Dødgang i ratt -97 9000 jubileum

Åpent forum for alle Saab entusiaster. Her postes Saab/bil-tekniske innlegg.

Moderator: Moderatorer

Svar
Brukeravatar
VegardTonheim N1444
1,5 bar
1,5 bar
Innlegg: 358
Registrert: 17 jan 2008, 21:43
Medlemsnummer: N1444
Navn: Vegard Tonheim
Bil: Saab 9000 CSE 2,3t Jub
Sted: Eikefjord

Dødgang i ratt -97 9000 jubileum

Legg inn av VegardTonheim N1444 » 08 apr 2009, 08:26

Hei

Har nettopp kjøpt meg en 9000 jubileum.
Den har en dødgang på rattet på ca 1-1,5 cm. Lurer på kva dette kan vere. Nokken forslag?.
Har vært inne på tanken at styresnekka er dårlig, men det synst eg er litt pussig for bilen har kun gått 124k.

Alle svar tas imot med stor takk :)
o M97 Saab 9000 CSE 2,3t Jubileum
o M03 Saab 9-3 SS Arc 2,2 TiD
o M07 Saab 9-5 Vector 2,3t BioPower

x [Solgt] M96 Saab 900 S 2,0 Turbo
x [Solgt] M95 Saab 9000 CS 2,0i
x [Solgt] M97 Saab 900 SE 2,0 Turbo
x [Solgt] M03 Saab 9-3 Linear 2,2 TiD

Brukeravatar
Tor N12
MAX BOOST
Innlegg: 9123
Registrert: 13 aug 2003, 01:00
Medlemsnummer: N012
Navn: Tor
Bil: 9000/9-5/9-3
Sted: Melhus

Re: Dødgang i ratt -97 9000 jubileum

Legg inn av Tor N12 » 08 apr 2009, 12:11

En 9k med den km-standen skal vel strengt tatt holde lenger før du får noen slakke, tom orginale styreledd bruker å holde myyye lenger. Men i og med at du har problem så ville jeg jeg ha begynt med å sjekke dem.
Sjekk også opphengskule og hjullager/navmutter samt at hjulene faktisk er skrudd fast :mrgreen:
M97 9000 AERO Godbilen, evighetsprosjekt....
M07 9-5 A60 Hirsch/MgMotor
M07 9-3 Vector/Aero Cab Hirsch/MgMotor
M09 9-3 Aero XWD Hirsch/MgMotor

Brukeravatar
VegardTonheim N1444
1,5 bar
1,5 bar
Innlegg: 358
Registrert: 17 jan 2008, 21:43
Medlemsnummer: N1444
Navn: Vegard Tonheim
Bil: Saab 9000 CSE 2,3t Jub
Sted: Eikefjord

Re: Dødgang i ratt -97 9000 jubileum

Legg inn av VegardTonheim N1444 » 15 apr 2009, 10:01

Tor N12 skrev:En 9k med den km-standen skal vel strengt tatt holde lenger før du får noen slakke, tom orginale styreledd bruker å holde myyye lenger. Men i og med at du har problem så ville jeg jeg ha begynt med å sjekke dem.
Sjekk også opphengskule og hjullager/navmutter samt at hjulene faktisk er skrudd fast :mrgreen:
Takk for tips og råd :)
No er det fiksa, var et ledd på tannstanga nede med bremsepedalen som var heilt laust, så skrudde det godt fast og no er det ingen slakk i rattet :D

Vegard T
o M97 Saab 9000 CSE 2,3t Jubileum
o M03 Saab 9-3 SS Arc 2,2 TiD
o M07 Saab 9-5 Vector 2,3t BioPower

x [Solgt] M96 Saab 900 S 2,0 Turbo
x [Solgt] M95 Saab 9000 CS 2,0i
x [Solgt] M97 Saab 900 SE 2,0 Turbo
x [Solgt] M03 Saab 9-3 Linear 2,2 TiD

Svar