Jeg ser at Saab-forhandleren i Strømstad er en del av ANA-konsernet nå. Jeg har vurdert en stund å kjøpe ny saab, og Sverige kan være et alternativ.
Er det noen som har handlet bil på ANA i Strømstad? Lurer bla. på om de har innarbeidet rutiner for salg av biler til nordmenn slik at man kan hente den ferdig registrert på grensen. Lurer også på om man kan kjøpe noen av bilene de måtte ha på ANA i Trollhättan, gjennom avd i Strømstad, jf at de tilhører samme konsernet nå. Har forresten gjort et søk på nettsidene deres og synes det var oppsiktsvekkende få bruktbiler de hadde til salgs, nyere 9-5, hadde liksom forestilt meg at ANA i trollis har tusenvis av Saaber til salgs til en hver tid.
Lurer også på om det har noe for seg å kjøpe saab i sverige med dagens valutakurser?
ANA - Trollhättan, Strømstad
Moderator: Moderatorer
- Skaten N671
- 2.0 bar
- Medlemsnummer: N671
- Bil: Saab 900 Aero
- Sted: Tysnes
Re: ANA - Trollhättan, Strømstad
Den siste perioden har det blitt solgt veldig mange brukte saaber i sverige. Det kan vel forklare grunnen til lite bruktbiler på lager.savicevic skrev:Har forresten gjort et søk på nettsidene deres og synes det var oppsiktsvekkende få bruktbiler de hadde til salgs, nyere 9-5, hadde liksom forestilt meg at ANA i trollis har tusenvis av Saaber til salgs til en hver tid.
'82 Saab 99
'86 Saab 900 Aero (go' bilen)
'98 Peugeot Partner (arbeidsbil)
'99 Saab 9-5
- tlf: 94366164 -
"Norges største trosamfunn er folk som har kjøpt ett VAG produkt å tror de har fått en bra bil"
'86 Saab 900 Aero (go' bilen)
'98 Peugeot Partner (arbeidsbil)
'99 Saab 9-5
- tlf: 94366164 -
"Norges største trosamfunn er folk som har kjøpt ett VAG produkt å tror de har fått en bra bil"
-
- MAX BOOST
- Medlemsnummer: N17
- Navn: Børre Midtlien
- Bil: -63 96/-73 99/-76 95
- Sted: Lillehammer
- Kontakt:
Jeg har kjøpt 3 Saab'er fra Sverige, hvorav 2 fra ANA i Trollhättan. Bare positivt å si om dem, bilene ble levert "tax-free" (dvs uten svensk moms) på Tollen på Svinesund til avtalt tid, så det var bare å møte opp der med prøveskilter. De stiller med alle papirer fra Svensk side, du må fortolle bilen (betale mva) innen tre dager og sørge for innbetaling av engangsavgift selv. Du må også sørge for time for registrering hos biltilsynet.
Når jeg har handlet, så har kursen vært omtrent som nå eller noe lavere, og på diesel har det ihvertfall vært penger å spare. Noe mer usikker på bensin, men det ser en fort ved å regne litt på det.
Strömstad stiller nok med samme servicen.
Som nevnt har mange nordmenn "oppdaget" ANA, så det forklarer nok mangelen på bruktbiler. Men ring dem og hør om de har noe på gang inn.
Lykke til!
Når jeg har handlet, så har kursen vært omtrent som nå eller noe lavere, og på diesel har det ihvertfall vært penger å spare. Noe mer usikker på bensin, men det ser en fort ved å regne litt på det.
Strömstad stiller nok med samme servicen.
Som nevnt har mange nordmenn "oppdaget" ANA, så det forklarer nok mangelen på bruktbiler. Men ring dem og hør om de har noe på gang inn.
Lykke til!
-63 96TT // -73 99 // -99 9-5 LPG // -11 9-3 TTiD
TECH2 // Lawicel & BDM
TECH2 // Lawicel & BDM
- Morten S.
- MAX BOOST
- Medlemsnummer: N1507
- Navn: Morten Sølsnæs Strandmoe
- Bil: 2 x TT, V4, og900 og 9-3 SC
- Sted: Vestfold
- Kontakt:
Jeg har fulgt litt med på bilene i T.hättan Ser at veldig mange av 9-5ene er med utstyrsnivå Lineær.
Kjøper svenskene generelt biler med lavere utstyrs nivå?
Kjøper svenskene generelt biler med lavere utstyrs nivå?
Sist redigert av Morten S. den 13 sep 2009, 21:17, redigert 1 gang totalt.
"Alt" fra totakt til turbo
Takk for fine svar.
Helt enig i sistnevnte innlegg. Jeg har kikket på en del av bilene til ANA på nettet, og det er veldig mye linear med lite utstyr. Motoralternativene er riktignok bra, mange 2,3 l, nettopp det jeg er ute etter.
Helt enig i sistnevnte innlegg. Jeg har kikket på en del av bilene til ANA på nettet, og det er veldig mye linear med lite utstyr. Motoralternativene er riktignok bra, mange 2,3 l, nettopp det jeg er ute etter.
-
- MAX BOOST
- Medlemsnummer: N17
- Navn: Børre Midtlien
- Bil: -63 96/-73 99/-76 95
- Sted: Lillehammer
- Kontakt:
Firmabiler er ofte det, sikkert pga pris.
-63 96TT // -73 99 // -99 9-5 LPG // -11 9-3 TTiD
TECH2 // Lawicel & BDM
TECH2 // Lawicel & BDM
- zoomit
- 2.0 bar
- Medlemsnummer: N1542
- Navn: Zoomit
- Bil: Saab 9-3 2.0TSS
- Kontakt:
Dagbladet har sammenliknet norske og svenske priser for en rekke populære bilmodeller. Besparelsene varierer mellom 32.000 og 42.000 kroner for de som velger å kjøpe bilen sin i Sverige.
Det er den svake svenske kronen som gjør det ekstra lukrativt å handle biler i Sverige for tiden.
http://e24.no/naeringsliv/article3362250.ece
Det er den svake svenske kronen som gjør det ekstra lukrativt å handle biler i Sverige for tiden.
http://e24.no/naeringsliv/article3362250.ece
N1542 -Saab 9-3 Vector SportSedan "Hirsch X" (2008)