Motortrøbbel.

Åpent forum for alle Saab entusiaster. Her postes Saab/bil-tekniske innlegg.

Moderator: Moderatorer

Svar
svarner
Innlegg: 18
Registrert: 02 sep 2009, 09:43
Bil: 93.9000 2,3 t , 89 Thema t
Sted: Meldal,Sør Trøndelag

Motortrøbbel.

Legg inn av svarner » 02 sep 2009, 10:21

Mangler litt kunskap om saab. KJøpte en 93 9000 2,3 turbo. På veien hjem raste lager + veiva på fremste råde. Kan veiva demonteres med motor på plass?
Kan chippen fra 2,0 brukes på 2,3?
Fikk tak på en 88 mod 2.0 t, men denne er en annen type som ikke passet. Kan veiva eventuelt brukes fra 2,0?
Hvis ikke har jeg altså en god 2,0 turbo motor billig til salgs .Denne er chippet, målt til 241 hk.
Har også nye blanke blinklys glass til salgs.
Hadde vært greit med noen hurtige svar fra gutta som kan dette:-)

Brukeravatar
Paradigm N558
MAX BOOST
Innlegg: 6954
Registrert: 03 jun 2005, 01:00
Medlemsnummer: 558
Navn: Robert
Bil: Ionic
Sted: Bodø

Re: Motortrøbbel.

Legg inn av Paradigm N558 » 02 sep 2009, 10:43

svarner skrev:Mangler litt kunskap om saab. KJøpte en 93 9000 2,3 turbo. På veien hjem raste lager + veiva på fremste råde. Kan veiva demonteres med motor på plass?
Kan chippen fra 2,0 brukes på 2,3?
Fikk tak på en 88 mod 2.0 t, men denne er en annen type som ikke passet. Kan veiva eventuelt brukes fra 2,0?
Hvis ikke har jeg altså en god 2,0 turbo motor billig til salgs .Denne er chippet, målt til 241 hk.
Har også nye blanke blinklys glass til salgs.
Hadde vært greit med noen hurtige svar fra gutta som kan dette:-)
Chippen kan ikke brukes fra en 2.0 på en 2.3.
Tror veiva skal passe.
2022 Ionic 5
2018 Suzuki SV650 X
2024 NEVS Emily GT (I wish)
Har eid: MY86 900i, MY85 900t, MY95 9000 Aero, MY01 9-3 2.0t, MY05 9-5 Aero, MY97 9000 Aero

Brukeravatar
Kurt N597
1.2 bar
1.2 bar
Innlegg: 267
Registrert: 31 aug 2007, 12:39
Medlemsnummer: N597
Navn: Kurt
Bil: 9-5 Aero Estate
Sted: Tromsø

Re: Motortrøbbel.

Legg inn av Kurt N597 » 02 sep 2009, 11:04

svarner skrev:Mangler litt kunskap om saab. KJøpte en 93 9000 2,3 turbo. På veien hjem raste lager + veiva på fremste råde. Kan veiva demonteres med motor på plass?
Kan chippen fra 2,0 brukes på 2,3?
Fikk tak på en 88 mod 2.0 t, men denne er en annen type som ikke passet. Kan veiva eventuelt brukes fra 2,0?
Hvis ikke har jeg altså en god 2,0 turbo motor billig til salgs .Denne er chippet, målt til 241 hk.
Har også nye blanke blinklys glass til salgs.
Hadde vært greit med noen hurtige svar fra gutta som kan dette:-)
1. Motoren må ut av bilen for å demontere veiva.
2. M93 9000 2,3 turbo har Trionic 5.2 motorstyring. Denne finnes kun på 2,3 turbo fra 1993, så da kan du ikke bruke noe annet, nei.
3. Veiva fra 2,0 kan ikke brukes. 2,0 har 78mm slaglengde og 2,3 har 90mm slaglengde.

Det som du har til salgs kan du jo legge ut under Deler Selges.
mvh Kurt N597

Saab 9-5 Aero Estate

Helge
Overload!!!
Innlegg: 1675
Registrert: 31 aug 2008, 20:21
Sted: Gaupen, Hedmark

Re: Motortrøbbel.

Legg inn av Helge » 02 sep 2009, 16:32

Hvis motoren raste på vei hjem fra der du kjøpte bilen ville jeg levert den tilbake.
06 9-5 TiD.
99 9-3 Cab.

svarner
Innlegg: 18
Registrert: 02 sep 2009, 09:43
Bil: 93.9000 2,3 t , 89 Thema t
Sted: Meldal,Sør Trøndelag

Re: Motortrøbbel.

Legg inn av svarner » 02 sep 2009, 21:04

Klar over det, men trodde jeg skulle slippe unna med å skifte lagrene.
Selger og jeg ble enige om prisreduksjon, så det er greit.

Brukeravatar
9000turbo16v
Grunnladetrykk
Grunnladetrykk
Innlegg: 32
Registrert: 28 mar 2009, 14:41
Medlemsnummer: n1647
Navn: lars ole
Bil: saab 9000 turbo 2l 16v
Sted: kirkenær

Re: Motortrøbbel.

Legg inn av 9000turbo16v » 14 sep 2009, 20:36

veit om 90mod. 2.3turbo motor å girkasse tilsalgs, ta kontakt:)

svarner
Innlegg: 18
Registrert: 02 sep 2009, 09:43
Bil: 93.9000 2,3 t , 89 Thema t
Sted: Meldal,Sør Trøndelag

Re: Motortrøbbel.

Legg inn av svarner » 23 sep 2009, 11:33

Takk for tipset, men nå har jeg kostet på siping av veiva, bare montering att.

Svar