Legg inn
av Ingvar N629 » 28 jul 2009, 00:15
Du kan som det nevnes over her ta en titt i tråden min, men alt står ikke der. Skal du ha nyere front på den bilen så må det gjøres en del om du skal ha alt til å funke som tenkt, men det er ikke umulig. Jeg har gjort følgende:
-Sveiset om kollisjonsbjelken med deler fra nyere bjelke. Noe sveising må du uansett gjøre for å få festa lyktene, skal du ha lyktespylere i tillegg så blir det mer (jeg har montert spylerne, det er ikke lykteviskere på nyfronten). I tillegg må du bytte slanger til spylerne.
-Byttet spylervæsketank til tank fra M02-> for å få høytrykkspumpe til lyktespylerne.
-Byttet lykter (så klart), og loddet om ledningsnett slik at alt funker. I tillegg må bryteren for høydejustering av lyktene byttes til M02-> (tror jeg, eller så var min gamle bryter i ustand. Sjekk om delenumrene er like.).
-Byttet SID for at signalet for lavt spylervæskenivå fortsatt skal funke med den nye typen tank. Jeg byttet like godt til SID fra M04-> og loddet da om motstandene i bryterne på rattet for at de skal funke med den nye typen SID.
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan