Girkasse spørsmål Ng900

Åpent forum for alle Saab entusiaster. Her postes Saab/bil-tekniske innlegg.

Moderator: Moderatorer

Svar
Brukeravatar
Kjell N1179
1,5 bar
1,5 bar
Innlegg: 472
Registrert: 08 okt 2007, 21:35
Medlemsnummer: N1179
Navn: Kjell Gullerud
Bil: 9-3 Viggen og 9-3SS
Sted: Sande

Girkasse spørsmål Ng900

Legg inn av Kjell N1179 » 20 apr 2009, 19:16

Hei.
Har et lite fenomen som skjer når jeg skal ta igang på første eller i reværsj. Skal prøve å forklare, håper noen forstår :wink: . hehe
Når jeg skal sette bilen i reværsj og slipper cluthen rolig ut, kommer det et litte nøkk med en liten klakk lyd, så begynner den å ta på giret og bevege seg bakover. Sånn er den på førstegir og på reværsj. Lurer på hvorfor det liksom lar vente på seg når jeg slipper cluthen, og plutselig når cluthen er halvveis ute ''klukk'' den er i gir og ting går som det skal.
Dette er snakk om en ng 900T M95. Den er bygget om til hydraulisk cluth med viggen plate.

Mvh
Kjell
Saab 9-3 Viggen
Saab 9-5.
Saab 93 SS

Tidligre biler
Ng900 Se Turbo, 95'' X

Brukeravatar
Aleks_
Overload!!!
Innlegg: 1679
Registrert: 02 mar 2007, 18:45
Medlemsnummer: N1025
Navn: Aleksander
Bil: MY01 9-5 2,3t
Sted: Stange v/ Hamar og Bodø

Re: Girkasse spørsmål Ng900

Legg inn av Aleks_ » 20 apr 2009, 21:22

Er den slik hele tida, eller kun når den har stått feks over natta?
Min er også slik, til en viss grad, men jeg har tenkt meg frem til( :reading: ) at jeg tror det er olja som trenger å få litt omløp + litt treghet og motstand i systemet som gjør dette. Jeg har orginal clutch da, dvs vaier. :wink:
N1025
- 2001 Saab 9-5 2,3t Sedan
x 1997 Saab 900S
http://www.garaget.org/Aleksander

“Horsepower sells cars, torque wins races” - Carol Shelby

Svar