Ser at det finnes prosjekttråder for konverting av T8 til T16 og gasser til T16.
Noen som har konvertert en standard 900i til T16? Er det samme prosedyre som på T8?
Det er snakk om en 1984 modell. Er det samme elektronikk som på T8?
Ikke det at jeg har tenkt å gjøre deg med det første, men skulle det dukke opp en T16 som er bra teknisk så har jeg ett bra karosseri å bygge på. 2 dørs sedan er jo ett av de stiveste karosseriene. Ikke mye rust heller.
og900i til T16
Moderator: Moderatorer
- Morten S.
- MAX BOOST
- Innlegg: 2029
- Registrert: 20 mar 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N1507
- Navn: Morten Sølsnæs Strandmoe
- Bil: 2 x TT, V4, og900 og 9-3 SC
- Sted: Vestfold
- Kontakt:
og900i til T16
"Alt" fra totakt til turbo
-
- Overload!!!
- Innlegg: 1742
- Registrert: 28 jul 2007, 12:47
- Medlemsnummer: 1194
- Navn: Andreas E. Andersen
- Bil: og900 T16 cab, 9-5, 9-3 cab
- Sted: San Francisco
- Kontakt:
Re: og900i til T16
Jeg har gjort dette med min og900 som originalt var en 900i. Her brukte jeg en 89 T16 delemotor (stempler og blokk) og deretter ble alt fra 91modell i16-motoren som kunne brukes brukt. Alt av slitedeler ble kjøpt nytt.Mostra skrev:Ser at det finnes prosjekttråder for konverting av T8 til T16 og gasser til T16.
Noen som har konvertert en standard 900i til T16? Er det samme prosedyre som på T8?
Det er snakk om en 1984 modell. Er det samme elektronikk som på T8?
Ikke det at jeg har tenkt å gjøre deg med det første, men skulle det dukke opp en T16 som er bra teknisk så har jeg ett bra karosseri å bygge på. 2 dørs sedan er jo ett av de stiveste karosseriene. Ikke mye rust heller.
"You pick up your best Girl, Get some Lutefisk sandwiches, and you go Ice Racing, That's a SAAB weekend" - Jay Leno
M09 Saab 9-3 2.0T Convertible California Cruiser MK3
M09 Saab 9-3 2.0T Convertible California Cruiser MK3
-
- Overload!!!
- Innlegg: 1961
- Registrert: 22 jul 2004, 01:00
- Medlemsnummer: 398
- Navn: Ottar Amdal
- Bil: SAAB 900 T16, 9-5 Estate 2,0t
- Sted: Skjæveland
Re: og900i til T16
Jeg gjorde egentlig dette jeg også, riktignok gikk jeg den tunge veien innom T8 først men det har ikke noe serlig å si. Du skal kun behøve LH nettet og ny styring av bensinpumpe 

900 T16 M89 4d
9-5 Estate 2,0t M05
9-5 Estate 2,0t M05
- Ingvar N629
- MAX BOOST
- Innlegg: 12871
- Registrert: 14 mar 2006, 16:41
- Medlemsnummer: 629
- Navn: Ingvar Garåsen
- Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
- Sted: Rissa
Re: og900i til T16
Bygger du om til samme versjon av LH så trenger du ikke bytte nett engang.
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
- Peter
- Overload!!!
- Innlegg: 1357
- Registrert: 07 apr 2006, 18:10
- Medlemsnummer: 813
- Navn: Peter Strandmoe
- Bil: '01 9-3 Aero
- Sted: Sandefjord
Re: og900i til T16
det er gjeller vell bare for i16v, bilen til pappa er en 8vIngvar N629 skrev:Bygger du om til samme versjon av LH så trenger du ikke bytte nett engang.

Lednigsnettet til innsprøytings systemet, bosch LHMostra skrev:Takk! og LH-nett er![]()
N813
'75 96 v4 Rallybil Prosjekt
'80 96 v4 Jubileum Prosjekt
'88 900 Aero Prosjekt
'90 900 Aero Delebil
'96 9000 Aero Grom bilen - solgt
'01 9-3 Aero "Gulingen"
'75 96 v4 Rallybil Prosjekt
'80 96 v4 Jubileum Prosjekt
'88 900 Aero Prosjekt
'90 900 Aero Delebil
'96 9000 Aero Grom bilen - solgt
'01 9-3 Aero "Gulingen"