Larisss skrev:skal spørre før jeg begynner å skru igjen.
- Jeg holder på med wastegatestaget, noen tips for hvordan jeg skal begynne. Staget er skrudd ca 1/3 del ut nå. Blir det mindre trykk når jeg skrur det ut ja? ligger på ca 0.8Bar på GLT nå. kanskje noen som har en anelse på hvor mange runder ut/inn jeg burde begynne. Det er ikke orginal turbo men orginal wastegate, har hørt at om man skrur 1 runde så blir det 0.1Bar + eller -, rett? Har prøvd å skrudd staget alle veier uten å klart å fått trykket noe mindre enn 0.8Bar.
-Hvordan er det bilen skal oppføre seg om GLT er for høyt? bilen min nykker og skyter i potta når trykket kommer på 0.8Bar, er dette vanlig eller må det være noe annet som er feil?
Håper på masse svar og Tips her nå:D.
Mulig jeg husker feil, men jeg trodde du måtte skru mer enn en runde for å endre 0,1 bar. (Om jeg husker riktig er det nesten 4 runder, men det er jo bare å prøve og se.)
Uansett, du plukker av klips som holder staget, så tar du dette ned litt så du kan vri på det. Så holder du i enden inntil klokka med en tang, løsner mutteren og vrir på enden av staget. (viktig å holde i ene enden så du ikke vrir delen av staget som går inn i WG-klokka). Kortere stag = høyere ladetrykk.