Jeg skal nå gå til anskaffelse av en Saab 9-3 turbo (bensin). Har satt en maks pris på 100.000, så modeller fra 1998-2001 er aktuelle.
Ser det har vært et motorbytte i 2000. Fra 1998-2000, var det en 154HK motor (B204E), mens det fra 2000-2002 var en 150HK motor (B205E)
Er det kvalitetsforskjeller på disse 2 motorene?
Har også hørt at Saab har hatt smøreproblem på noen motortyper. Er de to 9-3 motorene jeg lister opp berørt av dette?
Valg av 9-3 motor
Moderator: Moderatorer
- Ingvar N629
- MAX BOOST
- Innlegg: 12871
- Registrert: 14 mar 2006, 16:41
- Medlemsnummer: 629
- Navn: Ingvar Garåsen
- Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
- Sted: Rissa
Re: Valg av 9-3 motor
Ja, sistnevnte. Den har imidlertid også fordeler som den eldre ikke har, bl a et mer moderne motorstyresystem.hby skrev: Har også hørt at Saab har hatt smøreproblem på noen motortyper. Er de to 9-3 motorene jeg lister opp berørt av dette?
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
- Aleks_
- Overload!!!
- Innlegg: 1679
- Registrert: 02 mar 2007, 18:45
- Medlemsnummer: N1025
- Navn: Aleksander
- Bil: MY01 9-5 2,3t
- Sted: Stange v/ Hamar og Bodø
Re: Valg av 9-3 motor
Skal vel også nevnes at om serviceheftet er fulgt til punkt og prikke, så skal veivhusventilasjonen være bytta på disse, og da skal smøreproblemene være mindre/løst.
N1025
- 2001 Saab 9-5 2,3t Sedan
x 1997 Saab 900S
http://www.garaget.org/Aleksander
“Horsepower sells cars, torque wins races” - Carol Shelby
- 2001 Saab 9-5 2,3t Sedan
x 1997 Saab 900S
http://www.garaget.org/Aleksander
“Horsepower sells cars, torque wins races” - Carol Shelby