bytta turbo på min 9-5 98' i går, noe som i og for seg gikk smertefritt, da den som stod i var gåen - mildt sagt.
Nå i ettertid ser jeg imidlertid at ved høye pådrag, går det olje i dumpen (Er snakk om klissklass dryppende våt av olje) og dette sprer seg selvsagt rundt om på manifold og diverse andre saker som holder høyere temperatur enn oss mennesker.
Spørsmålet mitt blir selvsagt da; hva F*** skjer? Har et av stemplene tatt kvelden? Oljeringer rundt stempel? Overtrykk i bunnpanna? Hva er normalt?
Bilen lader ca. 0.7-0.8 ved 4500 omdr. og jeg har ikke "mindre" effekt enn før turboskiftet. Ikke ryker det blått fra eksosen til noen tider heller. Jamnt pådrag hele veien er det også.
Men hva kan være gale med svensken min?

Setter pris på svar. Gjerne send en SMS eller ring for å slå av en prat.
Mvh.
Michael
9757 0050