Jeg stoppet bilen og åpnet panseret, ser ingenting galt, alle trykkrør og slikt sitter ordentlig på plass, og det var ca. helt mørkt ute, og ingen belysning å oppdrive.
Setter oss i bilen igjen og kjører. Etter kanskje 30 minutter skjer det samme, og jeg ber Steffen hoppe i baksetet for å lytte til bensinpumpen.
Etter vi har demontert dekslet til den, og prøver å starte, så starter ikke bilen, og det kommer mer eller mindre merkverdige surklelyder fra den. Steffen kan få æren av å beskrive dette nærmere.
Etter et lengre opphold, så prøver jeg å starte bilen igjen, og den starter, men da med masse rare lyder fra pumpen.
Bensinmålerern måler kvart tank.
VI kjører helt fram til Statoil og der fyller vi på 20 liter bensin, og henter pakken og setter i retur. Bilen fungerer uten en eneste tanke på feil, og vi hørte ikke mer fra bensinpumpen, hovedsakelig fordi vi la ned baksetet osv. Når vi kom til Mo i Rana, og bilen hadde fungert knirkefritt, fyllte vi full tank, og satte kursen nordover igjen. Hurra.
Ingen feil helt fram til Bodø, så det er åpenbart noe tjafs med bensinpumpen.
Tror den aldri har vært byttet, og jeg har feelingen på at det kan være for-pumpen, eller sekundærpumpen(?) som er synderen her.
Noen som kan gi meg ett hint, så hadde det vært koselig

//Robert
Edit: Hadde med feilkodeleser, den viste 1 feilkode etter jeg prøvde å tvinge bilen opp i turtall etter den nykket, og det var "missfire cyl. 3"
Edit 2: Etter fyllingen å bedømme, så er det ingenting som tilsier at bensinmpåleren er feil.