og900i til T16

Åpent forum for alle Saab entusiaster. Her postes Saab/bil-tekniske innlegg.

Moderator: Moderatorer

Svar
Brukeravatar
Morten S.
MAX BOOST
Innlegg: 2029
Registrert: 20 mar 2003, 01:00
Medlemsnummer: N1507
Navn: Morten Sølsnæs Strandmoe
Bil: 2 x TT, V4, og900 og 9-3 SC
Sted: Vestfold
Kontakt:

og900i til T16

Legg inn av Morten S. » 28 mar 2009, 10:17

Ser at det finnes prosjekttråder for konverting av T8 til T16 og gasser til T16.
Noen som har konvertert en standard 900i til T16? Er det samme prosedyre som på T8?
Det er snakk om en 1984 modell. Er det samme elektronikk som på T8?

Ikke det at jeg har tenkt å gjøre deg med det første, men skulle det dukke opp en T16 som er bra teknisk så har jeg ett bra karosseri å bygge på. 2 dørs sedan er jo ett av de stiveste karosseriene. Ikke mye rust heller.
"Alt" fra totakt til turbo

Andreas N1194
Overload!!!
Innlegg: 1742
Registrert: 28 jul 2007, 12:47
Medlemsnummer: 1194
Navn: Andreas E. Andersen
Bil: og900 T16 cab, 9-5, 9-3 cab
Sted: San Francisco
Kontakt:

Re: og900i til T16

Legg inn av Andreas N1194 » 28 mar 2009, 10:29

Mostra skrev:Ser at det finnes prosjekttråder for konverting av T8 til T16 og gasser til T16.
Noen som har konvertert en standard 900i til T16? Er det samme prosedyre som på T8?
Det er snakk om en 1984 modell. Er det samme elektronikk som på T8?

Ikke det at jeg har tenkt å gjøre deg med det første, men skulle det dukke opp en T16 som er bra teknisk så har jeg ett bra karosseri å bygge på. 2 dørs sedan er jo ett av de stiveste karosseriene. Ikke mye rust heller.
Jeg har gjort dette med min og900 som originalt var en 900i. Her brukte jeg en 89 T16 delemotor (stempler og blokk) og deretter ble alt fra 91modell i16-motoren som kunne brukes brukt. Alt av slitedeler ble kjøpt nytt.
"You pick up your best Girl, Get some Lutefisk sandwiches, and you go Ice Racing, That's a SAAB weekend" - Jay Leno

M09 Saab 9-3 2.0T Convertible California Cruiser MK3

Ottar N398
Overload!!!
Innlegg: 1961
Registrert: 22 jul 2004, 01:00
Medlemsnummer: 398
Navn: Ottar Amdal
Bil: SAAB 900 T16, 9-5 Estate 2,0t
Sted: Skjæveland

Re: og900i til T16

Legg inn av Ottar N398 » 28 mar 2009, 14:17

Jeg gjorde egentlig dette jeg også, riktignok gikk jeg den tunge veien innom T8 først men det har ikke noe serlig å si. Du skal kun behøve LH nettet og ny styring av bensinpumpe :mrgreen:
900 T16 M89 4d
9-5 Estate 2,0t M05

Brukeravatar
Ingvar N629
MAX BOOST
Innlegg: 12871
Registrert: 14 mar 2006, 16:41
Medlemsnummer: 629
Navn: Ingvar Garåsen
Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
Sted: Rissa

Re: og900i til T16

Legg inn av Ingvar N629 » 28 mar 2009, 15:53

Bygger du om til samme versjon av LH så trenger du ikke bytte nett engang.
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan

Brukeravatar
Morten S.
MAX BOOST
Innlegg: 2029
Registrert: 20 mar 2003, 01:00
Medlemsnummer: N1507
Navn: Morten Sølsnæs Strandmoe
Bil: 2 x TT, V4, og900 og 9-3 SC
Sted: Vestfold
Kontakt:

Re: og900i til T16

Legg inn av Morten S. » 28 mar 2009, 19:19

Takk! og LH-nett er :oops: :?:
"Alt" fra totakt til turbo

Brukeravatar
Peter
Overload!!!
Innlegg: 1357
Registrert: 07 apr 2006, 18:10
Medlemsnummer: 813
Navn: Peter Strandmoe
Bil: '01 9-3 Aero
Sted: Sandefjord

Re: og900i til T16

Legg inn av Peter » 28 mar 2009, 19:37

Ingvar N629 skrev:Bygger du om til samme versjon av LH så trenger du ikke bytte nett engang.
det er gjeller vell bare for i16v, bilen til pappa er en 8v ;)
Mostra skrev:Takk! og LH-nett er :oops: :?:
Lednigsnettet til innsprøytings systemet, bosch LH
N813
'75 96 v4 Rallybil Prosjekt
'80 96 v4 Jubileum Prosjekt
'88 900 Aero Prosjekt
'90 900 Aero Delebil
'96 9000 Aero Grom bilen - solgt
'01 9-3 Aero "Gulingen"

Svar