slark i rattstamme, og900

Åpent forum for alle Saab entusiaster. Her postes Saab/bil-tekniske innlegg.

Moderator: Moderatorer

Andreas N1194
Overload!!!
Innlegg: 1742
Registrert: 28 jul 2007, 12:47
Medlemsnummer: 1194
Navn: Andreas E. Andersen
Bil: og900 T16 cab, 9-5, 9-3 cab
Sted: San Francisco
Kontakt:

Re: slark i rattstamme, og900

Legg inn av Andreas N1194 » 27 mar 2009, 08:50

alex_ander3@hotmail.com skrev:Søren. Jeg som var sikker på at jeg slapp og bytte noe. Klarte å overbevise meg selv om at det var justerbar rattstamme som kunne dras 3-4 cm til deg.
Eirik. Har du no bilder av hvordan det ser ut inni der. Kansje du tok bilder av jobben også..?
Jeg støtter Alex 100% her (hadde også en formening av at det skulle være litt "strekk" i rattstammen), så bilder er kjekt! Et annet spørsmål, har rattstammen noe å gjøre med servoen, og går alle 900-rattstammer overens med hverandre?
"You pick up your best Girl, Get some Lutefisk sandwiches, and you go Ice Racing, That's a SAAB weekend" - Jay Leno

M09 Saab 9-3 2.0T Convertible California Cruiser MK3

Brukeravatar
Eirik N396
MAX BOOST
Innlegg: 5768
Registrert: 12 okt 2004, 01:00
Medlemsnummer: N396
Bil: 95, 99, 90
Sted: Sandnes
Kontakt:

Re: slark i rattstamme, og900

Legg inn av Eirik N396 » 27 mar 2009, 10:44

alex_ander3@hotmail.com skrev:Søren. Jeg som var sikker på at jeg slapp og bytte noe. Klarte å overbevise meg selv om at det var justerbar rattstamme som kunne dras 3-4 cm til deg.
Eirik. Har du no bilder av hvordan det ser ut inni der. Kansje du tok bilder av jobben også..?
Jeg dro til høggern og fant meg en rattstamme. Så dro jeg hjem og monterte denne. Da jeg endelig hadde fått den på plass oppdaget jeg akkurat samme slakket i denne rattstammen også, hehe. (Måtte bare dra litt hardere før jeg merket det)
Jeg husker ikke helt hvordan det der hang sammen nå, men sånn jeg husker det mener jeg at jeg studerte den litt og kom fram til at jeg ikke kunne se noen fare ved å kjøre med den, da jeg ikke egentlig så noe som var "galt" eller ødelagt. Så jeg brukte den bare, og det fungerte fint.. Men når det er sagt, tviler jeg på at det skal være sånn. Da måtte det vel isåfall vært en mulighet for å låse den i ulike posisjoner(?)

Jeg tok ikke noen bilder, men det er veldig enkelt å få til. Her er en oppskrift slik jeg tror husker det, men ha i minne at dette er 4 år siden, om dere skulle bruke den ;)

1. Ut med midtkonsollen.
2. Ut med dekselet under rattstamme&knebrett. Det lille sorte som dekker til blinklysbryter og viskerhendel.
3. Ut med knebrettet. (sparkeplate eller hva dere kaller det)
4. Mulig en også må løsne litt på vifteplata som henger oppunder der, og flytte litt på isolasjonen her for å komme til.

Jeg skiftet del nummer 1 og 2, tok bare med meg hele saken fra høggern og skiftet den med den på min.

Bilde

Brukeravatar
alex_ander3@hotmail.com
MAX BOOST
Innlegg: 3943
Registrert: 28 apr 2003, 01:00
Medlemsnummer: 189
Navn: Alexander A.
Sted: Drammen

Re: slark i rattstamme, og900

Legg inn av alex_ander3@hotmail.com » 27 mar 2009, 13:55

Takk for forklaring Eirik:)
Begynner å lure på om jeg bare skal være forsiktig å ikke dra den ut men holde den helt inne så det ikke skjer noe. Rart at det finns så mange 900'er som har dette problemet da.
1988 Saab 900 T16 *Åge*
1999 Saab 9-3 Viggen

//El gringo drifto dos-tacos *sensurert*

Svar