Hei.
Var ute en tur i dag, og kjørte i rundt 70-80 på lavt turtall, da bilen plutselig stoppa. Helt uten videre. Den sa ikke noe, bare døde.
Ikke ville den starte igjen heller, ikke tegn til liv i det hele tatt.
Noen forslag?
Hørt noe om en eller annen sikkerhetsbryter, men ser ikke for meg at det er noe sånt på den?
ng900 stopp
Moderator: Moderatorer
- stianj
- 2.0 bar
- Innlegg: 711
- Registrert: 03 aug 2008, 15:13
- Medlemsnummer: N1460
- Navn: Stiaaan
- Bil: 9-3 XWD
- Sted: Brumunddal
ng900 stopp
2009 9-3 Aero XWD
- Tor N12
- MAX BOOST
- Innlegg: 9123
- Registrert: 13 aug 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N012
- Navn: Tor
- Bil: 9000/9-5/9-3
- Sted: Melhus
Re: ng900 stopp
Går ut fra at det gjelder signaturbilen?
I allefall så er de 3 vanligste årsakene disse:
1: Tennkassett
Den kan du sjekke med å ta den av, skru ut alle pluggene og sette dem inn i tennkassetten. Så må du jorde alle pluggene skikkelig til motoren med en kabel.. deretter kjører du motoren på starteren og ser at det gnister.
2: Bensinpumpe
Denne skal du jo høre i et par sekunder etter at du slår på tenninga (vel å merke så må tenninga ha vært av en stund først, tror det er 10 min). Alternativt så kan du tvangskjøre pumpa med å sette strøm på kretsen til den.
3: Veivakselgiver
Du kan se etter om turtelleren "hopper" litt når du kjører den på starteren, gjør den det så virker den høyst sansynlig..
Om den ikke rører seg så kan den være gåen men det er ikke en helt sikker diagnosemetode.
I allefall så er de 3 vanligste årsakene disse:
1: Tennkassett
Den kan du sjekke med å ta den av, skru ut alle pluggene og sette dem inn i tennkassetten. Så må du jorde alle pluggene skikkelig til motoren med en kabel.. deretter kjører du motoren på starteren og ser at det gnister.
2: Bensinpumpe
Denne skal du jo høre i et par sekunder etter at du slår på tenninga (vel å merke så må tenninga ha vært av en stund først, tror det er 10 min). Alternativt så kan du tvangskjøre pumpa med å sette strøm på kretsen til den.
3: Veivakselgiver
Du kan se etter om turtelleren "hopper" litt når du kjører den på starteren, gjør den det så virker den høyst sansynlig..
Om den ikke rører seg så kan den være gåen men det er ikke en helt sikker diagnosemetode.
M97 9000 AERO Godbilen, evighetsprosjekt....
M07 9-5 A60 Hirsch/MgMotor
M07 9-3 Vector/Aero Cab Hirsch/MgMotor
M09 9-3 Aero XWD Hirsch/MgMotor
M07 9-5 A60 Hirsch/MgMotor
M07 9-3 Vector/Aero Cab Hirsch/MgMotor
M09 9-3 Aero XWD Hirsch/MgMotor
- stianj
- 2.0 bar
- Innlegg: 711
- Registrert: 03 aug 2008, 15:13
- Medlemsnummer: N1460
- Navn: Stiaaan
- Bil: 9-3 XWD
- Sted: Brumunddal
Re: ng900 stopp
Hei.Tor N12 skrev:Går ut fra at det gjelder signaturbilen?
I allefall så er de 3 vanligste årsakene disse:
1: Tennkassett
Den kan du sjekke med å ta den av, skru ut alle pluggene og sette dem inn i tennkassetten. Så må du jorde alle pluggene skikkelig til motoren med en kabel.. deretter kjører du motoren på starteren og ser at det gnister.
2: Bensinpumpe
Denne skal du jo høre i et par sekunder etter at du slår på tenninga (vel å merke så må tenninga ha vært av en stund først, tror det er 10 min). Alternativt så kan du tvangskjøre pumpa med å sette strøm på kretsen til den.
3: Veivakselgiver
Du kan se etter om turtelleren "hopper" litt når du kjører den på starteren, gjør den det så virker den høyst sansynlig..
Om den ikke rører seg så kan den være gåen men det er ikke en helt sikker diagnosemetode.
Ja, gjelder signaturbilen.
Funnet ut at bensinpumpa ikke starter, så at den ikke får bensin, er det ikke tvil om.
2009 9-3 Aero XWD