Innlegg som er av ikke-teknisk art skal postes her.
Moderator: Moderatorer
-
steff
- 1,5 bar

- Innlegg: 428
- Registrert: 02 aug 2007, 17:17
- Medlemsnummer: N1125
- Navn: Stefan Hansen
- Bil: 9000 cse 2.3 T
- Sted: Drammen
Legg inn
av steff » 26 apr 2009, 14:11
Er nå ikke lenge til jeg dimmer.. i den annledningen er staten så snille at de sponser meg med 30 000 i dimme penger

Greia er at jeg er nødt til å kjøpe meg ny bil siden min gamle 900 suger har synget på sitt siste værs..Siden jeg kun får biler som har gått langt over 200 000 til under 25 000 er da spørsmålet som følger: Hvem av disse bilene hadde du valgt med tanke på hvor mye bil det er igjen? Ser for meg en 900 s eller 9000 cse 94-96 model.. må si jeg personlig liker utseende på en 9000 best
På forhånd takk for svar
Stefan
-
Morten N88
- Overload!!!
- Innlegg: 1263
- Registrert: 29 mar 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N 88
- Bil: 9000 Aero M96 9-5 Estate M07
- Sted: Levanger
Legg inn
av Morten N88 » 26 apr 2009, 14:43
9000 M95 eller nyere, uten tvil

Men nå kjører jeg jo 9k selv, så litt inhabil er jeg nok. Lite problemer, enkel å skru, skjelden man behøver å skru. Er vel rusta som er den største fienden. Frontruteramme, skjermbuer bak og delvis fram, og nedre kant av dører er utsatte områder.
M96 9000 AERO (go'bilen)
M96 9000 CS (avskiltet..)
M07 9-5 estate (familiebil)
M11 MB Vito 116 (arbeidsbil)
-
na_X
- Overload!!!
- Innlegg: 1664
- Registrert: 09 jan 2007, 22:21
- Medlemsnummer: N1121
- Navn: Arve Hanssen
- Bil: 99
- Sted: Trondheim
Legg inn
av na_X » 26 apr 2009, 16:06
Ville valgt 9000 selv, selv om jeg har en OG900. Liker 900 sine kjøreegenskaper, sjarm og utseende. Men 9000 er litt mer komfort og det MINDRE feil med de, når det gjelder rust, girkasseproblemer etc.etc.. Kan du å sveise rust, bytte girkasse og litt mer så er det lett å velge 900 ovenfor 9000 egentlig. Men det er MYE lettere å finne et fint eksemplar av en 9000 enn en gammel 900 så det er sagt, rusta knekker så å si alle 900 hvis de ikke følges godt med og da er det i bærende konstruksjon det er snakk om foran. Det er nesten så det er greit å ha en bil til i tillegg til en OG900 så man slipper å være så avhengig av den, om man kanskje må ta et girkassebytte ei helg..?
Men jeg har enda ikke hatt noen store problemer med min OG900 fra 92 enda jeg har hatt den i et år så det er sagt. Når det gjelder den fra 87 med T8, så er det et HELT annet kapittel!

SAAB 99 TURBO 77-modell, 3-dørs. Prosjekt.
-
Ingvar N629
- MAX BOOST
- Innlegg: 12871
- Registrert: 14 mar 2006, 16:41
- Medlemsnummer: 629
- Navn: Ingvar Garåsen
- Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
- Sted: Rissa
Legg inn
av Ingvar N629 » 26 apr 2009, 16:52
Kjøp deg en nyere 9000 2,0i. Det er mulig å få disse rimelig, og det er veldig enkelt å bytte til turbomotor i disse om du ønsker det senere.
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
-
Vegars
- 2.0 bar

- Innlegg: 811
- Registrert: 10 jan 2006, 23:17
- Medlemsnummer: N631
- Navn: Vegar
Legg inn
av Vegars » 26 apr 2009, 18:27
Kjøp deg en nyere 900 2,0i. Det er mulig å få disse rimelig, og det er veldig enkelt å bytte til turbomotor i disse om du ønsker det senere.
Akkurat det siste der med å bytte til turbomotor er vel kanskje ikke like enkelt på 900!?
Men ng900 er jo en del finere enn 9000 da!
Valget mellom en 900 og 9000 er vel mye en smakssak uansett, selv om det kanskje er litt flere fordeler med å kjøpe en 9000...
Volvo V60 D5 2017
Yamaha V-Max 1996
Knaus 550
-
Skavold
- 2.0 bar

- Innlegg: 896
- Registrert: 22 jul 2007, 18:26
- Medlemsnummer: 1110
- Navn: Skavold
- Bil: 2001 Saab 9-3 2,0t SE
- Sted: Oslo
-
Kontakt:
Legg inn
av Skavold » 26 apr 2009, 21:08
Nå har ikke jeg noen direkte erfaring med 900, men 9000 er en ypperlig bil i hvert fall. Hadde heller kjøpt en ny 9000 enn en 900 om jeg skulle byttet i dag, utvilsomt.
"Saabs tend to be driven by quite interesting people" - James May
-
Gisle N163
- Overload!!!
- Innlegg: 1085
- Registrert: 07 mar 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N163
- Navn: Gisle Hillesund
- Bil: M06 - Saab 9-5 1,9 TiD sedan
- Sted: Søgne
-
Kontakt:
Legg inn
av Gisle N163 » 27 apr 2009, 20:56
nå har jo jeg NG900 selv da, men liker å variere litt. I den prisklassen kunne jeg nok ha hatt en 9000 CSE eller noe i den duren. Men er egentlig veldig glad i NG900/OG9-3 så jeg hadde kanskje endt opp der, men da i høyere prisklasse.
Selvsagt digger jeg og900 og det vil jeg ha igjen en gang etter at en av v4erne er borte. Har godkjenning på 3 saaber i gården fra samboer sin side, og må opprettholde det da.
'96 Saab 900R Turbo
If u do too much - people get dependent on u.
If u do too little - they lose hope.
If u do things rigth people won't be shure you've done anything at all.