9000 2,0i til 2,3T
Moderator: Moderatorer
-
- 1,5 bar
- Innlegg: 300
- Registrert: 04 nov 2007, 00:08
- Medlemsnummer: N1578
- Navn: Jim Slaaen
- Bil: 00 Saab 9-5 Aero Estate Aut.
- Sted: Bærum, Akershus
- Kontakt:
9000 2,0i til 2,3T
Har vært så heldig å få tak i en donorbil til mitt lille prosjekt. En M91 9k 2,3T (tidligere US import) som den forrige eier hadde et ublidt møte med autovernet med. Tanken har vært å flytte absolutt alt av motor, drivverk, ABS bremser, utstyr og hele det elektriske opplegget fra denne over på bruksbilen min. En M90 9k 2,0i. I den forbindelsen lurer jeg på om det er noen spesielle forhandsregler jeg må ta før jeg setter i gang for å få dette godkjent:?:
- Gandulf N1535
- 2.0 bar
- Innlegg: 879
- Registrert: 11 aug 2008, 23:19
- Medlemsnummer: N1535
- Navn: Øyvind
- Sted: Helgeland
Re: 9000 2,0i til 2,3T
Søk, finnes mye info om ombygging her på forumet
viewtopic.php?f=12&t=23140&hilit=+bygge+turbo

viewtopic.php?f=12&t=23140&hilit=+bygge+turbo
Tor N12 skrev:Eneste måten du kan få det godkjent på er å sette inn en orginal Saab turbomotor.
Så må du bytte alt som evt skiller på en turbomodell som f.eks bremser og dempere.
Når det er gjort så må du ha papir fra gm norge, så må du vise bilen til en saabfohandler som bekrefter at du har byttet de nødvendige delene for så til slutt ta bilen med på biltilsynet for å få den godkjent der.
2019 Volvo V90 T8 R-design
[x] 1986 Saab 9000 T16 Speedparts Steg 2
[x] 1986 Saab 9000 T16 Speedparts Steg 2
- Tor N12
- MAX BOOST
- Innlegg: 9123
- Registrert: 13 aug 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N012
- Navn: Tor
- Bil: 9000/9-5/9-3
- Sted: Melhus
Re: 9000 2,0i til 2,3T
Sjekk også om donorbilen har TCS, har den det så ville jeg ha funnet meg et annet ledningsnett... er myyyye feil med tcs 

M97 9000 AERO Godbilen, evighetsprosjekt....
M07 9-5 A60 Hirsch/MgMotor
M07 9-3 Vector/Aero Cab Hirsch/MgMotor
M09 9-3 Aero XWD Hirsch/MgMotor
M07 9-5 A60 Hirsch/MgMotor
M07 9-3 Vector/Aero Cab Hirsch/MgMotor
M09 9-3 Aero XWD Hirsch/MgMotor
-
- 1,5 bar
- Innlegg: 300
- Registrert: 04 nov 2007, 00:08
- Medlemsnummer: N1578
- Navn: Jim Slaaen
- Bil: 00 Saab 9-5 Aero Estate Aut.
- Sted: Bærum, Akershus
- Kontakt:
Re: 9000 2,0i til 2,3T
Er noe jeg foreløpig ikke vet om er på donorbilen. Time will showTor N12 skrev:Sjekk også om donorbilen har TCS, har den det så ville jeg ha funnet meg et annet ledningsnett... er myyyye feil med tcs

Sist redigert av Jim S. N1578 den 17 apr 2009, 10:50, redigert 1 gang totalt.
- Edward N812
- MAX BOOST
- Innlegg: 3096
- Registrert: 29 sep 2006, 14:17
- Medlemsnummer: 812
- Navn: Edward S. Palm
- Sted: Drammen
Re: 9000 2,0i til 2,3T
slettes ikke liten sjangs for dette på en amerikansk bil, hehe. f.eks 9000 aero 1993 kom kun med tcs i usa. andre land kunne man velgeJim T. N1578 skrev:Er noe jeg foreløpig ikke vet om er på donorbilen. Time will showTor N12 skrev:Sjekk også om donorbilen har TCS, har den det så ville jeg ha funnet meg et annet ledningsnett... er myyyye feil med tcs
1993 9000 CS 2.3 Turbo
1986 900 Aero
1976 Vespa 50s
1986 900 Aero
1976 Vespa 50s
- Tor N12
- MAX BOOST
- Innlegg: 9123
- Registrert: 13 aug 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N012
- Navn: Tor
- Bil: 9000/9-5/9-3
- Sted: Melhus
Re: 9000 2,0i til 2,3T
Legger du ut et bilde av spjellhus/innsug så skal vi fortelle deg om den har tcs
M97 9000 AERO Godbilen, evighetsprosjekt....
M07 9-5 A60 Hirsch/MgMotor
M07 9-3 Vector/Aero Cab Hirsch/MgMotor
M09 9-3 Aero XWD Hirsch/MgMotor
M07 9-5 A60 Hirsch/MgMotor
M07 9-3 Vector/Aero Cab Hirsch/MgMotor
M09 9-3 Aero XWD Hirsch/MgMotor
-
- 1,5 bar
- Innlegg: 300
- Registrert: 04 nov 2007, 00:08
- Medlemsnummer: N1578
- Navn: Jim Slaaen
- Bil: 00 Saab 9-5 Aero Estate Aut.
- Sted: Bærum, Akershus
- Kontakt:
Re: 9000 2,0i til 2,3T
Her er 2.Tor N12 skrev:Legger du ut et bilde av spjellhus/innsug så skal vi fortelle deg om den har tcs


- Tor N12
- MAX BOOST
- Innlegg: 9123
- Registrert: 13 aug 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N012
- Navn: Tor
- Bil: 9000/9-5/9-3
- Sted: Melhus
Re: 9000 2,0i til 2,3T
Ikke tcs på den der nei så da er det bare å kjøre på 

M97 9000 AERO Godbilen, evighetsprosjekt....
M07 9-5 A60 Hirsch/MgMotor
M07 9-3 Vector/Aero Cab Hirsch/MgMotor
M09 9-3 Aero XWD Hirsch/MgMotor
M07 9-5 A60 Hirsch/MgMotor
M07 9-3 Vector/Aero Cab Hirsch/MgMotor
M09 9-3 Aero XWD Hirsch/MgMotor
-
- 1,5 bar
- Innlegg: 300
- Registrert: 04 nov 2007, 00:08
- Medlemsnummer: N1578
- Navn: Jim Slaaen
- Bil: 00 Saab 9-5 Aero Estate Aut.
- Sted: Bærum, Akershus
- Kontakt:
Re: 9000 2,0i til 2,3T
Godt å høre. Trodde ikke det var det heller, men en vet jo aldrig..Tor N12 skrev:Ikke tcs på den der nei så da er det bare å kjøre på
Med et "go" fra biltilsynet også, så da blir det vel å skru litt i noen dager tenker jeg.
