Åpent forum for alle Saab entusiaster. Her postes Saab/bil-tekniske innlegg.
Moderator: Moderatorer
-
doo-kie
- Overload!!!
- Innlegg: 1960
- Registrert: 22 feb 2008, 17:55
- Medlemsnummer: N1304
- Navn: Jens Petter Jensen
- Bil: 06 Saab 9-5, 11 Saab 9-3x
- Sted: Rognan, Saltdal
Legg inn
av doo-kie » 17 jul 2009, 13:20
Nå etter et motor bytte. Får vi ikke start på motoren. Er en m00 9-5 2,3t.
Vi har bensintykk i fuelrail. og den tørner rundt, men pluggene er helt tørre.
Så kommer spørsmålet? hva er det vi har glemt å koble til? Klarte ikke å se noe som helst
Har hatt 4 motor ut/inn på 9-5, men aldri opplevd dette
Noen idè??
Sist redigert av
doo-kie den 18 jul 2009, 12:56, redigert 2 ganger totalt.
MY11 Saab 9-3x sc XWD eLSD 2.0T(maptun)
MY06 Saab 9-5 Vector SC 2.0t(Hirsch)
Dodge Ram d-150 pickup
MY02 saab 9-5 2.0t BSR steg 1(Spiker)
93 Saab 9000cs 2.0T(Solgt)
http://www.garaget.org/doo-kie
-
Paradigm N558
- MAX BOOST
- Innlegg: 6954
- Registrert: 03 jun 2005, 01:00
- Medlemsnummer: 558
- Navn: Robert
- Bil: Ionic
- Sted: Bodø
Legg inn
av Paradigm N558 » 17 jul 2009, 13:27
Mål om dere får spenning på el.pluggene til dysene, gjør dere det... så vet jeg sannelig ikke...
Sjekk også at bensinledningen ikke er ødelagt inni tanken, for da går bensin igjennom, men klarer ikke å lage nok trykk.
2022 Ionic 5
2018 Suzuki SV650 X
2024 NEVS Emily GT (I wish)
Har eid: MY86 900i, MY85 900t, MY95 9000 Aero, MY01 9-3 2.0t, MY05 9-5 Aero, MY97 9000 Aero
-
doo-kie
- Overload!!!
- Innlegg: 1960
- Registrert: 22 feb 2008, 17:55
- Medlemsnummer: N1304
- Navn: Jens Petter Jensen
- Bil: 06 Saab 9-5, 11 Saab 9-3x
- Sted: Rognan, Saltdal
Legg inn
av doo-kie » 17 jul 2009, 13:44
Ja skal gjøre det.
Når det gjelder bensin trykket ser det ut som det er høyt nok. sprutet bra ut av nippelen på fuelrailn.
Takk for tipset

MY11 Saab 9-3x sc XWD eLSD 2.0T(maptun)
MY06 Saab 9-5 Vector SC 2.0t(Hirsch)
Dodge Ram d-150 pickup
MY02 saab 9-5 2.0t BSR steg 1(Spiker)
93 Saab 9000cs 2.0T(Solgt)
http://www.garaget.org/doo-kie
-
doo-kie
- Overload!!!
- Innlegg: 1960
- Registrert: 22 feb 2008, 17:55
- Medlemsnummer: N1304
- Navn: Jens Petter Jensen
- Bil: 06 Saab 9-5, 11 Saab 9-3x
- Sted: Rognan, Saltdal
Legg inn
av doo-kie » 17 jul 2009, 17:42
Ja oki. Var det da bensinpumpa som var dårlig?
Bilen gikk jo med den gamle motoren, var bare det at den hadde vært kjørt tom for olje. Og lydene var jo fiiine!
Rådebank å blårøyk.
Hva tror dere det er? ser ikke at vi har koblet noe feil heller. Er jo egentli ikke så mye å koble feil.
Men vi merket også at vifta starter og går en stund etter vi tar ut nøkkelen?
Hadde samme problemet med min når jeg første gang programerte den med PPC.
MY11 Saab 9-3x sc XWD eLSD 2.0T(maptun)
MY06 Saab 9-5 Vector SC 2.0t(Hirsch)
Dodge Ram d-150 pickup
MY02 saab 9-5 2.0t BSR steg 1(Spiker)
93 Saab 9000cs 2.0T(Solgt)
http://www.garaget.org/doo-kie
-
doo-kie
- Overload!!!
- Innlegg: 1960
- Registrert: 22 feb 2008, 17:55
- Medlemsnummer: N1304
- Navn: Jens Petter Jensen
- Bil: 06 Saab 9-5, 11 Saab 9-3x
- Sted: Rognan, Saltdal
Legg inn
av doo-kie » 17 jul 2009, 19:34
Stakk fra feilsøkinga for noen timer siden. Jeg og dama stakk til brodern i sverge heller

Men fikk akkurat tlf at problemet var løst. Var bare ei jordledning på innsuget som ikke satt helt fast.
Små bagateller er absolutt værst å finne ut av... Men godt at alt er bra nå.
Var en MEGET gla eier jeg hadde på tlf
Men takk for alle tips. Genialt å ha dette forumet å støtte seg på!
Go helg

MY11 Saab 9-3x sc XWD eLSD 2.0T(maptun)
MY06 Saab 9-5 Vector SC 2.0t(Hirsch)
Dodge Ram d-150 pickup
MY02 saab 9-5 2.0t BSR steg 1(Spiker)
93 Saab 9000cs 2.0T(Solgt)
http://www.garaget.org/doo-kie