Jeg kjøpte en saab 95 rundt september 08, så heiv jeg på PPC tuning (steg1) ca. 1 månde etter kjøpet.
Jeg kjørte rundt 15.000-20.000km. bilen va gådd 200.000 når jeg kjøpte den, bilen hadde tiligere hadd to eldre eiere og var som ny.
men så kjørte jeg en kveld "litt" hardt, og bilen stoppet da, så satte jeg bilen på verksted der den stod i 3-4 månder.
så hviser det seg at halve pluggen var smeltet bort! dt va da blidd hull i stempel nr 1. og riper i sylinder veggen, turboen var også gåen.
fikk da tak i en ny brukt motor som var gådd 90.000 km mn som veiva var gådd på, byttet da veiva fra den defekte motoren og satte den i den "nye" motoren. får da regning fra verksted på 20.000kr og håper at alt er i orden etter lang venting.
Så kjører jeg 3.000km så trør jeg på, passerer 230km/t så mister jeg motor-kraften, ser så i speilet og dt er bare en stor røyk sky bak meg etter bilen. har bare fådd tatt opp pluggene foreløbig og der ser jeg at litt av tennstiften på pluggen er bort (igjenn). setter da i en ny plugg og prøver og starte, får da en banke lyd og masse røyk kommer ut fra eksos. (hvit)
Hva kan forårsake dette?
Plugger??
Dyser??
for lite bensin??
Tåler ikke bilen steg 1 PPC??
Har nå kjøpt røde dyser, åpent filter for mere bensin og luft. har bare rett og slett ikke hadd mot til og startet på nytt igjenn

Håper på noen gode svar, dersom jeg ikke har så mye peilig selv.

PS verksted nekter ansvar, han mente at det kunne vært en ventil som hadde løsnet og forårsaket haveri nr 1.
Jeg er ny i klubben så på forhånd takk