok ikke sove med det første i natt nei, skal opp igjen gryy tidlig og få på eksosen... starta bare med batteribøy i dag. Søkke ta det var mye svart røyk, hahaha.
Så i mårra går nok ''jomfruturen'' til esso for en fin liten vår-vask.

1991 Toyota Celica GT-4 ''Carlos Sainz''
2007 BMW 525da LCI
2007 BMW 525da LCI
- Rambraut N1491
- MAX BOOST
- Innlegg: 2068
- Registrert: 16 jun 2008, 14:50
- Navn: Martin Rambraut
- Bil: 2007 BMW 525da
- Sted: Hovin i Gauldal
Re: 900T16 startproblem (DEN STARTER, MEN FOR HØY TOMGANG)
hmm, har vært ute og sett på tomgangen nå, samt fått på eksosen. Ligger nå på 1900 før den øker sakte oppover mot 2500-3000. Men stopper den før den kommer over 2500, med tanke på olje til ventiler og slikt.
Den lille greia for og skru på på spjellhuset er satt slik at spjellet er helt lukket, men allikevell øker tomgangen. Noen tips?
Hadde håpet at dette var en enkel sak..
Den lille greia for og skru på på spjellhuset er satt slik at spjellet er helt lukket, men allikevell øker tomgangen. Noen tips?
Hadde håpet at dette var en enkel sak..
1991 Toyota Celica GT-4 ''Carlos Sainz''
2007 BMW 525da LCI
2007 BMW 525da LCI
- Edward N812
- MAX BOOST
- Innlegg: 3096
- Registrert: 29 sep 2006, 14:17
- Medlemsnummer: 812
- Navn: Edward S. Palm
- Sted: Drammen
Re: 900T16 startproblem (DEN STARTER, MEN FOR HØY TOMGANG)
har faktisk samme problemet på min egen og900.. blei mye bedre etter jeg bytta slangen fra AV til gasspjeld(eller er det innsug) for den hadde hull i seg. men kan fortsatt finne på å stå på 1500-2000 på tomgang.. jeg tipper falskluft hos oss begge 

1993 9000 CS 2.3 Turbo
1986 900 Aero
1976 Vespa 50s
1986 900 Aero
1976 Vespa 50s
- Rambraut N1491
- MAX BOOST
- Innlegg: 2068
- Registrert: 16 jun 2008, 14:50
- Navn: Martin Rambraut
- Bil: 2007 BMW 525da
- Sted: Hovin i Gauldal
Re: 900T16 startproblem (DEN STARTER, MEN FOR HØY TOMGANG)
Er falskluft jeg også tenker.. men vet ikke helt hvor det kan være. Det må nesten være en av slangene som går inn på spjellhuset, men BAK spjellet.. Hmm, rart.Edward N812 skrev:har faktisk samme problemet på min egen og900.. blei mye bedre etter jeg bytta slangen fra AV til gasspjeld(eller er det innsug) for den hadde hull i seg. men kan fortsatt finne på å stå på 1500-2000 på tomgang.. jeg tipper falskluft hos oss begge
1991 Toyota Celica GT-4 ''Carlos Sainz''
2007 BMW 525da LCI
2007 BMW 525da LCI
-
- Overload!!!
- Innlegg: 1742
- Registrert: 28 jul 2007, 12:47
- Medlemsnummer: 1194
- Navn: Andreas E. Andersen
- Bil: og900 T16 cab, 9-5, 9-3 cab
- Sted: San Francisco
- Kontakt:
Re: 900T16 startproblem (DEN STARTER, MEN FOR HØY TOMGANG)
Du kan rense tomgangsmotoren, det vil hjelpe! Jeg hadde tomgang på mellom 1000 og 1500 da jeg kjørte oppover fra Sverige selv, men langt under det du har nå, hehe 

"You pick up your best Girl, Get some Lutefisk sandwiches, and you go Ice Racing, That's a SAAB weekend" - Jay Leno
M09 Saab 9-3 2.0T Convertible California Cruiser MK3
M09 Saab 9-3 2.0T Convertible California Cruiser MK3