Åpent forum for alle Saab entusiaster. Her postes Saab/bil-tekniske innlegg.
Moderator: Moderatorer
-
Petter_N261
- 0.7 bar

- Innlegg: 179
- Registrert: 24 aug 2003, 01:00
- Medlemsnummer: 261
- Bil: Saab 9-5 og Saab 9-3
- Sted: Tønsberg
Legg inn
av Petter_N261 » 04 sep 2004, 08:41
Noen som vet kompresjonsforholdet i en 1994 900s uten turbo?
Petter
N261
2001 9-5 2.0T
-
john n04
- 2.0 bar

- Innlegg: 699
- Registrert: 25 feb 2003, 01:00
- Medlemsnummer: 004
- Navn: John Arild Berentsen
- Bil: SAAB 9-3SS 1.9TiD 2005
- Sted: Flekkerøy utenfor kristiansand
-
Kontakt:
Legg inn
av john n04 » 04 sep 2004, 11:34
2,0i har 10,1:1 (B206i)
2,3i har 10,5:1 (B234i)
2,5i har 10,8:1 (B258i)
2,0T har 9,2:1 (B204L)
Alle tall fra Haynes Manual

lawicel CanUsb, og Tech2!
-
Petter_N261
- 0.7 bar

- Innlegg: 179
- Registrert: 24 aug 2003, 01:00
- Medlemsnummer: 261
- Bil: Saab 9-5 og Saab 9-3
- Sted: Tønsberg
Legg inn
av Petter_N261 » 04 sep 2004, 21:49
Takker.
Antar at dette er i høyeste laget for å ettermontere turbo uten
å senke kompresjonen. På GIK turbo i Kongsberg sa de at den burde ned i 9.5:1 før det var mulig. Pokker.
Petter
N261
2001 9-5 2.0T
-
john n04
- 2.0 bar

- Innlegg: 699
- Registrert: 25 feb 2003, 01:00
- Medlemsnummer: 004
- Navn: John Arild Berentsen
- Bil: SAAB 9-3SS 1.9TiD 2005
- Sted: Flekkerøy utenfor kristiansand
-
Kontakt:
Legg inn
av john n04 » 04 sep 2004, 22:50
Naei... Alt henger på hvor mye du skal lade. 0,6 bar skulle greit være mulig. Over det så er det litt mye med 10,1:1
lawicel CanUsb, og Tech2!
-
Petter 900 T
- MAX BOOST
- Innlegg: 2223
- Registrert: 24 aug 2003, 01:00
- Sted: Langhus
Legg inn
av Petter 900 T » 05 sep 2004, 09:40
Vil tro at det blir billigere totalt sett å kjøpe komplett motor/elektronikk fra sverige. Evt hel bil med skade.
Det du ikke trenger selger du videre!
Petter
1.07.4 på Rudskogen!
1.08.4 på kinekulle (1 gang på banen)
Medlemsnummer N226