Åpent forum for alle Saab entusiaster. Her postes Saab/bil-tekniske innlegg.
Moderator: Moderatorer
-
Kjell N1179
- 1,5 bar

- Innlegg: 472
- Registrert: 08 okt 2007, 21:35
- Medlemsnummer: N1179
- Navn: Kjell Gullerud
- Bil: 9-3 Viggen og 9-3SS
- Sted: Sande
Legg inn
av Kjell N1179 » 01 mai 2009, 21:44
Hei
Har en ng900t som skal ha en motoroverhaling nå snart. Motor kode på min: B204L
Lurte da på å bytte til en veiv ifra 2,3liter. Noen spesiell motor den bør hentes ifra? Noen man må tenke på?
Noen som har peil på pris på en veiv? Billigre å kjøpe en delemotor å ta den ifra, el noen som har liggende?

Saab 9-3 Viggen
Saab 9-5.
Saab 93 SS
Tidligre biler
Ng900 Se Turbo, 95'' X
-
Tor N12
- MAX BOOST
- Innlegg: 9123
- Registrert: 13 aug 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N012
- Navn: Tor
- Bil: 9000/9-5/9-3
- Sted: Melhus
Legg inn
av Tor N12 » 01 mai 2009, 21:52
Nå må du jo bytte litt mere enn veiva for at den motoren skal bli 2.3 da, stempel og råder må nok også til
Så må du selvfølgelig ha programvare som er tilpasset den nye motoren
M97 9000 AERO Godbilen, evighetsprosjekt....
M07 9-5 A60 Hirsch/MgMotor
M07 9-3 Vector/Aero Cab Hirsch/MgMotor
M09 9-3 Aero XWD Hirsch/MgMotor
-
Kjell N1179
- 1,5 bar

- Innlegg: 472
- Registrert: 08 okt 2007, 21:35
- Medlemsnummer: N1179
- Navn: Kjell Gullerud
- Bil: 9-3 Viggen og 9-3SS
- Sted: Sande
Legg inn
av Kjell N1179 » 02 mai 2009, 10:44
ja

Saab 9-3 Viggen
Saab 9-5.
Saab 93 SS
Tidligre biler
Ng900 Se Turbo, 95'' X
-
Edward N812
- MAX BOOST
- Innlegg: 3096
- Registrert: 29 sep 2006, 14:17
- Medlemsnummer: 812
- Navn: Edward S. Palm
- Sted: Drammen
Legg inn
av Edward N812 » 03 mai 2009, 09:25
I say GO FOR IT. hadde vært et flott prosjekt å fulgt opp på

1993 9000 CS 2.3 Turbo
1986 900 Aero
1976 Vespa 50s
-
Kurt N597
- 1.2 bar

- Innlegg: 267
- Registrert: 31 aug 2007, 12:39
- Medlemsnummer: N597
- Navn: Kurt
- Bil: 9-5 Aero Estate
- Sted: Tromsø
Legg inn
av Kurt N597 » 03 mai 2009, 12:15
Hei Kjell.
Du kan bruke veiv fra alle B234 kortmotorer og alle B235. Altså 1994-2009.
Du bør få tak i ei veiv som ikke har skade eller slitasje på lagertappene, og den bør som regel poleres/måles før bruk.
Pris? Etter tilstand. Har sett alt fra 500 for dårlig veiv til 5000 for polert/målt veiv med perfekte lagertapper.
mvh Kurt N597
Saab 9-5 Aero Estate
-
saab9000aero
- Overload!!!
- Innlegg: 1571
- Registrert: 23 sep 2004, 01:00
- Medlemsnummer: n434
- Navn: Arvid Nesse
- Bil: saab 9-5 2.2tid, saab 9000 cse
- Sted: Bergen
Legg inn
av saab9000aero » 04 mai 2009, 06:22

KAn få kjøpe de deølene eg har liggende...Veiv fra B235R og stempler og staker fra 9000 AERO B234R..
Opel vivaro 9 seter
Ford Mondeo 2.0 tdci 2008 modell. Min bil
1989 modell SUZUKI DR 750 BIG.
-
Kjell N1179
- 1,5 bar

- Innlegg: 472
- Registrert: 08 okt 2007, 21:35
- Medlemsnummer: N1179
- Navn: Kjell Gullerud
- Bil: 9-3 Viggen og 9-3SS
- Sted: Sande
Legg inn
av Kjell N1179 » 04 mai 2009, 06:45
sender deg PM.

Saab 9-3 Viggen
Saab 9-5.
Saab 93 SS
Tidligre biler
Ng900 Se Turbo, 95'' X