Den siste uka har det gått veldig mye i Kaizers Orchestra ("Våre demoner"), Jamie Cullum ("Twentysomething") og Eva and the Heartmaker ("Let's Keep This Up Forever").

Førstnevnte fordi jeg har hørt på Kaizers, og elsket musikken deres, siden debutalbumet, og har også hørt mye på gnom; Kaizers forgjenger. Cullum er også en "gammel traver" for min del. Fikk huken på navnet hans etter "Twentysomething"-skiva, og nå kommer han jaggu til Moldejazz! Eva and the Heartmaker er kanskje ikke helt representativt for min musikksmak, men når sommeren var på en snarlig visitt her tidligere i måneden fikk den et par gjennomlyttinger. Passer utmerket med slik lettbeint musikk når været er perfekt.
På generell basis misliker jeg stort sett det aller, aller meste fra 80-tallet. Onkelen min fant en gammel platespiller og en haug med LPer under en opprydding hjemme hos seg som jeg skulle få

Han hørte visst på en del rock på 70-tallet, Rolling Stones og diverse i følge fatter'n. Gleder meg skikkelig til å se hva som ligger i den samlingen der!
... og akkurat i dette øyeblikk er det "Ten"-albumet til Pearl Jam som har æren av å flyte gjennom hodetelefonene.