Gikk over for å bytte ut litt vakumslanger og slikt idag. Etter en oppshine av diverse litt slitte slanger og slikt, skulle den startes for å sjekke at alt var iorden. Men det var det ikke. Ville ikke starte, bare sto og kjinna i det evige.. til slutt hadde jeg gasspedalen inne en god del, da fikk jeg start, men den sveiv som et ospelauv. etter litt hjelp med gasspedal og hosting, gikk den som normalt på tomgang. Prøve etter en liten stund å stoppe den for å se om den ville starte. Men akkurat samme greiene på nytt.
Feil: Den går litt for høyt på tomgang. 1300/1400 omdr. Når eg kjører å tykker gasspedalen litt kjappt ned, gir den et "bykst" før den begynner å accelerere. Den blir veldig veldig fort varm.. nesten helt til topps. Vifta går ikke på før den er rett under det røde feltet.. Hele draget i bilen er litt merkelig nå i forhold til slik det var.
Noen forslag??

Skulle gjerne vært på treff med lokal gjengen imorgen...
Edit: Siste slangen eg bytta va t veihusventilasjonen på toppen der. Den vakumslangen var utslitt å morken. Byttet ut hele denne. Og etter litt sjekking, så fannt jeg ut noe med denne. Om jeg drar av slangen (ved toppen) og holder fingen på slangen for å tett, så går bilen ner på tomgang (til normal) setter jeg slangen tilbake går den opp igjen på tomgang..
Anyone?

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
1985 Saab 900 T16 (prosjekt) -Stage2-
2003 9-5 Estate Vector 2.0t -BSR Stage1-
2010 Polo Highline TDI (til regnskapsf...sekret.. Samboer)