Hei.
Bilen har egentlig vært sånn så lenge jeg har hatt den, men har ikke tenkt på å spørre før.
Det som er problemet er at hver gang jeg girer såm må jeg gi så mye turtall, opp til 1500 RPM for å få en myk overgang mellom girene. Hvis jeg ikke gjør det napper motoren. Andre biler har jeg aldri trengt å måtte gi så mye gass hver gang jeg girer. Så det jeg lurer på om dette egentlig skal være sånn?
Bilen er en 9-5 2002 modell.
Treig Gasspedal
Moderator: Moderatorer
- andiab
- Grunnladetrykk
- Innlegg: 73
- Registrert: 22 mai 2008, 16:03
- Medlemsnummer: N1364
- Navn: Andreas Berg
- Bil: MY02 9-5 2.0T
- Sted: Sola
Treig Gasspedal
Saab 9-5 MY02 2.0T Sedan
N1364
Saab, Move you mind
N1364
Saab, Move you mind
- Tor N12
- MAX BOOST
- Innlegg: 9123
- Registrert: 13 aug 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N012
- Navn: Tor
- Bil: 9000/9-5/9-3
- Sted: Melhus
Re: Treig Gasspedal
Høres merkelig ut for 9-5 har jo elektronis gass-spjeld som normalt holder turtallet litt "igjen" når man girer
M97 9000 AERO Godbilen, evighetsprosjekt....
M07 9-5 A60 Hirsch/MgMotor
M07 9-3 Vector/Aero Cab Hirsch/MgMotor
M09 9-3 Aero XWD Hirsch/MgMotor
M07 9-5 A60 Hirsch/MgMotor
M07 9-3 Vector/Aero Cab Hirsch/MgMotor
M09 9-3 Aero XWD Hirsch/MgMotor
-
- 1,5 bar
- Innlegg: 371
- Registrert: 24 jan 2008, 00:10
- Navn: Trond
- Bil: 9-5SE/9000 cse Jub 97 mod
- Sted: Måløy
Re: Treig Gasspedal
Etter sånn som eg leste tråden,så er det noe gale med cluchen din..eller clutchinga di 

- Eirik
- Overload!!!
- Innlegg: 1865
- Registrert: 03 mai 2006, 00:21
- Medlemsnummer: N943
- Navn: Eirik
- Bil: M91 9000 CD 2,3i
Re: Treig Gasspedal
Hmmm. Nå må jeg tenke litt. Kjører du ofte på under 1500RPM? Uansett, høres for meg ut som dårlig clutch. Min clutch lugger litt når det er fuktig/vått.
25 Year anniversary of Saab 9000
- andiab
- Grunnladetrykk
- Innlegg: 73
- Registrert: 22 mai 2008, 16:03
- Medlemsnummer: N1364
- Navn: Andreas Berg
- Bil: MY02 9-5 2.0T
- Sted: Sola
Re: Treig Gasspedal
Det er nok ikke clutchinga mi siden jeg har ikke hatt problemer med noe som helst annen bil jeg har kjørt.
Vel jeg pleier vel på cruise å ligge på ca en 1700 Rpm, men lar jeg være å gi så mye gass når jeg girer så kommer en kraftig motorbrems hvor jeg da må nesten gi hall gasspedal igjen for å kompansere.
Syns og dette er merkelig m.t.p at det er elektronisk styrt. Det har jo blitt en vanesak til nå, men synes det er rart at det skal være slik, nå har jeg ikke prøvd noen andre 9-5 enn min, men har prøve kjørt 9-3 2001 modell hvor denne ikke var slik på gasspedalen.
Men syns og det er rart hvis det er clutchen, hvorav at det er en slags motorbremsing jeg kjenner hvos jeg ikke kompanserer nok me gassen.
Kansje jeg burde få prøve kjørt en annen 9-5 for å kjene hvordan den er.
Takker så langt for svar

Syns og dette er merkelig m.t.p at det er elektronisk styrt. Det har jo blitt en vanesak til nå, men synes det er rart at det skal være slik, nå har jeg ikke prøvd noen andre 9-5 enn min, men har prøve kjørt 9-3 2001 modell hvor denne ikke var slik på gasspedalen.
Men syns og det er rart hvis det er clutchen, hvorav at det er en slags motorbremsing jeg kjenner hvos jeg ikke kompanserer nok me gassen.
Kansje jeg burde få prøve kjørt en annen 9-5 for å kjene hvordan den er.
Takker så langt for svar

Saab 9-5 MY02 2.0T Sedan
N1364
Saab, Move you mind
N1364
Saab, Move you mind