Lurte på om jeg skulle bruke penger på et nytt eksosanlegg. Ser at potta bak vil ta kveld om et år eller to pga rust.
Da jeg må skifte uansett kunne jeg tenke meg å sette i en 3" Superflow Komplett med Sportkatalysator eller en 3" Superflow Komplett med Racekatalysator. Om den skal være rustfritt vet jeg ikke da det ikke er noe salting på veiene her jeg bor. Kanskje det bare blir bortkasta penger?
Er det mye å hente av effekt på en av disse kontra et standard anlegg?
Har steg 1 fra før (PPC og luftfilter) på bilen som er en m99 2.0t Estate[/url]
Eksosanlegg
Moderator: Moderatorer
- Trond N47
- Overload!!!
- Medlemsnummer: 047
- Sted: Trondheim
Vil du trimme mere så er effektanlegg veien å gå. Men du må vel fylle etter med chip for å få noe utav det. Ulempen er at det blir mere støy i bilen, spesielt ved pådrag og opp bakker. Jeg liker godt det voldsomme sparket i seteryggen uten at motoren høres, og angrer litt på at jeg kjøpte 3". Bilen gikk alt for godt fra før. Har rakt erstatningsrør istedet for katalysator og kan derfor ikke gi noe godt svar på valg av kat.
Trond #047
94 SAAB og900 Cabriolet turbo S (Aero)
94 SAAB 9000 2,3T CSE
06 SAAB 9-5 Vector Sport Estate 2,3T
94 SAAB og900 Cabriolet turbo S (Aero)
94 SAAB 9000 2,3T CSE
06 SAAB 9-5 Vector Sport Estate 2,3T
- tranceman N366
- 1,5 bar
- Sted: Andenes
Jeg vil ha et anlegg som gir litt mer HK, men er ikke interessert i at nabolaget skal høre megTrond N47 skrev:Vil du trimme mere så er effektanlegg veien å gå. Men du må vel fylle etter med chip for å få noe utav det. Ulempen er at det blir mere støy i bilen, spesielt ved pådrag og opp bakker. Jeg liker godt det voldsomme sparket i seteryggen uten at motoren høres, og angrer litt på at jeg kjøpte 3". Bilen gikk alt for godt fra før. Har rakt erstatningsrør istedet for katalysator og kan derfor ikke gi noe godt svar på valg av kat.

Jeg har chipp fra før, om det er det du mener med "du må vel fylle etter med chip for å få noe utav det"?
- SPEEDPARTS N327
- 2.0 bar
- Medlemsnummer: N327
- Navn: Speedparts Norway
- Bil: Norges raskeste SAAB
- Sted: Kjeller Vest 1 - 3
- Kontakt:
Re: Eksosanlegg
tranceman skrev:Lurte på om jeg skulle bruke penger på et nytt eksosanlegg. Ser at potta bak vil ta kveld om et år eller to pga rust.
Da jeg må skifte uansett kunne jeg tenke meg å sette i en 3" Superflow Komplett med Sportkatalysator eller en 3" Superflow Komplett med Racekatalysator. Om den skal være rustfritt vet jeg ikke da det ikke er noe salting på veiene her jeg bor. Kanskje det bare blir bortkasta penger?
Er det mye å hente av effekt på en av disse kontra et standard anlegg?
Har steg 1 fra før (PPC og luftfilter) på bilen som er en m99 2.0t Estate[/url]
Heisan.
Med halvsats eksos ( dette er er eksos etter kat i 2,5 eller 3" vil du i pinsippet ha steg 2.
Mvh
Speedparts

Close to your SAAB, closer to you with speedparts
www.speedparts.no
www.speedparts.no