Greit nok at det er billig, men de 20hk du får ekstra er IKKE verdt alt arbeidet med mindre du da har motorhavari og uansett må bytte. Diskusjonen om motorbytte har vært oppe et utall ganger, og hver gang kommer vi frem til at det absolutt enkleste er å kjøpe en bil med turbomotor fra før, og selge den du har.
M91 Saab 9000cc 2.3 Turbo S (godbil)
M08 Saab 9-3 SC 2,0t Vector (Hirsch)
M98 Saab 9-5 sedan 2.3t steg 1
Det er nå rimelig enkelt å bytte fra 2,0 suger til 2,3 suger da, elnettet er såvidt jeg vet det samme, men det må selvsagt byttes styreboks (motronic).
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan