I dag startet H****** for fult. En stund har lade trykket vandret litt opp og ned. kunne gå en hel dag på 0,5 bar og en annen dag helt fint. (1bar-1,1bar)
Men idag dro jeg på speedparts og kjøpte meg magnetventil og satte i gang å bytte den. Testet bilen og bilen ladet lett 1,2-1,3 bar som skremte meg, etter det ble den bare værre og begynte å kutte da den fikk ALT for mye trykk.
Så ungikk å gi ordentlig gass for syntes ikke dette var noe bra, Fikk målt at grunnlade trykket er på 0,4-0,45ca som er greit. Etter å ha byttet magnet ventilen la jeg merke til at bremselys lampene bak lyste en stund før det ga seg, det tilfellet har sluttet men hva betyr det? (nei det er ikke bremse test funksjonen, og lysene fungerte)
Er en 2,3liter med Aero hjerne og TD-04 turbo.
Orginalt luftfilter men åpen dump.
3toms JT eksos uten Kat og 2 dempere.
Leste litt om at uten kat så fikk en dårlig baktrykk og kunne skape kødd med wastgate klokka? Opplevde at turbotrykket jagde opp og ned som en sinus kurve noen ganger ved full gass.
Nå kan jeg ikke gi full gass for da gir den alt for mye ladetrykk og bilen kutter, Wg staget er urørt. kun byttet magneventil.
Takker og bukker for alle svar og tips

Mvh Trym