Jeg støtter Alex 100% her (hadde også en formening av at det skulle være litt "strekk" i rattstammen), så bilder er kjekt! Et annet spørsmål, har rattstammen noe å gjøre med servoen, og går alle 900-rattstammer overens med hverandre?alex_ander3@hotmail.com skrev:Søren. Jeg som var sikker på at jeg slapp og bytte noe. Klarte å overbevise meg selv om at det var justerbar rattstamme som kunne dras 3-4 cm til deg.
Eirik. Har du no bilder av hvordan det ser ut inni der. Kansje du tok bilder av jobben også..?
slark i rattstamme, og900
Moderator: Moderatorer
-
- Overload!!!
- Medlemsnummer: 1194
- Navn: Andreas E. Andersen
- Bil: og900 T16 cab, 9-5, 9-3 cab
- Sted: San Francisco
- Kontakt:
Re: slark i rattstamme, og900
"You pick up your best Girl, Get some Lutefisk sandwiches, and you go Ice Racing, That's a SAAB weekend" - Jay Leno
M09 Saab 9-3 2.0T Convertible California Cruiser MK3
M09 Saab 9-3 2.0T Convertible California Cruiser MK3
- Eirik N396
- MAX BOOST
- Medlemsnummer: N396
- Bil: 95, 99, 90
- Sted: Sandnes
- Kontakt:
Jeg dro til høggern og fant meg en rattstamme. Så dro jeg hjem og monterte denne. Da jeg endelig hadde fått den på plass oppdaget jeg akkurat samme slakket i denne rattstammen også, hehe. (Måtte bare dra litt hardere før jeg merket det)alex_ander3@hotmail.com skrev:Søren. Jeg som var sikker på at jeg slapp og bytte noe. Klarte å overbevise meg selv om at det var justerbar rattstamme som kunne dras 3-4 cm til deg.
Eirik. Har du no bilder av hvordan det ser ut inni der. Kansje du tok bilder av jobben også..?
Jeg husker ikke helt hvordan det der hang sammen nå, men sånn jeg husker det mener jeg at jeg studerte den litt og kom fram til at jeg ikke kunne se noen fare ved å kjøre med den, da jeg ikke egentlig så noe som var "galt" eller ødelagt. Så jeg brukte den bare, og det fungerte fint.. Men når det er sagt, tviler jeg på at det skal være sånn. Da måtte det vel isåfall vært en mulighet for å låse den i ulike posisjoner(?)
Jeg tok ikke noen bilder, men det er veldig enkelt å få til. Her er en oppskrift slik jeg tror husker det, men ha i minne at dette er 4 år siden, om dere skulle bruke den

1. Ut med midtkonsollen.
2. Ut med dekselet under rattstamme&knebrett. Det lille sorte som dekker til blinklysbryter og viskerhendel.
3. Ut med knebrettet. (sparkeplate eller hva dere kaller det)
4. Mulig en også må løsne litt på vifteplata som henger oppunder der, og flytte litt på isolasjonen her for å komme til.
Jeg skiftet del nummer 1 og 2, tok bare med meg hele saken fra høggern og skiftet den med den på min.
- alex_ander3@hotmail.com
- MAX BOOST
- Medlemsnummer: 189
- Navn: Alexander A.
- Sted: Drammen
Takk for forklaring Eirik:)
Begynner å lure på om jeg bare skal være forsiktig å ikke dra den ut men holde den helt inne så det ikke skjer noe. Rart at det finns så mange 900'er som har dette problemet da.
Begynner å lure på om jeg bare skal være forsiktig å ikke dra den ut men holde den helt inne så det ikke skjer noe. Rart at det finns så mange 900'er som har dette problemet da.
1988 Saab 900 T16 *Åge*
1999 Saab 9-3 Viggen
//El gringo drifto dos-tacos *sensurert*
1999 Saab 9-3 Viggen
//El gringo drifto dos-tacos *sensurert*