Nekter å starte med varm motor

Åpent forum for alle Saab entusiaster. Her postes Saab/bil-tekniske innlegg.

Moderator: Moderatorer

Svar
Ottar N398
Overload!!!
Innlegg: 1961
Registrert: 22 jul 2004, 01:00
Medlemsnummer: 398
Navn: Ottar Amdal
Bil: SAAB 900 T16, 9-5 Estate 2,0t
Sted: Skjæveland

Nekter å starte med varm motor

Legg inn av Ottar N398 » 11 sep 2009, 10:05

Min kjære og900 har slått seg litt vrang i det siste noe som har ført til litt for mange telefoner men bønn om å bli tauet hjem igjen :roll: Problemet er at bilen ikke vil starte på varm motor, trodde først at grunnen var at jeg hadde bytta til en annen LMM som jeg hadde justert til 380ohm i motsetning til den gamle som stod på 8 ohm. Dette viste seg å ikke være grunnen så nå er jeg litt rådvill. Noen som vet om komponenter i en og900 som kan slå seg vrang når motoren er varm?
Bilen går helt fint på starteren og bensinpumpa går, Jeg hadde en mistanke om at det kanskje var hallgiveren som var dårlig, men det er bevegelse i turtelleren så da kan vel den glemmes?
900 T16 M89 4d
9-5 Estate 2,0t M05

Brukeravatar
Macgeier
2.0 bar
2.0 bar
Innlegg: 807
Registrert: 18 mar 2005, 01:00

Re: Nekter å starte med varm motor

Legg inn av Macgeier » 11 sep 2009, 10:36

Når den er varm og ikke starter, napp ut sikringa til bensinpumpa - sett deg inn og kjør motoren på starteren med full gass - - sett inn sikringen og motoren starter (kanskje).
Hvorfor?
Jo, du kan ha nappet av ledningen til temperatursensoren, og motoren tror den er kald hele tiden - noe som er helt problemfritt når motoren er kald :wink: MEN på varm motor så kjører systemet på med "choke" for kaldstart og motoren drukner i bensin og starter ikke.

Bare en gjetning altså :wink:
- Saab 9-5 2.0 SE 1998 (257.000). Multifuel (LPG/Bensin) Skinn + manuellt gear.

Ottar N398
Overload!!!
Innlegg: 1961
Registrert: 22 jul 2004, 01:00
Medlemsnummer: 398
Navn: Ottar Amdal
Bil: SAAB 900 T16, 9-5 Estate 2,0t
Sted: Skjæveland

Re: Nekter å starte med varm motor

Legg inn av Ottar N398 » 11 sep 2009, 11:42

Takker for svar, var ute å målte på tempføleren nå nettop og den viser 3300ohm på kald motor, noe som er hvertfall er sånn noenlunde riktig. Har ikke fått sjekka hva den viser på varm motor for batteriet er tomt for strøm :evil:
900 T16 M89 4d
9-5 Estate 2,0t M05

Svar