skrote 9000 CC. Hva bør demonteres av deler?

Innlegg som er av ikke-teknisk art skal postes her.

Moderator: Moderatorer

Svar
Brukeravatar
Morten S.
MAX BOOST
Innlegg: 2028
Registrert: 20 mar 2003, 01:00
Medlemsnummer: N1507
Navn: Morten Sølsnæs Strandmoe
Bil: 2 x TT, V4, og900 og 9-3 SC
Sted: Vestfold
Kontakt:

skrote 9000 CC. Hva bør demonteres av deler?

Legg inn av Morten S. » 03 mai 2009, 07:46

Har avertert deler flere ganger her og andre steder. Har solgt kupeviftemotoren og luftmengdemåleren.
Forøvrig ingen interesse. (Eller er kvaliteten på disse så gode at deler sjeldent trengs :P ?)

Evt. hva er greit å ta av før høggern får den? Har så mye deler til andre Saaber at jeg ønsker ikke å ta av mer enn det som kan være greit for andre å få tak i senere. Blir det 9000 på meg igjen blir det nok en nyere.

Jeg skal ta ut bensinpumpen, bakre potte (fra 9000 turbo. gått noen måneder) og tenker å skru av forskjermene. (De ser rustfrie ut). Det er fremdeles en nøkkel til alle låser, så låssylindre er vel greit å ta ut. (Hvordan får man ut tenningslåsen?) Motor til soltaket, er det noe som pleier å ryke? Sensorer/motorer til sentrallås?
Alle sidelister med blankelister ser pene ut.

Girkassen er lytefri, men den orker ikke jeg å plukke ut. (Standard 2.0l motor. Km 330.000)
Pent og helt rødt velourinteriør.
"Alt" fra totakt til turbo

Brukeravatar
Eirik
Overload!!!
Innlegg: 1865
Registrert: 03 mai 2006, 00:21
Medlemsnummer: N943
Navn: Eirik
Bil: M91 9000 CD 2,3i

Re: skrote 9000 CC. Hva bør demonteres av deler?

Legg inn av Eirik » 03 mai 2009, 15:56

Du har PM. For jeg har mye småtjafs jeg har bruk for!
25 Year anniversary of Saab 9000

Brukeravatar
Pasient N657
2.0 bar
2.0 bar
Innlegg: 654
Registrert: 20 apr 2006, 21:18
Medlemsnummer: N657
Bil: MY01 SAAB 9-5 2.3T
Sted: Lillehammer

Re: skrote 9000 CC. Hva bør demonteres av deler?

Legg inn av Pasient N657 » 03 mai 2009, 18:05

Hvilken farge er det på bilen?

Om det er Blå (Ambassade blå, lakk-kode 198), så er jeg veldig interessert i bakdør, bakluke og panser.
Mitt 9-5 2,3T prosjekt: S-4 dødare - By Speedparts <-- SELGES HBO 120 000,-

Speedparts | H&R | Bilstein | Forge | Quafie | SPEC+ | TSW USA | Ferrita | Pioneer | Powerflex | WP PRO

Brukeravatar
Morten S.
MAX BOOST
Innlegg: 2028
Registrert: 20 mar 2003, 01:00
Medlemsnummer: N1507
Navn: Morten Sølsnæs Strandmoe
Bil: 2 x TT, V4, og900 og 9-3 SC
Sted: Vestfold
Kontakt:

Re: skrote 9000 CC. Hva bør demonteres av deler?

Legg inn av Morten S. » 03 mai 2009, 19:46

bilen er sort. Panseret er ser meget fint ut. Dørene er ikke noe å ta vare på. Bakluken husker jeg ikke.
"Alt" fra totakt til turbo

Brukeravatar
Tor N12
MAX BOOST
Innlegg: 9123
Registrert: 13 aug 2003, 01:00
Medlemsnummer: N012
Navn: Tor
Bil: 9000/9-5/9-3
Sted: Melhus

Re: skrote 9000 CC. Hva bør demonteres av deler?

Legg inn av Tor N12 » 03 mai 2009, 23:27

Panser og bakluke fra CC passer da ikke CS, dørene passer, men det vil jo være dumt.. for det første så har cc-dørene en annen plassering på hullene til listverket og for det andre så er de ikke galvanisert.
M97 9000 AERO Godbilen, evighetsprosjekt....
M07 9-5 A60 Hirsch/MgMotor
M07 9-3 Vector/Aero Cab Hirsch/MgMotor
M09 9-3 Aero XWD Hirsch/MgMotor

Brukeravatar
Pasient N657
2.0 bar
2.0 bar
Innlegg: 654
Registrert: 20 apr 2006, 21:18
Medlemsnummer: N657
Bil: MY01 SAAB 9-5 2.3T
Sted: Lillehammer

Re: skrote 9000 CC. Hva bør demonteres av deler?

Legg inn av Pasient N657 » 04 mai 2009, 20:11

Jeg så ikke at det sto CC.... :P
Mitt 9-5 2,3T prosjekt: S-4 dødare - By Speedparts <-- SELGES HBO 120 000,-

Speedparts | H&R | Bilstein | Forge | Quafie | SPEC+ | TSW USA | Ferrita | Pioneer | Powerflex | WP PRO

Brukeravatar
Tor N12
MAX BOOST
Innlegg: 9123
Registrert: 13 aug 2003, 01:00
Medlemsnummer: N012
Navn: Tor
Bil: 9000/9-5/9-3
Sted: Melhus

Re: skrote 9000 CC. Hva bør demonteres av deler?

Legg inn av Tor N12 » 04 mai 2009, 23:51

Tenningslåsen får du ut med å vri tenningen til "tenning på" så ser du på undersiden av sylinderen, der er det et lite hull.. stikk inn et lite skrujern/syl eller.l og press inn da skal du kunne få sylinderen rett ut. Noen ganger så må man rikle litt på nøkkelen.
Ellers kan du jo i allefall ta vare på sendtrallåsmotorer samt vindusheismotorer, styreboksen til sentrallåsen, rustfrie karroserideler, brytere og el.epeil
M97 9000 AERO Godbilen, evighetsprosjekt....
M07 9-5 A60 Hirsch/MgMotor
M07 9-3 Vector/Aero Cab Hirsch/MgMotor
M09 9-3 Aero XWD Hirsch/MgMotor

Svar