Jeg er egentlig en bmw gutt, men nå har det seg slik at farfar begynner å bli gammel, å har innsett at han må kvitte seg med bilen. Uheldigvis ble han lurt i forbindelse med et verkstedsopphold for noen måneder siden, så det ble byttet deler for 40-50 000.. (vannpumpe, radiator, registerreim+++ skal være kvitteringer på alt) bilen skal også være eu godkjent uten feil for kort tid siden, rust, bulk og skrapefri og ellers pedantisk holdt- 1eiers bil fra den var ny i 1984 til dags dato. Farfar er ellers en snill gammel mann med hatt- så bilen er kjørt deretter de rundt 240-250 000km. Ellers har den alltid stått i garasje. Husker jeg rett har den ikke turbo, stoffinteriør og er uten servo, og forhåpentligvis henger "5speed" klistremerket bakpå enda;) Hvor mye kan en slik bil være verdt? Tungsolgt? er jo ikke akkurat mange av dere saabentusiaster.. er 30-40 000 for mye å håpe på? Må da være et optimalt utgangspunkt for en som vil bygge ulv i fåreklær.. Uten at jeg er helt sikkert skal den ha komplett servicehefte hos saabforhandler= totalt orginal bil for dem som bryr seg om slikt.
Jeg regner med å ha bilen hjemme på tunet en gang i neste uke, evt interesserte kan gi meg en lyd fra 19-21.30 på 41 67 7355. eller melding fra 06.30++ Jeg ber om at disse tidene blir respektert ettersom jeg jobber lange skift inkl helger.
Verdi av strøken 84mod 900?
Moderator: Moderatorer
- Tor N12
- MAX BOOST
- Medlemsnummer: N012
- Navn: Tor
- Bil: 9000/9-5/9-3
- Sted: Melhus
Re: Verdi av strøken 84mod 900?
Er vel omtrent umulig å gi deg et godt svar uten bilder og en bedre beskrivelse.
Skal man si noe generelt så er det desverre vanskelig å få tilbake så mye for en gammel 900, i allefall om det ikke er en turbovariant og kansje spesielt om det er en sedan. De som er mest ettertraktet er nok 3-dørs combicupe.
Men om nå bilen er så strøken som du sier så er det jo klart at den har god verdi for spes interesserte, rustfrie og900 (og= old generation) er jo omtrent umulig å finne.
Du får legge ut litt bilder her når du har fått den i hus
Skal man si noe generelt så er det desverre vanskelig å få tilbake så mye for en gammel 900, i allefall om det ikke er en turbovariant og kansje spesielt om det er en sedan. De som er mest ettertraktet er nok 3-dørs combicupe.
Men om nå bilen er så strøken som du sier så er det jo klart at den har god verdi for spes interesserte, rustfrie og900 (og= old generation) er jo omtrent umulig å finne.
Du får legge ut litt bilder her når du har fått den i hus

M97 9000 AERO Godbilen, evighetsprosjekt....
M07 9-5 A60 Hirsch/MgMotor
M07 9-3 Vector/Aero Cab Hirsch/MgMotor
M09 9-3 Aero XWD Hirsch/MgMotor
M07 9-5 A60 Hirsch/MgMotor
M07 9-3 Vector/Aero Cab Hirsch/MgMotor
M09 9-3 Aero XWD Hirsch/MgMotor
- Eirik N396
- MAX BOOST
- Medlemsnummer: N396
- Bil: 95, 99, 90
- Sted: Sandnes
- Kontakt:
Som Tor sier er det ikke mye å anslå pris utifra, når en ikke har bilder. Verkstedsregningen høres helt vanvittig ut da. Og om de byttet registerreim har han for alvor blitt lurt, da denne bilen har registerkjede 
Men som allerede nevnt : Turbobiler er mer verdt. Sedaner er generelt mindre verdt, dersom det er det du har.
Om bilen er så godt holdt som du gir inntrykk for, er det kanskje større sjans for at noen i GSV kan se gjennom fingrene med mangelen på motorkraft. Og en strøken originalbil burde jo være hos noen som vil holde den original da
Om jeg allikevel skal prøve meg på å anslå en pris, synes jeg 30-40000 høres noe dyrt ut. Da tror jeg ihvertfall det vil ta tid å finne en kjøper.

Men som allerede nevnt : Turbobiler er mer verdt. Sedaner er generelt mindre verdt, dersom det er det du har.
Om bilen er så godt holdt som du gir inntrykk for, er det kanskje større sjans for at noen i GSV kan se gjennom fingrene med mangelen på motorkraft. Og en strøken originalbil burde jo være hos noen som vil holde den original da

Om jeg allikevel skal prøve meg på å anslå en pris, synes jeg 30-40000 høres noe dyrt ut. Da tror jeg ihvertfall det vil ta tid å finne en kjøper.
- Morten S.
- MAX BOOST
- Medlemsnummer: N1507
- Navn: Morten Sølsnæs Strandmoe
- Bil: 2 x TT, V4, og900 og 9-3 SC
- Sted: Vestfold
- Kontakt:
Det ble solgt en og900i som bare hadde gått 6-7000 km
for noen år siden. Mener det var i den prisklassen, og den var avertert diverse steder en god stund.
Slike verksteder skulle vært offentliggjort satt på svarteliste! Hjelper antakelig ikke å gå til sak mot slike, da de sjeldent eier noe på papiret....

Slike verksteder skulle vært offentliggjort satt på svarteliste! Hjelper antakelig ikke å gå til sak mot slike, da de sjeldent eier noe på papiret....
"Alt" fra totakt til turbo
at bilen har registerkjede og ikke reim, viser vel egentlig hvor lite peiling jeg har på saab. var egentlig skrevet mest for å gi et intrykk av at mye er byttet. Jeg ble selv ganske irritert når de lurer en stakkars 85år gammel mann på den måten. Nå er det noen år siden jeg har sett bilen, men går utifra at det er en sedan/5dørs. Hva som angår pris har jeg ikke peiling på selv heller- men jeg vet at feks en 520 eller 320 fra 84 (kanskje en slags konkurrent den gangen) koster kanskje oppmot 50 000 selvom den er magert utstyrt om den er så strøken som intrykket jeg har fått.. Spesielt når det aldri har vært sveist på bilen. og bilder skal selfølgelig komme med tiden..