Om man var førstemann med en ide om å sette 18-19tommere på en 12-13-14år gammel bil skulle du gjerne fått status i min bok som trendfrik i beste fall...
Hva som rent estetisk kler bilen er jo klart noe individuelt, men store felger på en nittitallsbil i dag blir som radialdekk på museumsobjekter fra 20-30tallet..
Designmessig blir en litt eldre bil litt mer flyktig og 'viskøs' (og spes. gjelder jo dette for ng900) i linjene at store felger bryter ganske stygt med de proposjoner og linjer som kanskje heller trenger en nykter oppdatering av felger i størrelse 17'' eller kanskje tilogmed enda mer stilriktig og mindre felger. Selv har jeg 15'' på vinter og 16'' på sommer, riktignok av et mer primært behov for å ha hjul i det heletatt (da det ikke fulgte med vettige sommerhjul ved kjøp..)

Så for min del gjerne større, men 18''!? 19!? Come on!? Har du trolldeig til å rekke til både lepper, splittere, spoilere og hjulbreddere, så ser jeg et kompletterende element i det.. Men er det pent!?
Merker meg at det er et fåtall som etterspør kvalitetsfelger, komposittfelger osv. med lav vekt, funksjon og praktisk design.. Hvorfor? (Det er noe som skurrer i å kjøpe en gammel bil (av økonomiske årsaker kanskje?) for så å inkapasitere den med hjulsett som ikke evner å oppta friksjon gjevnt nok til å unngå selv den ekstreme dekkslitasjen, er dyre i innkjøp samt tilhørige dekk er dyr å kjøpe sett etter sett av. Svindyrt er det. Ikke sitter det på veien heller..)
Jo, hver mann sin smak, men jeg bare setter et spørsmål ved det..
Men har man først har sagt 'stort' kan jeg vel ikke gjøre annet enn å oppmuntre: Førstemann med 21-22''? Trendy det.. R.E.S.P.E.C.T.

(
Men ha trolldeigen klar da..
)